kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Munkaidőben sorozatokat néznek és edzenek az IT-biztonságiak

Az informatikai biztonsági munkatársak 85 százaléka szabadidős tevékenységekkel is foglalkozik a munkaidejében. Ezekre a hobbikra jellemzően heti hat órát fordítanak, ami egy órával több, mint amennyit a vállalat más területein dolgozók általában ilyen tevékenységekkel töltenek.

images

A szünetekre azért kerülhet sor, hogy egy kicsit kiszakadjanak a rengeteg munkából, ami egyébként állításuk szerint az egyik leggyakoribb oka annak, hogy otthagyják a kiberbiztonsági munkakört.

Mindez a Kaspersky globális vállalati informatikai biztonsági kockázatokat vizsgáló felméréséből derült ki, amelynek keretében 2020 júniusában 31 országban összesen 5266 informatikai döntéshozó véleményét kérték ki.

A kutatás szerint a kelet-európai régió országaiban informatikai biztonsági munkatársak a leggyakrabban ezekkel a tevékenységekkel foglalták el magukat munkaidőben: edzettek (56%), filmeket vagy TV-sorozatokat (52%), videókat néztek a YouTube-on (52%), valamint híreket olvastak (43%). A válaszadók közel fele (46%) szakirodalom olvasására is tudott időt szakítani.

39 százalékuk videojátékokkal játszott, 30 százalékuk podcastokat hallgatott, 26 százalékuk pedig társasozással kapcsolódott ki. A közösségi média oldalait százból 45-en böngészték.

Emellett az informatikai biztonsági területen dolgozók csaknem fele (49%-a) úgy véli, hogy kollégái a rengeteg munka miatt hagyták ott az állásukat. Ez ellentmondónak tűnhet, mivel a munkaidő elég nagy részében szabadidős tevékenységet folytatnak, de 43%-uk elmondta: nem azért foglalkoznak mással is munkaidőben, mert unatkoznak vagy mert kevés a munka, hanem azért, mert kell egy kis szünet az egyes feladatok között.

Ráadásul az otthoni munkavégzésnél egyes feladatokra és megbeszélésekre most már a hagyományos 9-től 5-ig tartó munkaidőn kívül is sor kerülhet. A hosszabb munkanapok során még sokkal fontosabb, hogy a dolgozók szüneteket tartsanak, mert csak így maradhatnak produktívak hosszabb időn át is.

„Én nem tartom problémásnak, hogy a dolgozók mással is foglalkoznak munka közben. A feladatok mennyiségét kellene kontrollálni, nem pedig azt, hogy mennyi munkaórát fordít valaki egy hobbira. Szerintem az is teljesen rendben van, hogy az emberek videókat néznek, hiszen azokból ötleteket meríthetnek egy probléma megoldásához” - mondja Andrej Jevdokimov, a Kaspersky információbiztonsági igazgatója.

"Minden összevetve, ha a munkát nem találja elég érdekesnek, vagy ha nincs feladat-menedzsment, a dolgozó mindig talál módot arra, hogy valami mást csináljon, még az irodában is” - tette hozzá.

A Kaspersky informatikai biztonságért és biztonsági operációs központért felelős szakemberei egyébként azt javasolják a cégeknek, hogy gondoskodjanak arról, hogy a vállalat jól el legyen látva informatikai biztonsági munkatársakkal.

Az optimális az, ha minden 10 informatikai szakemberre jut egy kiberbiztonsági munkatárs.

A biztonsági operációs központ által végzett feladatok folyamatos ellátásához legalább öt olyan dolgozó kell, aki a monitorozásért felel. Érdemes bevezetni a több műszakos munkarendet is, hogy elkerülhető legyen a túlmunka.

Valamint szervezzék ki a tipikus informatikai biztonsági feladatokat, a házon belüli dolgozóknak így több idejük marad a vállalat-specifikus követelményekkel való foglalkozásra és a hagyományos informatikai infrastruktúra védelmére - javasolják a Kaspersky szakemberei.

Szerintük kiemelten fontos az is, hogy a cégek megbízzák a dolgozókat a szokásostól eltérő feladatokkal is, hogy ne ragadjanak bele egy rutinba, és fejleszthessék készségeiket.

Fotó: unsplash.com
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A diákok több mint fele tanulna mesterséges intelligenciával, de csak kevesen férnek hozzá az iskolában

Németországban és Ausztriában tízből négy tanuló fér hozzá az AI-hoz az osztályteremben, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az... Teljes cikk

Vajon megtaláljuk az egyensúlyt az ember és az AI között? - avagy az AI emberi arca

Vajon mit tartogat 2024-ben a mesterséges intelligencia? 2023-ban minden eseményen téma volt az AI és ember kapcsolata, hatása egymásra. HR szempontból... Teljes cikk

Az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára

A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk