kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 2 éve

Így látták a HR vezetők 2021-et: Tóth Zsuzsanna, Vodafone

Hibrid munkavégzés, amiben a munkavállaló dönt, meetingmentes időszakok és maximalizált megbeszélésidőtartam a munka-magánélet egyensúlyának érdekében. Kihívást jelentő Vodafone-UPC integráció, új székház, és munkáltatói márkaépítés. Sorozatunkban néhány címszó Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR igazgatójának összegzéséből és jövő évi várakozásaiból.

Tóth Zsuzsanna Vodafone-

Mit tart a legnagyobb eredménynek 2021-ben HR vezetőként?

Egy hallatlanul eseménydús és eredményes éven vagyunk túl, rengeteg új folyamatot építettünk be a Vodafone Magyarország vállalati működésébe és kultúrájába – természetesen mindezeket igyekeztünk kollégáink igényeihez igazítani.

Beépítve az elmúlt másfél év tapasztalatait, valamint munkatársaink igényeit, nyáron meghirdettük a hibrid munkavégzést, amely egy olyan, rugalmasan személyre szabható keretrendszert ad dolgozóinknak, amely figyelembe veszi az egyéni preferenciákat, és biztosítja a hatékony munkavégzéshez szükséges feltételeket. Az új, hibrid munkarendnek a munkavállaló áll a középpontjában – ő dönti el, hogy távolról vagy az irodából kíván munkaidejének nagy részében dolgozni. Kollégáink, illetve csapataik kezébe adjuk a döntést, milyen arányban végzik az irodából és az irodán kívülről munkájukat, mi pedig ehhez a megfelelő technikai hátteret biztosítjuk. Az új, hibrid munkarend érdekében újraszerveztük irodáinkat is: a már meglévő budapesti épületünkben például egyéni és csapatzónákat hoztunk létre, olyan formában, hogy a terek 70%-ban kollaborációt, míg 30%-ban az elmélyült egyéni munkát támogassák. Ezzel a szemlélettel épül új székházunk is a Budapest ONE irodaházban.

A hibrid munkarend bevezetése mellett kiemelt figyelmet fordítottunk a meeting kultúránk transzformációjára, ezzel is támogatva munkatársaink munka-magánélet egyensúlyának megteremtését. Napon belüli meetingmentes időszakokat és teljesen meetingmentes napokat hirdettünk meg, illetve maximáltuk a meetingek hosszát 20 illetve 45 percben, valamint tudatosítottuk, hogy amennyiben nem releváns egy meeting, vagy nincs benne agenda, akkor nemet is lehet mondani egy-egy megbeszélésre.

A vállalat Planet stratégiája mentén még a járműflottánkat érintő változásokat szeretném kiemelni: nyáron jelentettük be ugyanis, hogy teljes, összesen több mint 400 autóból álló gépjárműflottánkat környezettudatos modellekre cseréljük. Idén 100 autót cseréltünk le plug-in-hybrid modellekre, következő évben flottánk 90%-a már zöld folttából fog állni. A kollégákat, a valóban fenntartható autó használatra képzésekkel, valamint új támogató rendszer kialakításával ösztönöztük.

Mi volt a legnagyobb kihívás az ön számára?

Az előzőekben felsorolt aktivitások kivétel nélkül kihívást jelentettek számomra– ezzel együtt mindegyikbe belevágnék újra a csapatommal. Emellett vállalatunk sok átalakuláson ment és megy jelenleg is keresztül, mint például a Vodafone-UPC integráció idénre tervezett lépései, vagy IT / Business transzformációs programunk, amelyek önmagukban is kihívást jelentenek. Ehhez jön még hozzá a külső bizonytalanság, gondolok itt elsősorban a világjárványra, az újabb hullámokra. Ezek mind hatással vannak a vállalat leterheltségére, kollégáink motivációjára.

Ebben az időszakban minden olyan HR kezdeményezés felértékelődött, mely a munka-magánélet egyensúlyát igyekszik támogatni, mint a hibrid munkavégzés lehetősége, a meeting kultúránk transzformációja, de fokozott figyelmet fordítottunk kollégáink alkalmazkodó képességének támogatására is vezetői reziliencia fejlesztésére szolgáló programokkal.

Milyen tapasztalatot, tanulságot visz magával ebből az évből?

