Így dolgozhatunk hatékonyan a meeting-rengetegben
5+1 tipp az egyensúly megteremtésére a megbeszélések és saját, egyéni teendőink között.
Nehéz egyensúlyt és hatékonyságot teremteni a munkában, ha a nap nagy részét megbeszélések teszik ki. Amellett, hogy egymást érő, sokszor több mint 60 perces meetingeken ülünk, el kell látnunk saját feladatainkat is. Ez azt eredményezheti, hogy állandóan versenyt futunk az idővel, kicsúszunk a határidőkből vagy beáldozzuk a minőséget az időnyomás miatt. Hogyan lehet megteremteni azt a bizonyos egyensúlyt és mit kell tennünk a hatékonyság növelése érdekében?
A járvány alatt felértékelődött az online meetingek szerepe, gyakran úgy telik el egy munkanap, hogy megbeszélésről megbeszélésre „rohanunk”, miközben haladnunk kellene a saját teendőink kipipálásával is.
„Lehetetlen hatékonyan dolgozni és teljesíteni úgy, hogy folyamatosan 60-90 perces megbeszélések érik egymást. Muszáj felállítani egy meeting etikettet ̶ akár online, akár offline találkozókról beszélünk ̶ amelyek kereteket szabnak, ezáltal időt takaríthatunk meg és növelhetjük a hatékonyságot.” – mondta Kristóf Györgyi, a Hammel&Hochreiter ügyvezetője, interim szakértő és vezetői stratégiai tanácsadó, aki 5 + 1 pontban foglalta össze, mire érdemes figyelni a megbeszélések során.
1. Nem kell mindig ragaszkodni a 60-90 perces időtartamhoz. Kellemetlenül érezhetjük magunkat, ha 15-20 perc hosszú megbeszéléseket szervezünk, pedig legtöbbször ennyi idő is elég egy adott téma átbeszéléséhez. Mérlegelnünk kell, mennyire fontos az ügy ilyen keretek közötti megtárgyalása. Amennyiben kevésbé, talán egy telefonbeszélgetés is elegendő. A különböző bejelentéseket pedig érdemes hetente-kéthetente csokorba szedni és körlevélben kiküldeni vagy egy 15 perces találkozón megejteni.
2. Mindig küldjük ki a résztvevőknek a napirendi pontokat a megbeszélés előtt! Sok időt megtakaríthatunk, ha mindenki felkészülten érkezik és nem a meetingen találkozik először a témával.
3. Mindig készüljön feljegyzés a megbeszéltekről! Ennek inkább hosszabb távon van előnye, hiszen, ha feljegyezzük, miről volt szó, kinek mi a dolga és milyen határidővel, a következő megbeszélés sokkal gördülékenyebben és hatékonyabban telhet.
4. Konkrét kérdések! Igyekezzünk célzottan, közvetlenül az adott személynek feltenni a kérdéseket, ne várjunk arra, hogy egyszer majd valaki válaszol!
5. Alaposan gondoljuk át, kiket hívjunk meg! A hatékonysághoz nagyban hozzájárul az interakció. Érdemes átgondolni, mindenkit meg kell-e hívni a találkozóra, mindenki aktívan hozzá tud-e tenni a témához, ezáltal is előremozdítva a beszélgetést.
+1. Illendőség. Egy online megbeszélésen bekapcsolt kamerával illik részt venni az esetek többségében. Annak érdekében, hogy elkerüljük a beszűrődő zajokat és hangproblémákat, tartsuk lenémítva a mikrofont és csak akkor kapcsoljuk vissza, ha szót kérünk!
„Összességében azt gondolom, ha ezeket a pontokat szem előtt tartjuk, sok időt spórolhatunk meg és többet tudunk egyéb feladatainkkal foglalkozni. Bátran küldjünk fél órára szóló meghívót, ha úgy látjuk, annyi idő is elegendő!” – javasolta Györgyi.
- 2024.09.19PANNON HR KONFERENCIA 2024. Hagyományos őszi Pannon HR Konferenciánkon, ahol ismét neves előadókkal, érdekes és aktuális témákkal, izgalmas kerekasztal beszélgetésekkel készülünk. Célunk, hogy lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. Részletek Jegyek
- 2024.09.26recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen! Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
- 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában. Részletek Jegyek
A legjobb teniszezők később nyerik meg az első meccsüket, sportolói pályafutásuk elején általában nem jön össze nekik a győzelem. Az első... Teljes cikk
Egyre inkább trend a horizontális karrier, vagyis amikor a magasabb pozíció helyett arra fókuszál valaki, hogy egymástól különböző szakterületeken... Teljes cikk
A jelen és a jövő szervezetei számára is a legértékesebb munkavállalói tulajdonság a kreativitás. A 15 évesek kompetenciáit világszerte mérő... Teljes cikk
- A munkaidőnk mindössze 5 százalékát töltjük kommunikációval 4 hónapja
- Munkahelyi alumni élethosszig: stratégiai fontosságú a jó kapcsolat fenntartása a volt kollégákkal 5 hónapja
- Nagy baj, ha nem világos a munkavállalók számára, hogy mi kell az előléptetéshez 5 hónapja
- Felmérés: a vállalatvezetők nem állnak készen a változások menedzselésére 5 hónapja
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 5 hónapja
- A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart 6 hónapja
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 6 hónapja
- PREXA 2024: elindult a nevezés 6 hónapja
- Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat 7 hónapja
- Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok 8 hónapja
- Óriási veszteségeket okoz a cégeknek az "interjúhalál" 10 hónapja