kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Ne untassuk a dolgozóinkat! - Az alkalmazottak majdnem fele aludt már el értekezleten

A munkahelyi értekezletek túl hosszúak és túl sok időt vesznek el a dolgozók munkaidejéből, az alkalmazottak nagy része ráadásul mással üti el az időt a meetingeken - derül ki egy kutatásból.

értekeztlet

A LiveCareer önéletrajzíró oldal által végzett kutatása szerint a munkavállalók 39 százaléka elismeri, hogy elaludt már munkahelyi megbeszéléseken – számolt be róla az inc.com. A portál több munkahelyi felmérés alapján gyűjtött össze tippeket, hogy miként válhatnak hatékonyabbá a megbeszélések.

1. Az alkalmazottaink túl sok időt töltenek értekezleteken.

Az Atlassian kutatása szerint egy átlagos munkavállaló havonta 62 megbeszélésen vesz részt, és ezek közül 31-et időpocsékolásnak tart. A LiveCareer felmérésében a dolgozók nyolcvanegy százaléka számolt be arról, hogy hetente legalább négy órát töltött értekezleteken. Ez egy 40 órás munkahét 10 százaléka, vagyis minden héten egy fél munkanap. Ennek akkor van értelme, ha az értekezletek segítenek abban, hogy a dolgozók jobban végezzék a munkájukat. Ha nem ez történik, akkor rövidebb értekezleteket kell tartanunk. A válaszadók arról is beszámoltak, hogy a távmunka bevezetése óta átlagosan 13,5 százalékkal több időt kell eltölteniük értekezleteken.

Ezek a számok arra ösztönözhetik a vezetőket, hogy feltegyenenek néhány nehéz kérdést. Szükség van-e minden megbeszélésére? Mindenkinek, aki részt vesz rajtuk, feltétlenül ott kell lennie? Vannak olyan megbeszélések, amelyeket helyettesíthetne egy szimpla bejelentés vagy egy e-mail? Mennyi termelékenységet hozna, ha nem taratnánk meg a meetinget? 

2. Az értekezleteink túl hosszúak.

Kevés kivételtől eltekintve, mint például egy egésznapos workshop, a megbeszéléseknek soha nem szabadna egy óránál tovább tartaniuk. Arra a kérdésre, hogy mennyi időbe telik, amíg a résztvevők figyelme megszűnik egy megbeszélésen, 96 százalék azt mondta, hogy 50 perc után.  A válaszadók 52 százaléka szerint az emberek 30 perc vagy annál rövidebb idő után már nem figyelnek.

Ezeknek a válaszadóknak valószínűleg igazuk van. Az idegtudósok szerint az ember idegrendszerét nem arra tervezték, hogy hosszú időn keresztül egyetlen dologra összpontosítson. A figyelmünk hajlamos arra, hogy szétszóródjon mindenre, ami körülöttünk van.  Lehet, hogy a vezető a saját prezentációjára koncentrál, de észben kell tartanunk, hogy fél óra múlva a résztvevők többsége már nem fog figyelni. Ha megbeszélésekről van szó, a rövidebb jobb.

3. A megbeszélés résztvevői mással foglalkoznak

Amikor megbeszélést vezetünk, feltételezzük, hogy mindenki csak ránk figyel? Valószínűleg tévesen hisszük. A felmérésben megkérdezettek háromnegyede arról számolt be, hogy a megbeszélések alatt mással üti el az időtA legnépszerűbb tevékenységek közé tartozik az internetes hírek olvasása (39 százalék), a közösségi média (38 százalék) és egy könyv olvasása (38 százalék). Az értekezlet alatti egyéb népszerű időtöltések közé tartozik az online vásárlás, az SMS-ezés a barátokkal, a mobiljátékok, és - az utolsó előtti helyen - az értekezlethez nem kapcsolódó munkavégzés. 

Amikor értekezletet vezetünk, gondoljunk arra, hogyan tudjuk lekötni a résztvevők figyelmét. Igyekezzünk a formalitásokat a minimumra, az interakciót pedig a maximumra szorítani! Ha nincs szükség rá, hogy az alkalmazottak a megbeszélésen vegyenek részt, hagyjuk, hogy hasznosan töltsék az idejüket!

4. Nem biztos, hogy az adja a megbeszélés valódi értékét, amit mi hiszünk

Lehet, hogy úgy gondoljuk, hogy az értekezletek azért hasznosak, mert a résztvevők információkat osztanak meg egymással vagy csoportként hoznak döntéseket, ami igaz is, de a LiveCareer felmérése egy másik okot is feltárt, amiért az emberek értékelik az értekezleteket: segítenek megszilárdítani azokat a kapcsolatokat, amelyek összetartják a munkahelyi csapatot.

A felmérésben részt vevők 73 százaléka egyetértett azzal az állítással, hogy "a személyes megbeszélések erős kapcsolatokat alakítanak ki", és 71 százalékuk egyetértett azzal, hogy "A személyes megbeszélések remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy találkozhassunk és beszélgessünk a munkatársakkal". Ami az online megbeszéléseket illeti, 70 százalékuk egyetértett azzal, hogy "Az online megbeszélések remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy a távmunka alatt lássuk kollégáinkat és beszélgessünk velük".

 

INC.com

fotó: unsplash

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért utálják mindenhol a HR-t – és miért nélkülözhetetlen mégis?

Két tűz között áll a HR: a dolgozók gyakran nem bíznak benne, a vezetők pedig kételkednek a szavaiban. Pilita Clark, a Financial Times újságírója... Teljes cikk

Távozik az RTL-től Endrei-Kiss Judit HR vezérigazgató-helyettes

Közös megegyezéssel, december elsejei hatállyal távozik az RTL Magyarországtól Endrei-Kiss Judit, a szervezetért felelős vezérigazgató-helyettes... Teljes cikk

Hullámlovasok és rallyversenyzők: HR-t vezetni időnként extrém sport

A HR vezető feladata lassítani a túl sok szervezeti változáson, meghallgatni, a miértről kérdezni, hosszú távon gondolkodni. De hány szerepet is... Teljes cikk