kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Miért kisebb a fluktuáció az FMCG-cégeknél?

Magyarországon az FMCG (fast-moving consumer goods − napi fogyasztási cikkek) - szektor cégeinél a dolgozóknak az átlagnál többet számít, hogy milyen a munkáltatójuk arculata, illetve a vállalat hírneve, ez az iparág legmarkánsabb sajátossága − derül ki az AonHewitt Legjobb munkahely felmérésének részletes adataiból. Az e szegmensben dolgozók 68 százaléka tartja jó munkahelynek jelenlegi cégét, míg az összes magyar munkavállalónak csak a fele gondolkodik így - mutat rá a Napi Gazdaság írása.

A cég számára már a kiválasztási folyamat során kiderül, hogy az ott dolgozni kívánó mennyire azonosul a Mars alapelveivel, etikai és üzleti szabályaival - mondja Mayer Zsolt, az öt éven át iparági győztes Mars Magyarország vállalati kapcsolatok igazgatója. Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója úgy látja, hogy a szlogenek szlogenek maradnak és rengeteg kárt okoznak, ha a kollégák tapasztalatai eltérnek a céges üzenetektől.

A munkáltatói márka (employer branding) építésének egyik alaptétele az, hogy nem elég a vonzó munkáltatói hírnevet felépíteni, fontos az is, hogy a munkavállalók tapasztalatai egybevágjanak a kifelé kommunikált képpel. Az fmcg-cégek itt is kiemelkedőek a többi szektorhoz képest: a dolgozók 56 százaléka gondolja hitelesnek munkaadóját, míg az átlagos magyar vállalatok esetében csak a dolgozók 44 százaléka gondolkodik így − állapította meg Juhász Katalin, az AonHewitt tanácsadója. Kisvarga Hajna, a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. HR vezetője szerint a munkáltatóimárka-üzeneteket nemcsak a külvilág, a munkatársak felé is meg kell valósítani, mert ők a vállalati hírnév legfontosabb és legnagyobb hatású közvetítői. Sokan pályáznak meg nálunk állást úgy, hogy egy munkatársunk mesélt a cégről és ez megfogta őket − mondta a HR-szakember, aki szerint a munkavállalók versenyelőnyt jelentenek a piaci versenyben, mert ötleteik, szaktudásunk nélkül nincs piaci siker. Egy sikeres vállalkozáshoz két dolog szükséges: kiváló emberek és kiváló márkák − ez a Mars cégalapítójának mottója. Egy vállalatot annak vezetői tesznek hitelessé, ezért elvárásunk, hogy a vállalat alapelveit, értékrendjét a vezetők maximálisan képviseljék és példaképek legyenek a munkatársak számára − hangsúlyozta Mayer.

Az AonHewitt szakértői szerint az FMCG-cégek valószínűleg annak köszönhetik, hogy munkaerő-megtartó képességük magasabb az átlagnál, hogy e társaságoknál a munkatársak hitelesnek látják saját munkahelyüket. Mindenkire ugyanúgy odafigyelünk − erősítette meg Kanyó Roland, a DM Kft. PR-menedzsere. A drogérialáncnál 360 fokos felmérések segítségével biztosítanak visszajelzéseket dolgozóik és vezetőik számára egyaránt, így könnyebb átlátni a munkatársak előtt álló lehetőségeket a fejlődési, illetve a karrierutakon. Az is iparági jellegzetességnek számít, hogy az átlaghoz képest az FMCG-s vállalatoknál jobb a belső kommunikáció. Ez egyrészt hatékonyabb, másrészt átláthatóbb és nyíltabb információáramlást jelent. A jelek szerint a felső vezetők világosabb képet festenek a vállalat jövőjéről, valamint a hosszú távú célkitűzésekről és a jelentősebb változásokról is jobban informálják a beosztottakat − véli Juhász.

Napi Gazdaság
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új korszak jön: a jövő vezetői nem csak számokban gondolkodnak

A vezetőknek új gondolkodásmódra van szükségük ahhoz, hogy a bizonytalanságból és az új típusú munkahelyi feszültségekből előnyt... Teljes cikk

Sokkoló számok: nagyot esett a dolgozói és a vezetői elköteleződés

A munkahelyeket érintő szeizmikus változásokat emleget a Gallup CEO-ja, a cég éves globális munkavállalói felmérésének bevezetőjében. Mint... Teljes cikk

Idén is díjazták a 40 év feletti női szakembereket

2025. március 13-án harmadik alkalommal adták át az IVSZ - Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH)... Teljes cikk