Megjelent: 11 éve

Nem túl elkötelezettek a munkavállalók

Magyarországon a munkavállalók mindössze 10 százaléka vallja magát maximálisan elkötelezettnek jelenlegi munkaadója iránt, míg ez az arány Dániában 45 százalék, Norvégiában 42 százaléka Oroszországban 37 százaléka, derül ki a Kelly Global Workforce Index (KGWI) felmérés legfrissebb eredményeiből.

A munkavállalói elkötelezettség kérdéséhez szorosan kapcsolódik az a gondolat, hogy a dolgozók szerint mennyire becsüli meg őket munkaadójuk. Európai összesítésben a munkavállalók 39 százaléka érzi úgy, hogy megbecsülik a munkahelyén, és ez a szint lényegében változatlan maradt az elmúlt három évben.
Magyarországon a válaszadók 36 százaléka érez hasonlóképpen; 44 százalékuk pedig kevésbé lojális munkaadójához a tavalyi felméréshez képest. Ennek eredményeképpen a megkérdezettek 66 százaléka tervezi az állásváltoztatást még ebben az évben, 65 százalékuk rendszeresen gondolkodik azon, hogy felmond. A válaszadók közel fele keres új álláslehetőséget, attól függetlenül, hogy jól érzi magát jelenlegi munkahelyén, 39 százalékuk hetente legalább egyszer aktívan keresgél is az állásajánlatok között.
A munkahely-választási döntést befolyásoló legfontosabb tényezőkről szólva a fizetést és a juttatásokat említették a legtöbben (85 százalék), ám a válaszadók 63 százaléka ugyancsak megjelölte a munka és a magánélet egyensúlyát, 51 százalékuk pedig az előrejutási lehetőségeket.

Az Y generáció tagjai a fizetésen kívül (89 százalék) az előrelépési lehetőségeket (66 százalék), illetve a munka-magánélet egyensúlyát (65 százalék) és a tréning, szakmai továbbképzési lehetőségeket (61 százalék) tartják fontosnak, ha több munkaadó ajánlata közül is választhatnak.

A megkérdezettek felét nagyban befolyásolja munkahely-választási döntéseiben, hogy mennyire talál értelmet munkájában.
A Magyarországon már 10 éve jelenlévő Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Jónás Anikó, az alábbiakban foglalta össze véleményét a felmérés eredményeiről: "A munkavállalói elkötelezettség messze elmarad az európai átlaghoz képest és ez világosan rámutat arra, hogy a munkaadóknak olyan körülményeket kell teremteniük, amely hosszú távon is vonzó a munkavállalók számára. A bevallottan munkát kereső jelöltek mellett nagy számban vannak olyanok is, akik kevésbé látható módon közelítik meg a munkaerőpiacot (passzív álláskeresők), ez pedig még inkább fokozza a tehetséges munkavállalók felkutatásában és megnyerésében rejlő kihívásokat."

"A felmérésből egyértelműen kiderül, hogy bár a fizetés és juttatás áll a munkavállalói preferencia középpontjában, az előrelépési lehetőségek és a szakmai továbbképzések is fontos szerepet játszanak munkahellyel kapcsolatos döntéseik során. A készségfejlesztés és tudásbővítés menedzselése ma már nem kizárólag a munkáltató felelőssége, azonban a foglalkoztatás szerves részét alkotják és nagyban befolyásolják a munkavállalói teljesítményt, morált csakúgy, mint a munkaerő-megtartását."


Passzív álláskeresők elérése - megoldást jelenthet a közösségi média?



Ma már az online/digitális önéletrajz az általános - a felmérés résztvevőinek 96 százaléka állítja, hogy leginkább ilyen formában adná be pályázatát egy állásra, míg a hagyományos papíralapú önéletrajzot mindössze 14 százalékuk választaná. Habár egyre nagyobb teret hódít a közösségi média az álláskeresésben is, a megkérdezettek alig 6 százaléka választaná ezt a lehetőséget a hagyományos álláskeresési módszerekkel szemben. Az álláskeresők 16 százaléka csatlakozott már valamely munkaadó közösségi oldalához vagy szakmai közösségéhez, 45 százalékuk pedig szívesen csatlakozna a későbbiekben.

A felmérés 31 ország mintegy 230.000 dolgozójának válaszait gyűjtötte össze, köztük több mint 6.000 magyar munkavállalóét.

A Kelly Global Workforce Index (KGWI) egy évente készülő globális felmérés, ami a munkával és a munkahellyel kapcsolatos elképzeléseket, véleményeket vizsgálja. A felmérésben mintegy 230.000 munkavállaló vett részt az amerikai kontinensről, az ún. EMEA régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) országaiból, valamint az úgynevezett APAC államokból (Ázsia, a csendes-óceáni térség, Ausztrália és Kína). A felmérést a Kelly Services megbízásából az RDA Group végezte az Interneten keresztül.
A társaság árbevétele 2013-ban elérte az 5,4 milliárd dollárt.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tanulmány: ez a leghatékonyabb munkaszervezés a szoftverfejlesztő csapatoknál

A hatékony munkaszervezés feltétele, hogy a projekttagok eltérő mértékben vegyenek részt a feladatokban, és legyen egy aktív, határozott vezető a... Teljes cikk

Új korszak jön: a jövő vezetői nem csak számokban gondolkodnak

A vezetőknek új gondolkodásmódra van szükségük ahhoz, hogy a bizonytalanságból és az új típusú munkahelyi feszültségekből előnyt... Teljes cikk

Sokkoló számok: nagyot esett a dolgozói és a vezetői elköteleződés

A munkahelyeket érintő szeizmikus változásokat emleget a Gallup CEO-ja, a cég éves globális munkavállalói felmérésének bevezetőjében. Mint... Teljes cikk