Megjelent: 15 éve

HR kommunikációs stratégia

A szervezet eszméinek, viszonyainak és értékeinek a strukturált és szisztematikus pozicionálása és közvetítése az előre meghatározott üzleti stratégia alapján, mind a belső és külső célcsoportok felé.

A fenti definíció tartalmazza a HR kommunikációs stratégia minden elemét:
- alapja az üzleti stratégia, amelynek kifejlesztésében optimális esetben a HR is részt vesz, és saját HR stratégiáját is erre alapozza,
- "kemény" és "puha" témákkal egyaránt foglalkozik: a HR stratégiában lefektetett kompenzációs csomagok, juttatási politika mellett a szervezet előzőleg felmért értékeit, életérzését is átadja a célcsoportoknak,
- strukturált és szisztematikus, vagyis átgondolt és összehangolt: célokat tűz ki maga elé és képes a változásra a megvalósított stratégia eredményeinek tükrében,
- a kommunikáció célja, hogy üzeneteket közvetítsen a belső célcsoport, a munkaerő megtartása érdekében, azért, hogy dolgozóinkat érdekeltté tegyük a cég életében,
- a külső célcsoportok, munkakeresők és más érdekeltségi körök felé a szervezet igyekszik pozitív imidzset kialakítani magáról, ami nagyban támogatja toborzási és ezzel párhuzamos üzleti céljait.

A HR kommunikációs stratégia azt határozza meg, mit kell megvalósítani a kommunikáció során, nem pedig azt, hogyan. A kommunikáció sikere a célcsoportokon lemérhető, a mutatók képet adnak arról, mennyire sikerült a stratégiát gyakorlatban adaptálni. A lényeg, hogy a HR Kommunikációs stratégia kivívja magának jogos helyét a szervezet üzleti stratégiájában, lévén, hogy nagyon alapvető szerepet játszik az emberi erőforrásnak, a szervezet lelkének, kezelésében.
  • 2020.03.207 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz Részletek Jegyek
  • 2020.03.31Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Belső kommunikációról HR-eseknek

A munkavállalóinkkal való párbeszéd az employer branding része. Kiváló eszköz arra, hogy megerősítsük azokat az üzeneteket, amelyeket a külső... Teljes cikk

Hogyan viselkedj stresszinterjún?

Az izgalom természetes állásinterjún. Az viszont, hogy az interjúztató szánt szándékkal stresszeljen, megalázzon vagy zavarba hozzon már... Teljes cikk

“Segítség, problémás munkavállaló! Mit tegyek?”

A problémás munkavállalókról szóló beszélgetéssel folytatódott az OPL Ügyvédi Iroda HR reggelik rendezvénysorozata. Hogyan szűrhető ki a... Teljes cikk