Mi vonz a munkahelyre és mi tart ott? Itt egy friss kutatás
A munkahelyi elégedettséget meghatározó tényezők toplistáján meglepő a közösséghez és kommunikációhoz kapcsolódó elemek túlsúlya: szellemi munkavállalóknál tízből nyolc, a fizikai munkát végzőknél hat fontos elvárás ide sorolható. Váratlan, hogy a nemzetköziség vagy márkaismertség nincs a legattraktívabb hívószavak között, de a szakmai fejlődés is csak minden ötödik munkavállalót motivál. Az Impact Works két, mintegy 1500 fős kutatást elemezve keresett friss válaszokat a munkaadói márkaépítés és stratégia legégetőbb kérdéseire.

A cég képviselői egyrészt a munkahely megítélését leginkább befolyásoló tényezőket vizsgálták, másrészt az álláskeresők szokásaira, preferenciáira, a motiváló és visszatartó tényezőkre gyűjtöttek adatokat, hogy mélyebben megismerjék egy-egy konkrét, pontosan definiált munkavállalói csoport sajátosságait.
Az alap: munkabér, a cég stabilitása, jó munkaeszközök
A kutatás eredményei alapján a fizikai és szellemi területen dolgozók egyetértenek abban, hogy – a munkabéren túl – prioritás a pénzügyileg és szervezetileg stabil munkahely. Emellett alapelvárásuk, hogy minden munkavégzéshez szükséges eszközt biztosítson számukra a munkaadó és biztonságérzetükhöz a színvonalas munkavédelmi eszközök, a jó minőségű munkaruha is hozzájárul. A top10 preferencia között a szellemi munkavállalóknál 8 tényező, de a fizikai munkát végzőknél is 6 olyan elvárás szerepel, amely az emberközpontú megközelítést díjazza. Ezek a barátságos légkör, a nyílt és őszinte kommunikáció és a megfelelő konfliktuskezelés. A kitöltők szintén magasra értékelik a számukra megszavazott bizalmat (az állandó ellenőrzéssel szemben), a jó együttműködést, és ha szabadon kifejezhetik véleményüket, ötleteiket. A szellemi munkavállalóknál helyet kapott a top10-ben, hogy rendszeres és tartalmas visszajelzést szeretnének kapni, valamint támogató munkahelyi közösségre vágynak. Egyértelműen kirajzolódik, hogy a munkavállalók számára meghatározó a közösség, az együttműködés és a kommunikáció, avagy értékelik az egészséges vállalati és vezetői kultúrát.
A márkaismertség nincs a top hívószavak között
A két kutatás alapján egybehangzó, ugyanakkor a szakemberek szerint a nagyvállalatok számára váratlan eredmény, hogy a nemzetköziség vagy márkaismertség nincs a legattraktívabb hívószavak között; ezek a preferencialista végére kerültek, mint legkevésbé fontos munkahelyválasztási szempontok. A wellbeingről pedig bármilyen sokat beszélünk, de az országos minta alapján a munkahelyi egészségmegőrzés még nem emelkedett a top elvárások közé, ami talán épp a további edukáció és érzékenyítés szükségességét támasztja alá.
A fluktuáció és megtartás szempontjából fontos megállapítás, hogy diplomások nagy része úgy véli, könnyen találna jobban fizető állást, ebben a felsőfokú végzettségűek mellett a férfiak mutatnak nagyobb magabiztosságot.
A perszóna kutatásban arra kérték a válaszadókat, jelöljék meg, a fizetésen túl melyik három tényező számukra a legfontosabb egy új állás elfogadása kapcsán. A legtöbb munkavállalói csoportnál a munkakörülmények, a rugalmas munkaidő és a béren kívüli juttatások versengenek az élen. A szellemiek – köztük a pénzügyi területen aktívak – első helyre teszik a rugalmas munkaidőt, a gyártás és termelés területén a béren kívüli juttatások kerülnek előtérbe. Az IT-sok az otthoni munkavégzést tartják mindennél fontosabbnak, a felsővezetőkre egy számukra vonzó feladattal is lehet hatni, a szakértőket és mérnököket a fejlődésük támogatása vonzza be.
Az álláshirdetés titkai
Az eredményekből a vonzó álláshirdetés titka is kirajzolódik: a kevesebb több, a hiteles hatékonyabb. Mindenekelőtt arra várnak a jelöltek, hogy a pozícióra könnyen tudjanak jelentkezni, a hirdetésnek igényes legyen a megjelenése, barátságos szövegezéssel. Modellek helyett hétköznapi karaktereket érdemes szerepeltetni. A pozíció leírásánál a konkrét munkaköri feladatok, a bérsáv és juttatások, valamint az egyszerű és érthető fogalmazás a leginkább célravezető. Megéri a hirdetésekbe emelni a szakmai fejlődési lehetőségeket, hiszen a válaszadók 20%-át ez motiválja, míg legkisebb arányban nemzetközi karrierre vágynak.
