Mire jó a Linkedin egy munkavállalónak és mi hozható ki vállalati oldalon? A világ legnagyobb szakmai közösségi oldalában nagy a potenciál. Sokan önéletrajzként vagy jelölt adatbázisként tekintenek rá, pedig tanulásban, személyes vagy vállalati márkaépítésben is nagy a szerepe.
A Linkedin világ legnagyobb szakmai közösségi oldala. Világszerte a felhasználók száma 2025 elején már átlépte az 1 milliárdot, Magyarországról 1,8 millióan vannak fent az oldalon. Ugyan sokat lépett előre az oldal, ám a Facebookkal összevetve kevesebb az aktív felhasználó, sokan még mindig szakmai önéletrajzként tekintenek rá.
Mi mindenre vethető be a Linkedin? Munkavállalóként használható álláskeresésre, szakmai kapcsolatépítésre, személyes márka építésére, tanulásra, véleményvezéri szerep kialakítására.
Vállalati oldalon pedig hatékony eszköz leheta toborzás, belső és külső kommunikációra, a vállalati imázs formálására, employer brandingre és vállalati tanulásra is.
Profil
Nulláról egy jó LinkedIn-megjelenés kialakítása több hét. Nem csupán a személyes oldalra kell időt szánni, hanem a célok, a célcsoportok, a kulcsszavak megfogalmazására, az adott üzlethez kötődő legfontosabb szakmai csoportok és nagy kapcsolati hálóval rendelkező networkerek megtalálására is.
A profiloldal kialakításához fontos egy jó, üzleties fotó. A fényképes profiloldalakat sokkal többen nézik meg és egy jó kép bizalmat kelt. Lényeges a maximum 120 karakteres „headline”, ami leginkább névjegykártyára hasonlít: pozíció, kulcsszavak, a fő termék vagy szolgáltatás, elérhetőség. Egy apró trükk: ha valaki mondjuk Amszterdamban szeretne dolgozni, adja meg lakóhelyként Amszterdamot. Könnyebben megtalálják állások, munkaerő-közvetítők. Ha jó ajánlatot kap, úgyis megoldja a lakhatást.
A következő blokk ismerős lehet álláskeresőknek. A LinkedIn angol nyelvű verziójában „Summary” (Összegzés) a neve és leginkább motivációs levélre hasonlít. Ebben leírhatjuk szakmai céljainkat, munkánkban a legfőbb értékeket, erősségeinket, említést tehetünk szakmai sikereinkről, megadhatjuk, kikhez keresünk kapcsolatot, miben és kinek tudunk megoldást kínálni.
A többi blokk már megegyezik az önéletrajzzal: szakmai tapasztalat (experience), iskolai tanulmányok (education), érdeklődési kör (interests), képességek (skills). Utóbbihoz kérhetünk ajánlást ismerőseinktől. A szakmai tapasztalat blokkban lényeges, hogy ne csak a pozíciót és a cég nevét adjuk meg, hanem a feladatokat, a sikereket és a legfontosabb kulcsszavakat.
Etikett
A felhasználók követhetnek (follow funkció) cégeket, véleményformálókat (influencer) és csatlakozhatnak csoportokhoz. Utóbbi egyrészt azért is hasznos, mert a csoporttagok ingyenesen írhatnak egymásnak, míg egy ismeretlen megszólításához fizetős szolgáltatást kell igénybe venni (ez a az InMail). Másrészt így bekerülhetünk szakmánk „vérkeringésébe”.
Ha szeretnénk valakit a kapcsolataink közé felvenni, az csak a másik fél jóváhagyásával történhet. A „célszemély” bejelölése után a rendszer sablonlevelet kínál fel nekünk elküldésre (Angolul: I'd like to add you to my professional network on LinkedIn – Szeretnélek hozzáadni a LinkedIn-en szakmai kapcsolataimhoz.) Minél személyre szabottabb a megszólítás, annál nagyobb a sikeres folytatás esélye.
