kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Ne untassuk a dolgozóinkat! - Az alkalmazottak majdnem fele aludt már el értekezleten

A munkahelyi értekezletek túl hosszúak és túl sok időt vesznek el a dolgozók munkaidejéből, az alkalmazottak nagy része ráadásul mással üti el az időt a meetingeken - derül ki egy kutatásból.

értekeztlet

A LiveCareer önéletrajzíró oldal által végzett kutatása szerint a munkavállalók 39 százaléka elismeri, hogy elaludt már munkahelyi megbeszéléseken – számolt be róla az inc.com. A portál több munkahelyi felmérés alapján gyűjtött össze tippeket, hogy miként válhatnak hatékonyabbá a megbeszélések.

1. Az alkalmazottaink túl sok időt töltenek értekezleteken.

Az Atlassian kutatása szerint egy átlagos munkavállaló havonta 62 megbeszélésen vesz részt, és ezek közül 31-et időpocsékolásnak tart. A LiveCareer felmérésében a dolgozók nyolcvanegy százaléka számolt be arról, hogy hetente legalább négy órát töltött értekezleteken. Ez egy 40 órás munkahét 10 százaléka, vagyis minden héten egy fél munkanap. Ennek akkor van értelme, ha az értekezletek segítenek abban, hogy a dolgozók jobban végezzék a munkájukat. Ha nem ez történik, akkor rövidebb értekezleteket kell tartanunk. A válaszadók arról is beszámoltak, hogy a távmunka bevezetése óta átlagosan 13,5 százalékkal több időt kell eltölteniük értekezleteken.

Ezek a számok arra ösztönözhetik a vezetőket, hogy feltegyenenek néhány nehéz kérdést. Szükség van-e minden megbeszélésére? Mindenkinek, aki részt vesz rajtuk, feltétlenül ott kell lennie? Vannak olyan megbeszélések, amelyeket helyettesíthetne egy szimpla bejelentés vagy egy e-mail? Mennyi termelékenységet hozna, ha nem taratnánk meg a meetinget? 

2. Az értekezleteink túl hosszúak.

Kevés kivételtől eltekintve, mint például egy egésznapos workshop, a megbeszéléseknek soha nem szabadna egy óránál tovább tartaniuk. Arra a kérdésre, hogy mennyi időbe telik, amíg a résztvevők figyelme megszűnik egy megbeszélésen, 96 százalék azt mondta, hogy 50 perc után.  A válaszadók 52 százaléka szerint az emberek 30 perc vagy annál rövidebb idő után már nem figyelnek.

Ezeknek a válaszadóknak valószínűleg igazuk van. Az idegtudósok szerint az ember idegrendszerét nem arra tervezték, hogy hosszú időn keresztül egyetlen dologra összpontosítson. A figyelmünk hajlamos arra, hogy szétszóródjon mindenre, ami körülöttünk van.  Lehet, hogy a vezető a saját prezentációjára koncentrál, de észben kell tartanunk, hogy fél óra múlva a résztvevők többsége már nem fog figyelni. Ha megbeszélésekről van szó, a rövidebb jobb.

3. A megbeszélés résztvevői mással foglalkoznak

Amikor megbeszélést vezetünk, feltételezzük, hogy mindenki csak ránk figyel? Valószínűleg tévesen hisszük. A felmérésben megkérdezettek háromnegyede arról számolt be, hogy a megbeszélések alatt mással üti el az időtA legnépszerűbb tevékenységek közé tartozik az internetes hírek olvasása (39 százalék), a közösségi média (38 százalék) és egy könyv olvasása (38 százalék). Az értekezlet alatti egyéb népszerű időtöltések közé tartozik az online vásárlás, az SMS-ezés a barátokkal, a mobiljátékok, és - az utolsó előtti helyen - az értekezlethez nem kapcsolódó munkavégzés. 

Amikor értekezletet vezetünk, gondoljunk arra, hogyan tudjuk lekötni a résztvevők figyelmét. Igyekezzünk a formalitásokat a minimumra, az interakciót pedig a maximumra szorítani! Ha nincs szükség rá, hogy az alkalmazottak a megbeszélésen vegyenek részt, hagyjuk, hogy hasznosan töltsék az idejüket!

4. Nem biztos, hogy az adja a megbeszélés valódi értékét, amit mi hiszünk

Lehet, hogy úgy gondoljuk, hogy az értekezletek azért hasznosak, mert a résztvevők információkat osztanak meg egymással vagy csoportként hoznak döntéseket, ami igaz is, de a LiveCareer felmérése egy másik okot is feltárt, amiért az emberek értékelik az értekezleteket: segítenek megszilárdítani azokat a kapcsolatokat, amelyek összetartják a munkahelyi csapatot.

A felmérésben részt vevők 73 százaléka egyetértett azzal az állítással, hogy "a személyes megbeszélések erős kapcsolatokat alakítanak ki", és 71 százalékuk egyetértett azzal, hogy "A személyes megbeszélések remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy találkozhassunk és beszélgessünk a munkatársakkal". Ami az online megbeszéléseket illeti, 70 százalékuk egyetértett azzal, hogy "Az online megbeszélések remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy a távmunka alatt lássuk kollégáinkat és beszélgessünk velük".

 

INC.com

fotó: unsplash

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért kerüli a Z generáció a vezetői szerepeket és hogyan változtathat ezen a HR?

Többek között a mentális egészségügyi problémáktól való félelem és a rugalmasság iránti vágy is hozzájárul ahhoz, hogy a Z generációs... Teljes cikk

Minden pályázónak adunk visszajelzést, még tanácsokat is: interjú Nyeste Ágival, a JYSK regionális HR igazgatójával

Másfél évvel ezelőtt nevezték ki Nyeste Ágit a három országot átfogó JYSK-régió (magyar, osztrák, görög) HR igazgatójának. Összesen 2000... Teljes cikk

A túlélés záloga a rugalmasság kialakítása - Endrei-Kiss Judit, az RTL Magyarország Chief People Officere

A változás szinte már természetes kell, hogy legyen, de ehhez mentális és lelki alkalmazkodóképességet is ki kell építeni. Az adaptív képesség... Teljes cikk