Meddig horgonyoznak le az Y és Z generációs fiatalok egy munkahelyen?
Az OTP Bank felméréséből kiderül, hogy a fiatalok milyen szempontokat vesznek figyelembe munkahelyük kiválasztásakor.
Újra itt az ősz, ami egyet jelent egy újabb iskolaévvel is. Nem csak a diákok számára izgalmas ez az időszak, sok frissdiplomás is ősszel lép be először a munkaerőpiacra. A fiatal munkavállalók hosszú távú megtartása azonban nem könnyű feladat szervezetek, vállalatok számára. Erre mutat rá az OTP Bank megbízásából készült legfrissebb felmérés is. Az Y és Z generációs válaszadók csupán 16 százaléka tudja elképzelni, hogy az aktuális munkahelyén 10 évig, vagy ennél tovább maradjon, viszont csaknem kétszer ennyien gondolják úgy, hogy esetükben erre nagyon kicsi esély. Az eredményből a munkaerőpiaci mobilitás további növekedésére lehet számítani, amit az is alátámaszt, hogy a két korosztály válaszadóinak 46 százaléka szerint az álláskeresés egy állandóan aktív tevékenység; mindig nyitott szemmel járnak, hátha adódik egy jobb lehetőség.
„Felmérésünkből az derült ki, hogy a fiatalok szerint ma elsődlegesen azért van könnyebb dolguk álláskeresőként, mert jóval több felületen találkozhatnak hirdetésekkel, akár akkor is, ha éppen nem keresnek aktívan munkát. Bár 90 százalékuk az állásközvetítéssel foglalkozó portálok hirdetéseit böngészi, ha munka után néz, de nem feltétlenül regisztrálnak rájuk, viszont az idősebb generációknál aktívabb a jelenlétük a közösségi médiában, ahol gyakrabban is érik el őket a nekik szóló hirdetések” - mondta el Bertalan Imre, ügyvezető igazgató, az OTP Bank HR vezetője. „Ehhez a megváltozott környezethez az OTP Bank is alkalmazkodott: különféle toborzási platformokon vagyunk jelen online és offline is, hogy hatékonyan és célzottan érjük el a potenciális munkavállalókat.”
A felmérés arra is rávilágított, hogy az 1980 után született nemzedékek számára a lehetséges munkáltatók kiválasztásakor az elsődleges szempont a biztos megélhetés, vagyis a versenyképes fizetés (97 százalék), azonban ez ma már nem feltétlenül elég a sikeres megtartáshoz. A fiatalok preferencialistájának második helyén a belső képzések lehetősége szerepelt, amit 77 százalékuk tart fontosnak. A válaszadók majdnem ugyanilyen arányban részesítették előnyben a stabil hátterű cégeket, illetve azt, hogy a cég modern és folyamatosak a fejlesztések.
„A hazai piac egyik legnagyobb szereplőjeként szeretnénk munkavállalóinknak perspektívát nyújtani a jövőre nézve. A versenyképes bérezés mellett az OTP Banknál azt is fontosnak tartjuk, hogy munkatársaink belső képzéseinkkel folyamatosan fejlődhessenek” - tette hozzá Bertalan Imre.
Ha azonos fizetést kínáló cégek közül kell választani, akkor az Y és Z generáció számára három tényező a leginkább meghatározó: a munkába járásra fordított idő rövidsége (76 százalék), a fejlődés, azaz a belső képzések és a gyors előrelépés ígérete (66 százalék), és az alkalmankénti home office lehetősége (40 százalék).
- 2024.12.10Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről. Gyakorló munkajogász oktatóink segítenek értelmezni az Mt. szabályait a saját praxisukból hozott példák segítségével, továbbá tanácsokkal látják el a résztvevőket munkajogi kérdéseikben. Oktatók: DR. FODOR T. GÁBOR és DR. NYERGES ÉVA Részletek Jegyek
- 2024.12.10Compliance szituációk kezelése Szeretné Compliance folyamatait megfelelően kezelni? Szervezete nagy hangsúlyt fektet az átláthatóságra? Képzésünkön áttekintjük mi a HR és a cégvezető hatásköre ezekben a szituációkban. Részletek Jegyek
- 2024.12.122024.12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808 Részletek Jegyek
- 2024.12.31Gazdasági teljesítmény mérése - E-learning és konzultáció Ajánljuk mindazoknak, akik gazdasági területen dolgoznak vagy ezzel ismerkednek, és érdeklődnek a számvitel által nyújtott lehetőségek iránt. Továbbá azon controllerek, vezetők számára, akik döntés előkészítésben vesznek részt, és szeretnék átlátni a beszámolók által kínált mutatószámok jelentőségét, szerepét. Részletek Jegyek
Sok a generációs tréning a munkahelyeken, felkapott a téma, ám van-e értelme generációs alapon közelíteni munkamorálhoz, -attitűdhöz,... Teljes cikk
Jogilag is aggályos módon lehetetlen helyzetbe hozza a kormányzat az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) mintegy 1200-1300... Teljes cikk
Bár a kormányzati előrejelzés 2,5%-os GDP-növekedéssel számol, az ipar 8%-os visszaesésben van, ez pedig nagyon sok céget nagy bajba sodorhat ősszel,... Teljes cikk
- A fiatal dolgozókat zavarja leginkább, ha kollégájuk panaszkodik 2 hete
- Diákok a munka világában: Hogyan formálhatják a cégek a jövő munkavállalóit? 3 hete
- A legjobb munkavállalók megtalálásának esélye gyakorlatilag nulla? 3 hete
- Elkerülhetetlen az adó- és pénzügyi osztályok átalakítása az AI miatt 3 hete
- Mire számítanak a fiatalok a fizetésükkel kapcsolatban? 3 hete
- Robotkutyákat tesztel a logisztikai központ 3 hete
- Ha a munkát és a munkahelyet is szokni kell 3 hete
- Stresszesek a vezetők a Z generációs dolgozóktól 4 hete
- Ne csodabogárként kezeljük őket: így építsük be a Z generiációt a cégbe 4 hete
- Lemaradhatnak a diplomás tehetségekről azok a cégek, amelyek nem kínálnak hibrid munkát 1 hónapja
- A Z generáció egyre többet vár el a munkahelyétől 1 hónapja