Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 7 éve

Miért kisebb a fluktuáció az FMCG-cégeknél?

images

A cég számára már a kiválasztási folyamat során kiderül, hogy az ott dolgozni kívánó mennyire azonosul a Mars alapelveivel, etikai és üzleti szabályaival - mondja Mayer Zsolt, az öt éven át iparági győztes Mars Magyarország vállalati kapcsolatok igazgatója. Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója úgy látja, hogy a szlogenek szlogenek maradnak és rengeteg kárt okoznak, ha a kollégák tapasztalatai eltérnek a céges üzenetektől.

A munkáltatói márka (employer branding) építésének egyik alaptétele az, hogy nem elég a vonzó munkáltatói hírnevet felépíteni, fontos az is, hogy a munkavállalók tapasztalatai egybevágjanak a kifelé kommunikált képpel. Az fmcg-cégek itt is kiemelkedőek a többi szektorhoz képest: a dolgozók 56 százaléka gondolja hitelesnek munkaadóját, míg az átlagos magyar vállalatok esetében csak a dolgozók 44 százaléka gondolkodik így − állapította meg Juhász Katalin, az AonHewitt tanácsadója. Kisvarga Hajna, a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. HR vezetője szerint a munkáltatóimárka-üzeneteket nemcsak a külvilág, a munkatársak felé is meg kell valósítani, mert ők a vállalati hírnév legfontosabb és legnagyobb hatású közvetítői. Sokan pályáznak meg nálunk állást úgy, hogy egy munkatársunk mesélt a cégről és ez megfogta őket − mondta a HR-szakember, aki szerint a munkavállalók versenyelőnyt jelentenek a piaci versenyben, mert ötleteik, szaktudásunk nélkül nincs piaci siker. Egy sikeres vállalkozáshoz két dolog szükséges: kiváló emberek és kiváló márkák − ez a Mars cégalapítójának mottója. Egy vállalatot annak vezetői tesznek hitelessé, ezért elvárásunk, hogy a vállalat alapelveit, értékrendjét a vezetők maximálisan képviseljék és példaképek legyenek a munkatársak számára − hangsúlyozta Mayer.

Az AonHewitt szakértői szerint az FMCG-cégek valószínűleg annak köszönhetik, hogy munkaerő-megtartó képességük magasabb az átlagnál, hogy e társaságoknál a munkatársak hitelesnek látják saját munkahelyüket. Mindenkire ugyanúgy odafigyelünk − erősítette meg Kanyó Roland, a DM Kft. PR-menedzsere. A drogérialáncnál 360 fokos felmérések segítségével biztosítanak visszajelzéseket dolgozóik és vezetőik számára egyaránt, így könnyebb átlátni a munkatársak előtt álló lehetőségeket a fejlődési, illetve a karrierutakon. Az is iparági jellegzetességnek számít, hogy az átlaghoz képest az FMCG-s vállalatoknál jobb a belső kommunikáció. Ez egyrészt hatékonyabb, másrészt átláthatóbb és nyíltabb információáramlást jelent. A jelek szerint a felső vezetők világosabb képet festenek a vállalat jövőjéről, valamint a hosszú távú célkitűzésekről és a jelentősebb változásokról is jobban informálják a beosztottakat − véli Juhász.

Napi Gazdaság
Follow hrportal_hu on Twitter

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár