Váltsuk mérőszámainkat minél gyorsabban akciótervekre
Biztosan érdekes (és értékes) találatokat rejt, ha megnézzük ezeknek az értékeknek az alakulását ágazatonként, vagy esetleg rögtön megvizsgáljuk az időbeli változást:
Figyeljük meg, hogy itt a színek nem a határokhoz képesti elhelyezkedést mutatják („ok”, „közepes” vagy „nem elfogadható”), hanem a mérőszámunk egyes dimenziókra vonatkozó értékeinek egymáshoz viszonyított helyzetét. Azaz minden táblázat egy zöld-sárga-piros skálát alkot, ahol a legrövidebb idő a zöld, a leghosszabb pedig a piros. Így jól látszik, hogy adott időszakban hogyan viszonyulnak egymáshoz az ágazatok, vagy adott ágazatban az évek során hogyan alakultak a KPI-ok.
Az időbeli alakulás vizsgálatához választhatunk másik megjelenítési módot is (ebben az eseben kihagyva az ágazatonkánti részletezést).
Figyeljük meg, hogy a negyedéveknél megjelenő „pontok” mérete nem egyforma. Az abban az időszakban meghallgatott jelöltek számát jelzi - ahogyan ez a megjelenő tooltipben is olvasható.
Egyszerre több információt is megjeleníthetünk adott charton, és a legtöbb esetben ez kifejezetten hasznos. Viszont mivel alapvetően egy monitorozó dashboardot kezdtünk el készíteni a menedzsment számára, ez a fajta részletezettség ide már nem fog beleférni.
Nagyon fontos, hogy ebben a tekintetben konzisztensek legyünk. Ahogy arról már volt szó, a változások megfigyelését szolgáló (monitorozó) dashboardnak első ránézésre áttekinthetőnek kell lennie. Emellett érdemes az eredetileg a „közönséggel” megismertetett struktúrát is változatlanul hagyni az összes frissítés során. Nem arról van szó, hogy azok, akiknek készítjük, nehéz felfogásúak lennének - egyáltalán nem. De gondoljunk csak bele, mi a cél. Az, hogy a nehéz munkával kialakított mérőszámainkat minél gyorsabban akciótervekre váltsuk a folyamatos működés során. A fő, hogy azonnal reagálni tudjunk, ha valami nem alakul az elvárások szerint. Gyors beavatkozásra pedig csak akkor van lehetőség, ha egyetlen pillanatig sem kétséges, hogy „mit látunk az ábrán”.
Éppen ezért alakítsuk ki körültekintően a monitorozó dashboardunkat, hogy miután megismertettük azt a döntéshozókkal, már csak az adatok frissüljenek a háttérben. Ők pedig hadd lássák az aktuális állapotot akár a mobiljukon, és egyszerűen támszkodhassanak az itt talált információra.
Az összefüggések keresését, a hatások vizsgálatát és a részletesebb kimutatásokat pedig hagyjuk azokra a megbeszélésekre, ahol a problémás területek mefigyelésével vagy a menedzmentnek nyújtott további információval foglalkozunk.
Végül nézzünk néhány példát gyorsan áttekinthető monitoring-dashoard-okra:
Fotó: Pixabay.com
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - HR mérőszámok - a toborzás hatékonysága 2.
2. oldal - Váltsuk mérőszámainkat minél gyorsabban akciótervekre