Árnyalhatja és erősítheti bemutatkozásunkat, ha ajánlásokat kapunk korábbi munkatársainktól, vezetőinktől a készségeinkről (skills). A tapasztalatok szerint ha mi kezdjük az ajánlást másokkal, akkor a másik fél bennünket is fog ajánlani. Érdemes őszintén ajánlani, tehát a korábbi kolléga valódi erősségeit, fontos készségeit bejelölni, ugyanis ajánlani is felelősség, és a saját hírnevünket is erősíthetjük/gyengíthetjük egy jó vagy rossz ajánlással.
Ha sikerült személyes oldalunkat felépíteni, akkor már „csak” aktívnak kell lenni, hogy minél többen megismerjenek. Ehhez írhatunk blogbejegyzéseket. Ha valakinek erre nincs ideje, posztolhatja a szakmájához kapcsolódó egyik friss, érdekes cikk webcímét, amelyhez néhány szavas kommentárt fűzhet. Szakmai csoportokban ajánlatos első körben megfigyelői státuszba helyezkedni, a csoport íratlan szabályait, közlési stílusát megfigyelni és csak utána elkezdeni a vélemény megosztását. A Facebookhoz hasonlító hírfolyamban látható, melyik ismerőssel éppen mi történik – például hány éves évfordulóját ünnepli munkahelyén, éppen mely cégnél kezd. Ilyenkor gratulálhat a sikeres váltáshoz vagy ahhoz, hogy éppen 1-2-3 évet lehúzott a cégnél.
Kik a legaktívabb magyar HR vezetők?
Az Uniomedia kommunikációs ügynökség évente készít listát a Linkedinen követőszámban és aktivitásban legjobb vezetőkről. A tavaly decemberben publikált listát követőszámban a HR vezetők kategóriájában Kalmár Ákos, a Continental HR vezetője vezette. Őt Kósa Barbara (Harman Becker)Solti Andrea (Shell) Varga István Árpád (Vertis) és Gazdag András (Schaeffler) követte. Az engagement (aktivitás) szerinti rangsorban új szereplőként került a lista élére Tóth Zsuzsa, a Telekom HR-vezetője, a második Solti Andrea (Shell). Szintén új szereplő az ötös listán Bán Zoltán (MOL), aki rögtön a harmadik helyen landolt. A negyedik helyre a már említett Kalmár Ákos (Continental) futott be, a top 5 ötödik helyezettje pedig szintén egy új szereplő, Varga Zoltán, a Magyar Suzuki Zrt. HR vezetője lett.
Annyit érdemes még hozzátenni, hogy LinkedIn a személyes kapcsolatépítést nem váltja ki, inkább kiegészíti.
Mi az az „Open to work” státusz?
Az „Open to work” az oldalon egy funkció, amivel a munkavállaló jelezheti mások (például toborzók és/vagy ismerősei) felé, hogy nyitott vagy új álláslehetőségekre. Be lehet állítani, hogy pontosan milyen típusú munkát keresel (például teljes munkaidős, részmunkaidős, távmunka stb.). Megadhatod a pozíciók nevét, iparágat, helyszínt. Eldöntheted, hogy ezt az információt csak a toborzók láthatják (ez diszkrétebb, ha épp van munkahelyed, de keresgélsz). Ha nem csinálsz belőle titkot, akkor publikussá is teheted (mindenki láthatja), ilyenkor a profilképedre is kikerül a zöld „#OpenToWork” keret. Ez segít abban, hogy könnyebben rád találjanak a cégek vagy a fejvadászok.