A nőknek fontos a cég küldetése, a mérnökök húségesek
A kutatásban több meglepetés is van: mást mutat egy-egy munkavállalói csoportról, mint amit elsőre feltételeznénk. Ki gondolta volna, hogy a 18-20 éves munkavállalók számára a kevésbé fontos szempont a hibrid munkavégzés és home office lehetőség? Szintén érdekességek, hogy a nők számára fontosabb a vállalat küldetésével való azonosulás és a társadalmi szerepvállalás, míg a mérnökként dolgozó beosztottak a leghűségesebbek: az átlaghoz képest rekord magas arányban vannak közöttük, akik még sosem váltottak munkahelyet. Meglepő, de az összes kitöltő mindössze 10%-ának vannak fenntartásai az ingázás, magasabb utazási idő kapcsán, bár a szakértői szinten, a logisztika területén dolgozók és a 8 általános végzettségűek érzékenyebbek az átlagnál.
A kutatásról
A két témában lezajlott, több szakaszból álló kutatás az Opinio online piackutató applikáción
keresztül zajlott, 1450 és 1482 fős, országos mintán, 2023 harmadik negyedévében. A kutatás országosan reprezentatív 16-59 évre (nem, kor, iskolai végzettség, lakóhely típusa és régió szerint), okostelefonnal rendelkezők körére.
A nyitókép: az Impact Works EVPrism 2023 kutatásának egyik eredménye
- 2023.12.07IV. euChance KLUB Negyedik alkalommal és idén utoljára gyűlik össze az euChance Klub! Az izgalmas témák mellett értékeljük majd a Klub első évét is: sikerek és megoldásra váró feladatok számba vétele és a következő év tervezése.
Részletek
Jegyek
- 2023.12.31Készüljön fel a külföldön való jelenlétre a Global Mobility modullal! A külföldi üzleti jelenlét komoly versenyelőnyt kínál, ám egyúttal számos jogi kérdést is felvet. Ha a szervezet nincs tisztában a hatályos jogi háttérrel (pl. nemzetközi közjog, közösségi jog, társasági jog, munkajog, adójog, társadalombiztosítási jog, idegenrendészeti jog), akkor számos probléma, kockázati tényező merülhet fel. Az alap szintű modul tartalmazza a szükséges jogi szabályokat, folyamatábrákat (pl. Közvetlen befektetési lehetőségek, Tartózkodási, letelepedési és munkavállalási közjogi szabályok, Munkajogi szabályok, Adózási szabályok). A plusz szint egy online kurzussal egészül ki.
Részletek
Jegyek
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig.
Részletek
Jegyek
A munkahelyi elégedettséget meghatározó tényezők toplistáján meglepő a közösséghez és kommunikációhoz kapcsolódó elemek túlsúlya: szellemi... Teljes cikk
A munkavállalók ma már ritkán horgonyoznak le hosszabb ideig egy munkahelyen. A K&H HR-igazgatója szerint azonban ennek sok esetben nem a váltási... Teljes cikk
A HR és a marketing együttműködése, a valóságnak megfelelő, vonzó bemutatás és a legújabb technológiák bevetése – ezeket a kulcsfontosságú... Teljes cikk
- Napi 60 ezret lehet keresni ezzel a munkával karácsony előtt 2 hete
- Magas hozzáadott értékű munkahelyeket teremt az új K+F központ Budapesten 3 hete
- 3+1 dolog, amit a családbarát munkahelyi juttatásokról tudni kell 1 hónapja
- A fiatalok is tartanak az MI-től, viszont jó, hogy képes elvégezni a piszkos munkát 1 hónapja
- Töltsd ki az AYCM x Humánpolitika.com közös 2023 évi kutatását és nyerj! 1 hónapja
- Októberben csökkent az álláshirdetések száma: még így is közel 36 ezer ajánlat 1 hónapja
- The headcount of Tesco falls below ten thousand, 140 fewer people work at Morgan Stanley 1 hónapja
- A céges ajándék fontosabb, mint az ember gondolná 1 hónapja
- Együttműködés, őszinteség és az elmaradhatatlan AI - így építsd a munkáltatói márkát 2 hónapja
- Hiába a válság, növekedésre számítanak a cégek 2 hónapja
- Hogyan fog kinézni a mesterséges intelligencia jövője a fejlesztők szerint? 2 hónapja