Megjelent: 4 éve

Munkahelyi elégedettség vizsgálat

A szervezet egészét érintő diagnosztikai módszer, mely interjúzás keretében és kérdőíves megkérdezésekkel feltárja a menedzsment által észlelt problémák motivációs gyökerét.

A munkahelyi elégedettség vizsgálat egy olyan folyamat, amelynek célja megmérni és értékelni a dolgozók elégedettségét és véleményét a munkahelyükkel kapcsolatban. Az ilyen típusú vizsgálatok lehetnek rendszeres vagy alkalmi felmérések, amelyek segítenek a vállalatoknak megérteni, hogy mely területeken lehetnek javításokra szükség, és hogyan lehetne jobbá tenni a munkakörnyezetet.

A vizsgálat különösen eredményes lehet azokban az esetekben, amikor
- a szervezet teljesítménye csökken
- rossz a munkahelyi légkör és nem tudni ennek okait
- a fluktuáció megváltozik, vagy aránya nagyobb lesz a normálisnak ítélttől
- a szervezet új motivációs és ösztönzési rendszer bevezetését határozta el
- a szervezet változás előtt, s szeretné előre felmérni a változással járó problémák esetleges körét
- a szervezet változás után áll, és szeretne visszajelzést kapni a változás következményeiről.

A munkahelyi elégedettség vizsgálatok általában különböző kérdéseket tartalmaznak a munkahelyi körülményekről, a vezetők stílusáról, a csapatmunkáról, a bérezésről és juttatásokról, a fejlődési lehetőségekről, valamint az általános munkahelyi légkört érintő témákban. Az ilyen vizsgálatok segíthetnek azonosítani a dolgozók elégedetlenségének okait, és lehetőséget adnak a vállalatnak a változtatások bevezetésére a munkahelyi környezet javítása érdekében.

A vizsgálat érinti a munkahelyi környezet, a hierarchia, a szervezeten belüli kommunikáció, a munkaterhelés, a transzparencia, a teljesítményértékelés, a kompenzáció, a munkahelyi stressz területeit. A kapott eredmények alapján a vállalat menedzsmentje választ kap a problémák természetéről, átfogó képe lesz a szervezetben uralkodó munkahelyi hangulatról, a munkatársak elégedettségéről; s a fejlesztési irányok kijelölhetőek lesznek. A felmérés alapján bevezetett változások utókövetését érdemes elvégezni, s bizonyos idő elteltével (leghamarabb fél év múlva) a felmérést megismételni.

Az eredmények alapján a vállalatok dönthetnek arról, hogy milyen intézkedéseket hozzanak a munkahelyi elégedettség növelése érdekében, például vezetői tréningek, juttatások módosítása, vagy a munkakörülmények javítása. A munkahelyi elégedettség vizsgálatoknak fontos szerepük van a dolgozók motivációjának fenntartásában és a munkahelyi teljesítmény javításában.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Gazdaságilag nem aktívak

Gazdaságilag nem aktívak azok, akik nem sorolhatók sem a foglalkoztatottak, sem a munkanélküliek csoportjába. Teljes cikk

Munkanélküliségi ráta

A munkanélkülieknek a gazdaságilag aktív népességen belüli aránya. Teljes cikk

Aktivitási arány

A gazdaságilag aktívak aránya a népességen belül azt mutatja meg, hogy a népesség hány százaléka vesz részt a munkaerőpiacon, azaz a... Teljes cikk