A jó értekezlet titkai
Miért kell értekezletet összehívni? Kik vegyenek részt rajta? Mikor tartsuk? És mennyi ideig? Ki irányítson és miként? Hogyan rögzítsük az elhangzottakat?
Összehívás előtt célszerű alaposan átgondolni, összeírni a felvetendő témákat, főbb irányvonalakat, meghatározni az időpontot (nem jó a munkaidő vége) és a szemléltető eszközöket.
Ha a téma közös döntést igényel, hasznos e-mailben legalább egy nappal hamarabb anyagokat szétküldeni - megfogalmazva kérdéseinket, kapcsolódó elvárásainkat (véleményezés, alternatív javaslatok). A megbeszélés kezdetekor mindig tisztázni kell, honnan hová akarunk eljutni, és erre mennyi időt szánunk egy nagyobb, mondjuk 1012 személyes értekezletnél ez elengedhetetlen.
Egy óra bőven elég
Egy-egy jól elhelyezett poén, pozitív mondat már az elején oldja a légkört, összerántja a gondolatban még meg nem érkezett csapatot. Hetente egynél többször csak indokolt esetben jó értekezni.
Pénteken tartott értekezlet akkor lehet hatékony, ha hétvégén mindenki dolgozik. Délutánra lanyhul a kollégák figyelme. Ebéd után sokaknak izgalmat okoz a munkaidő végének közeledése, ezért a legtöbben hét elején - nem feltétlenül hétfőn -, a reggeli órákban, a munkára való finomhangolódás után gyűlnek össze.
Kiemelten fontos témáknál sem szabad másfél óránál hosszabb időt egy helyben tölteni (eddig tart egy átlagos ember tényleges figyelme). Egy óra bőven elég kell, hogy legyen, még akkor is, ha a résztvevők elmondják minden gondjukat. Ha mégsem, másfél óra után tartsunk negyedóra szünetet.
Fontos, hogy az értekezleten valóban csak azok legyenek jelen, akik nélkülözhetetlenek. Az viszont nem mindig hatékony, ha állandó kör alkotja a tagságot, és egy-egy projekt vezetője nem tarthat beszámolót. Ha az általában nem ülésező kolléga tudja, hogy az őt érintő kérdések megbeszélése után távozhat, nincsenek sértődések, és színes az értekezlet.
Megoldást keresünk
A személyeket érintő dicséret, rossz teljesítmény kiemelése mellett sokan gyorsan elmennek, nem adva lehetőséget az okok bemutatására. A magyarországi munkavállalók többsége hadilábon áll önmaga vagy mások értékelésével, a kritika kezelésével. Pedig ennek megtanulása nagyon fontos lenne, mert nehéz helyzetekben épp ez a többség feledkezik meg arról, hogy nem bűnbakot kell találni, hanem megoldást.
A rossz teljesítményű emberek plénum előtti pellengérre állítását legalább egy személyes beszélgetésnek kell megelőznie. Kevesen használnak kimutatásokat, adatokat, számokat is a teljesítmény bemutatására, sőt azt is elfelejtik, hogy a kérdések gyakran többet érnek, mint a válaszok.
Milyen legyen a vezető?
Minél nagyobb létszámú a meeting, annál fontosabb az irányítás, valamint az elhangzottak rögzítése. Jó, ha van olyan ember, aki csak a rögzítés feladatára koncentrál, nem jó, ha ő a titkárnő, és ez a különfeladat megállítja a titkárság életét.
Az értekezlet vezetője nem szónok, hanem moderátor. Segít, hogy a különböző területek vezetői megértsék egymást, a légkör építő jellegű maradjon, a kialakuló konfliktusok megoldódjanak.
Feladata a passzívak véleményének megismerése, a túl aktívak visszafogása, az egyensúly megteremtése, a témák életben tartása. Összegzi a teendőket, a felelősöket, és elmondja a korábban közösen meghatározott feladatokat, határidőket.
A technikai eszközök használatán kívül sokan járatlanok a csoportdinamika témakörében is. Nem figyelnek vagy nem akarnak figyelni arra, hogyan, milyen erőviszonyok alapján fejlődik a csoport, amit összehívtak. Pedig kellene, mert az élet túl rövid ahhoz, hogy időnket eredménytelen megbeszélésekre és értekezletekre pocsékoljuk!
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Az országos tisztifőorvos a HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. előrejelzése alapján harmadfokú hőségriasztást ad ki az... Teljes cikk
Egy kivételesen intelligens 2 éves kisfiúról ír a Guinness World Records, akinek különleges képességei már csecsemőkorában megmutatkoztak –... Teljes cikk
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Bán Zoltán, MOL Magyarország 2 hete
- Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment 2 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Németh Kinga, Audi Hungaria Zrt. 2 hete
- A dolgozók közel fele szerint a főnökük nem érti őket 2 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Szalavics Mariann, Nemzeti Adó- és Vámhivatal 3 hete
- Új felsővezetők csatlakoztak a Rossmannhoz 3 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Szijjné Kállai Ildikó, SPAR 3 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Dobi Kitti, MBH Bank 4 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben 1 hónapja
- Így változott a gazdaság teljesítménye a KSH friss adatai szerint 1 hónapja
- Orbán Viktor: Magyarország jövője nem csupán a pártokon, hanem elsősorban a teljesítményen múlik 1 hónapja