kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Ösztönző program: munkatársakra szabva

A munkatársak motivációja döntő befolyást gyakorol a munkavégzésre, a döntési folyamatokra, a személyes elkötelezettségre, továbbá a kihívások és problémák kezelésének módjára. A motivációk feltérképezése ezért kulcsfontosságú ahhoz, hogy tudjuk, hogyan lehet a munkatársakat jobb teljesítményre ösztönözni.

Egy nemrég közzétett hatástanulmányban a CAPTain német munkatársai a különböző motiváló tényezők közötti összefüggéseket vizsgálták meg. Eszközként a CAPTain munkamotivációs kérdőívet használták, mely kiválóan alkalmas a munkávégzés során leginkább öszötnző tényezők gyors feltérképezésére. A kérdőív D.E. Super motiváció struktúra kutatásain és E. Schein "karrier horgony" elméletén alapul. A kérdőív 14 különböző motivációt mér, amelyek a munkában tudatosan vagy tudattalanul irányítják a személyes döntéseket és cselekedeteket.

A felmérésbe 149 olyan személyt vontak be, akik vezetők vagy kulcsemberek német vállalatoknál. A statisztikák alapján négy különböző motivációs csoportot azonosítottak, melyeket az alábbiak szerint neveztek el, és melyeket az alábbi motivációk jellemeznek:


Az emberközpontú karriertípus - a többitől eltérően - kettős képet mutat. Jellemezheti egyrészt az ún. aktív emberközpontúság, melyben mások befolyásolása és segítése nyilvánul meg dominánsan, másrészt pedig a vállalat iránti elkötelezettség, melyet a szervezettel való teljes azonosulás jellemez. Előfordultak olyan egyének is, akiket nem lehetett egyértelmű mintázattal jellemezni, mivel a fenti motivátorok hasonló mértékben jellemezték, ezt a csoportot emberközpontú vegyes típusnak nevezték.







A résztvevők arányát a különböző motivációs típusok szerint az 1. diagram ábrázolja.



A résztvevők nagytöbbsége az ún. emberközpontú karriertípussal volt jellemezhető, azon belül is - és összességében is - az elkötelezett típus dominált. A legkevésbé fellelhető típus az extrinzik motiváció volt.

A kutatás során megvizsgálták a motivációbeli különbségeket a vállalati és státuszbeli jellemzők figyelembevételével is. Az eredményeket a 2. diagram szemlélteti.



A kutatás során nagy küldönbségeket talátak a különböző szakemberek és vezetők motivációi között. A motivációs típusokat végignézve megfigyelhető volt, hogy a kevésbé jellemző tradicionális típus tipikusan szakembereknél volt fellelhető, a legkevésbé gyakori extrinzik motiváció pedig a legtöbb esetben vezetőknél fordult elő.

A kutatás résztvevőit tekintve az alsóbb szintű vezetőkre, illetve a pénzügyi szakemberekre az emberközpontú elkötelezett és vegyes motivációs típus volt a legjellemzőbb. A felsővezetőket leginkább a külső motiváció jellemezte, a bankszakembereket pedig a belső motivációs mintázat.

Ezek az eredmények rámutatnak a motivációk feltérképezésének fontosságára: csak akkor lehet hatásos egy ösztönző program, ha az illeszkedik a munkatársak motivációihoz. A munkamotivációk ismerete hatékonyan támogatja a személyzetfejlesztési döntéseket és a kompetenciák optimális kihasználását.

Forrás: www.captain.hu
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nincs szükség HR-re - állítja a korábbi Facebook-alelnök

A cégeimben nincs HR osztály, egyetlen HR-es sem dolgozik nálam - jelentette ki Chamath Palihapitiya, a Social Capital alapítója, a Facebook egykori... Teljes cikk

Itt a titkos munkaerő-tartalék: mit tudnak a nyugdíjasok?

2022-ben 110 ezer nyugdíjas dolgozott, ám ennél sokkal többet be lehetne vonni a munkaerőpiacra. Milyen munkákra jönnek? Milyen speciális igényeik... Teljes cikk

Csökkentek a női kinevezések az igazgatótanácsokban 2023-ban

Kevesebb nőt nevezetek ki igazgatósági tagnak 2023-ban, miközben felértékelődött a politikai tapasztalat a kiválasztásnál – derül ki az EY... Teljes cikk