15 híres üzleti könyv egy-egy mondatban
Üzleti könyvek egy mondatban
Az emberek nem annyira racionálisak, mint ahogy azt az elsőéves közgazdaságtan tankönyvekben olvassuk, és sok helyzetben számíthatunk is arra, hogy irracionálisak lesznek.
Bár hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy az extrovertált, karizmatikus személyből lehet ideális vezető, az introvertált személyiség fontos előnyt jelent.
A legjobb üzletágainkat, vállalkozásainkat kénytelenek vagyunk magunk kiirtani vagy kannibalizálni, különben mások fogják megtenni helyettünk.
Hat általános érvényű alapelv határozza meg azt, hogy az emberek megváltoztatják-e viselkedésüket: a kölcsönösség, az elkötelezettség és következetesség, a társadalmi bizonyíték, a rokonszenv, a tekintély és a hiány.
A jó vállalatok így válnak nagyszerűvé: szembenéznek a kegyetlen valósággal, kitalálják, hogy mi az, amiben igazán egyediek, a fegyelmen alapuló kultúrát teremtenek, valamint lendületet hoznak létre és tartanak fenn.
A hatékonyság ugyanannyira szól arról, amit nem teszünk, mint amit ténylegesen teszünk nap mint nap.
Sok bevett üzleti bölcsesség – például hogy a munkamániások hősök, a kiváló önéletrajz jó álláspályázót ígér, külső befektetőkre van szükség – abszolút téves.
A tehetség, az intelligencia, a kemény munka és az ambíció mind nagyon klassz dolgok, de a sikeres emberek valódi titkát sokszor a szerencse, az időzítés és a származásuk jelenti.
A másoktól koppintott reklám és marketing bukásra van ítélve; ha szeretnél kiemelkedni a tömegből, annak az egyetlen módja az, hogy légy igazán feltűnő.
Az embereket leginkább motiváló tényezők: az önállóság, a szakmai igényesség és a céltudatosság – mindezek sokkal erőteljesebben motiválnak, mint az ösztönzők.
A technológiából vagy a komplex stratégiából kiinduló, előre irányuló munka helyett inkább a vevők igényeiből kiindulva, visszafelé építkezve alakítsuk ki a lehető legegyszerűbb terméket.
A nők továbbra is akadályokba ütköznek a karrierjük során, melyeket legyőzhetnek azzal, ha szót emelnek magukért, merész célokat tűznek ki, keményen dolgoznak, és támogatókat találnak maguknak.
Az új technológia segítségével sokkal jobban tudjuk hasznosítani az adatokat, de sokkal nagyobb a valószínűsége annak is, hogy téves előrejelzésekbe bocsátkozunk, mert túlbecsüljük az adatok véletlenszerű ingadozásainak jelentőségét.
Az emberek könnyen ringatják magukat abba a hitbe, hogy sokkal többet tudnak, mint amit valójában tudnak, ezért könnyen meglepnek bennünket a nagy horderejű, szokatlan események.
A csúszásban lévő, bonyolult szoftverprojektek további létszámbővítése még rosszabbá teszi a helyzetet, mert a komplex feladatokat könnyebben oldják meg a kisebb csoportok.
A lista az én esetemben könyvajánlóként funkcionált, mivel a tegnapi munkaszüneti nap reggelén a laptopom tápegysége megadta magát, és offline elfoglaltságot kellett találnom. Körülnéztem a könyvespolcon, és Daniel Pink Motiváció 3.0 című könyvére esett a választásom. Jó döntésnek bizonyult, az olvasásélményt megfűszereztem néhány előadásának megtekintésével is (éljen az okostelefon).
Kedvet kaptam egy saját gyűjtemény összeállításához is, ezt majd egy későbbi bejegyzésben teszem közzé.
Addig is: ha a kedves Olvasónak van olyan meghatározó üzleti könyvélménye, amelyet megosztana másokkal, az egymondatos ajánlók nagyszerűen elférnek itt alul a megjegyzésekben.
Szabados Andrea ACC
HR Blog