kapubanner for mobile
Szerző: Rozmis Kata
Megjelent: 7 éve

Váltsuk mérőszámainkat minél gyorsabban akciótervekre



Biztosan érdekes (és értékes) találatokat rejt, ha megnézzük ezeknek az értékeknek az alakulását ágazatonként, vagy esetleg rögtön megvizsgáljuk az időbeli változást:


Figyeljük meg, hogy itt a színek nem a határokhoz képesti elhelyezkedést mutatják („ok”, „közepes” vagy „nem elfogadható”), hanem a mérőszámunk egyes dimenziókra vonatkozó értékeinek egymáshoz viszonyított helyzetét. Azaz minden táblázat egy zöld-sárga-piros skálát alkot, ahol a legrövidebb idő a zöld, a leghosszabb pedig a piros. Így jól látszik, hogy adott időszakban hogyan viszonyulnak egymáshoz az ágazatok, vagy adott ágazatban az évek során hogyan alakultak a KPI-ok.
Az időbeli alakulás vizsgálatához választhatunk másik megjelenítési módot is (ebben az eseben kihagyva az ágazatonkánti részletezést).


Figyeljük meg, hogy a negyedéveknél megjelenő „pontok” mérete nem egyforma. Az abban az időszakban meghallgatott jelöltek számát jelzi - ahogyan ez a megjelenő tooltipben is olvasható.

Egyszerre több információt is megjeleníthetünk adott charton, és a legtöbb esetben ez kifejezetten hasznos. Viszont mivel alapvetően egy monitorozó dashboardot kezdtünk el készíteni a menedzsment számára, ez a fajta részletezettség ide már nem fog beleférni.

Nagyon fontos, hogy ebben a tekintetben konzisztensek legyünk. Ahogy arról már volt szó, a változások megfigyelését szolgáló (monitorozó) dashboardnak első ránézésre áttekinthetőnek kell lennie. Emellett érdemes az eredetileg a „közönséggel” megismertetett struktúrát is változatlanul hagyni az összes frissítés során. Nem arról van szó, hogy azok, akiknek készítjük, nehéz felfogásúak lennének - egyáltalán nem. De gondoljunk csak bele, mi a cél. Az, hogy a nehéz munkával kialakított mérőszámainkat minél gyorsabban akciótervekre váltsuk a folyamatos működés során. A fő, hogy azonnal reagálni tudjunk, ha valami nem alakul az elvárások szerint. Gyors beavatkozásra pedig csak akkor van lehetőség, ha egyetlen pillanatig sem kétséges, hogy „mit látunk az ábrán”.

Éppen ezért alakítsuk ki körültekintően a monitorozó dashboardunkat, hogy miután megismertettük azt a döntéshozókkal, már csak az adatok frissüljenek a háttérben. Ők pedig hadd lássák az aktuális állapotot akár a mobiljukon, és egyszerűen támszkodhassanak az itt talált információra.

Az összefüggések keresését, a hatások vizsgálatát és a részletesebb kimutatásokat pedig hagyjuk azokra a megbeszélésekre, ahol a problémás területek mefigyelésével vagy a menedzmentnek nyújtott további információval foglalkozunk.

Végül nézzünk néhány példát gyorsan áttekinthető monitoring-dashoard-okra:


Fotó: Pixabay.com
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - HR mérőszámok - a toborzás hatékonysága 2.
2. oldal - Váltsuk mérőszámainkat minél gyorsabban akciótervekre
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A digitalizáció szerepe az X, Y és Z generáció alkalmazkodására és viselkedésére munkahelyi környezetben

A technológia fejlődésének robbanásával a nemzedékek együttélésének, együttműködésének dinamikája is lényegesen megváltozott, a tanítási... Teljes cikk

Az X, Y és Z generációs HR szakemberek munkamotivációjának vizsgálata

Mennyiben tér el a különböző generációk motivációja a munkát illetően? Sok kutatás igyekezett erre a kérdésre választ találni, azonban a HR... Teljes cikk

Vezetői kompetenciák vizsgálata

Vajon a sikeres szervezeteket, sikeres vezetők irányítják? Milyen képességekkel, kompetenciákkal kell rendelkeznie egy sikeres vezetőnek? A vezetői... Teljes cikk