Fontos meghallgatni a munkatársainkat minél több platformon, hogy megfelelően tudjunk reagálni az igényeikre. Nagyon jó példa erre a hibrid munkavégzés bevezetése, melynek kapcsán a pandémia kezdetén belső felmérést végeztünk: hogyan élik meg a nagy arányú otthoni munkát, mennyire érzik magukat hatékonynak, kiegyensúlyozottnak és elégedettnek az irodán kívüli munkavégzés során, és ez alapján megélésük szerint heti hány nap irodai munka lenne számukra ideális hosszútávon. Ennek eredményeképp azt vetítjük előre, hogy munkatársaink heti 3 napot továbbra is otthonról szeretnének dolgozni, 2 napot pedig az irodából – többek között ezen megállapítás alapján kezdtük el kidolgozni a hibrid munkarendet. Ugyanez igaz a meetingkultúra kialakítására is: felmértük munkatársaink igényeit, tapasztalatait és ez alapján határoztuk meg a meetingmentes idősávokat és az általános szabályokat.

Utóbbiak mellett kiemelten fontos a rugalmasság- szabályozás közötti optimális egyensúly. Itt arra gondolok, hogy vannak olyan területek, ahol kiemelten fontos a rugalmasság (pl. hibrid munkavégzés), ugyanakkor léteznek olyan területek is, ahol nagyon fontos, hogy mindenki betartsa és betartassa a szabályokat (pl. COVID egészségügyi szabályok).

A három szakmai szót, ami idén leggyakrabban felmerült?

Hibrid munkarend: ahogy korábban is említettem, ez volt az egyik legfontosabb újításunk 2021-ben.

Upskilling és Re-skilling: technológiai Kommunikációs vállalatként számunkra különösen fontos, hogy kollégáink rendelkezzenek azokkal a képességekkel, amelyek innovatív termékek és szolgáltatások kialakításához, illetve digitális társadalom építéséhez szükségesek mind ma, mind pedig a közel jövőben. Ennek érdekében minden területen meghatároztuk a legfontosabb ’future proof’ skilleket, melyek elsajátítására, különböző tanulási lehetőségek biztosításával és "Learning Day"-ekkel ösztönözzük a kollégákat.

TechComms munkáltatói márkaépítés: ma már a Vodafone sokkal inkább technológiai vállalat, mintsem „szimplán” telekommunikációs cég. Számos olyan megoldásunk, fejlesztésünk van, melyek jóval túlmutatnak a telekommunikáción. Szeretnénk ezeket a külvilágnak is bemutatni és ezáltal vonzóvá tenni vállalatunkat a commercial területek mellett különösen az IT, Data és  technológia tehetséges szakemberei számára.

Mit vár 2022-től?

Rengeteg tervünk van, kettőt emelnék ki közülük. A jövő év októberében új székházba költözünk, amely ahogy említettem a hibrid munkarend feltételei szerint épül, emellett pedig a fenntarthatósági szempontokra és dolgozóink egészségére és jó közérzetére is összpontosít.

A másik – részben az előzőhöz kapcsolódik – a hibrid munkavégzés kiteljesedése, bízom benne, hogy valós támogatást tud nyújtani kollégáinkak a mindennapokban és ki tudnak teljesedni ezáltal munkájukban és magánéletükben egyaránt.

Bízom benne, hogy a jövő év – egy kiszámíthatóbb egészségügyi környezetben - elhozza az elmúlt évek kemény munkájának gyümölcsét és mindannyian pozitív változásokat és stabilitást élhetünk meg.

A nyitóképen Tóth Zsuzsanna

 

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk

Bele lehet szeretni ebbe a hivatásba: interjú Szalavics Mariann NAV-elnökhelyettessel

Öt évvel ezelőtt érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Első állása a közigazgatásban és azt mondja, hogy bele lehet szeretni ebbe a... Teljes cikk

Elfelejthetjük, hogy a jövőben csak a helyi piacon fogunk versenyezni a munkavállalókért - interjú Kalmár Ákossal, a Continental Csoport országos HR vezetőjével

HR mutatók szempontjából sikeres évet zárt 2023-ban a Continental Csoport Magyarország: nem kívánt fluktuációjuk jelentősen csökkent a megelőző... Teljes cikk