Állás
A Linkedin Jobs a LinkedIn kifejezetten álláskeresésre és toborzásra fejlesztett szekciója egy hatalmas állásportállá nőtte ki magát. Az álláskeresők Linkedin-profiljukkal jelentkezhetnek és minden állásportál funkciója megtalálható itt (böngészés, szűrés, értesítés). A cégek pedig álláshirdetéseket publikálhatnak, célzottan megjeleníthetik a lehetőségeket bizonyos célcsoportoknak és megszólíthatják a megfelelő jelölteket. Mennyibe kerülnek a Linkedin HR-eset célzó termékei? Árlista nincs az oldalon, mindig az az értesítés fogad, hogy árakról lépjen kapcsolatba a cég értékesítési referensével, mert a pontos ár sok tényezőtől függ (cégnagyság, hányan használják, toborzási volumen). Árakat csak a Recruiter Light szolgáltatásról találtunk. 170 dollár/hónaptól indul az előfizetés, 2-5 fős csapatoknak 270 dollár/hótól érhető el.
Linkedin Learning
Említést érdemel még a karrierépítéshez a Linkedin Learning, ami egy online oktatási platform. A célja - nem meglepő módon - készség- és tudásfejlesztés különféle területeken. Lynda.com néven indult az oldal 1995-ben Kaliforniában, amit aztán 2015-ben a Linkedin felvásárolt. Hogy mi található itt? Videó alapú kurzusok iparági szakértők előadásában: üzleti, technológiai és kreatív témában, gyakorlati útmutatók és tanfolyamok formájában. Több mint 16 000–24 000 kurzus érhető el. Tanulási utak (Learning Paths) alakíthatóak ki, amelyek irányt adnak a karrieredhez kapcsolódó készségek fejlesztéséhez. Most az oldal ezt a három trendi témát emeli ki: vezetés, mesterséges intelligencia, kiberbiztonság. A kurzusok elvégzése után tanúsítványt (certificate) szerezhetsz, amelyeket hozzáadhatsz a Linkedin profilodhoz. Mennyibe kerül? Havi díjas előfizetéses modellel működik, ami magánszemélyeknek körülbelül 25 – 40 dollárba kerül. Cégek és intézmények egyedi ajánlatokat kapnak.
Nyitókép: Pixabay
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A gazdaság lassulása és az iparági átrendeződések miatt jelentősen csökkent a nyitott vezetői álláshelyek száma Magyarországon. A szűkülő... Teljes cikk
Jobban merünk állást váltani 2025 őszén, mint korábban? Melyek a főbb dilemmák? Mennyire félünk az AI-tól? Erről is kérdeztük Fazekas Évát, a... Teljes cikk
San Francisco nem bízza a véletlenre a rendőrfőnök-váltást: a város ismét a Ralph Andersen & Associates fejvadászcéget bízta meg, hogy... Teljes cikk
- Meghallgattuk helyetted a hazai HR podcastokat – és most elmondjuk, melyik éri meg az idődet! 2 hónapja
- Álommeló helyett rémálom: soha nem volt ekkora biznisz az álláskeresők átverése 2 hónapja
- Csókosok, ejtőernyősök és egyéb protekciósok 3 hónapja
- Rossz hír a magyar dolgozóknak: munkahelyi stresszben éllovasok vagyunk 3 hónapja
- Élettársi özvegyi nyugdíj: mit kell tudni a jogosultságról és az új szabályokról? 4 hónapja
- Te hogyan reagálsz a hatásvadász címekre? 4 hónapja
- Az irodától a home office-ig: mi teszi boldoggá a munkavállalókat? 4 hónapja
- Peren kívül megegyezett a Disney a színésszel, akit egy közösségi média posztja miatt rúgtak ki 4 hónapja
- Új kihívások után néz Az álommeló reality győztese 5 hónapja
- Ötből két dolgozó szerint a közösségi média veszélyes a karrierjére 5 hónapja
- Idén minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja 5 hónapja


Nehezen fellelhető szakemberek vagy vezetők toborzásával, fejvadászattal és személyzeti kérdésekkel kapcsolatban válaszoló szakértőnk:
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja