Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 14 éve

HR kommunikációs stratégia

A szervezet eszméinek, viszonyainak és értékeinek a strukturált és szisztematikus pozicionálása és közvetítése az előre meghatározott üzleti stratégia alapján, mind a belső és külső célcsoportok felé.

A fenti definíció tartalmazza a HR kommunikációs stratégia minden elemét:
- alapja az üzleti stratégia, amelynek kifejlesztésében optimális esetben a HR is részt vesz, és saját HR stratégiáját is erre alapozza,
- "kemény" és "puha" témákkal egyaránt foglalkozik: a HR stratégiában lefektetett kompenzációs csomagok, juttatási politika mellett a szervezet előzőleg felmért értékeit, életérzését is átadja a célcsoportoknak,
- strukturált és szisztematikus, vagyis átgondolt és összehangolt: célokat tűz ki maga elé és képes a változásra a megvalósított stratégia eredményeinek tükrében,
- a kommunikáció célja, hogy üzeneteket közvetítsen a belső célcsoport, a munkaerő megtartása érdekében, azért, hogy dolgozóinkat érdekeltté tegyük a cég életében,
- a külső célcsoportok, munkakeresők és más érdekeltségi körök felé a szervezet igyekszik pozitív imidzset kialakítani magáról, ami nagyban támogatja toborzási és ezzel párhuzamos üzleti céljait.

A HR kommunikációs stratégia azt határozza meg, mit kell megvalósítani a kommunikáció során, nem pedig azt, hogyan. A kommunikáció sikere a célcsoportokon lemérhető, a mutatók képet adnak arról, mennyire sikerült a stratégiát gyakorlatban adaptálni. A lényeg, hogy a HR Kommunikációs stratégia kivívja magának jogos helyét a szervezet üzleti stratégiájában, lévén, hogy nagyon alapvető szerepet játszik az emberi erőforrásnak, a szervezet lelkének, kezelésében.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A "nyakkendős" nem beválik a munkahelyeken

Emlékezz vissza a legutóbbi olyan alkalomra, amikor hozzászóltál egy témához, és a társaság egy másik tagja rád licitált a saját sztorijával,... Teljes cikk

A dolgozók 59 százaléka titkolózik főnöke előtt

A munkavállalók 90 százaléka naponta többször is használja az internetet, a legtöbb munkavállaló számára nehéz különválasztani a magánéletet... Teljes cikk

A hatásos beszéd 8 pillére, avagy hogyan válj profi előadóvá

Az Egyesült Államokban egy nagyobb mintán mérték, mitől félnek leginkább az emberek. Nos, érdekes eredmény született: az ezüstérmes a nyilvános... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár