Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 2 éve

1 millió dolláros ötlet a toborzásban - avagy ki mondja meg, hogy mennyire vagyunk jók az ágyban?

Aki az elmúlt pár évben Magyarországon bármilyen pozícióra toborzott, egész biztosan tudja, hogy az a megközelítés - marketinges szaknyelven szólva termékorientált marketing - , hogy elmondjuk: „a mi cégünk, vállalkozásunk a legjobb”, mára halott. Főként azért halott ötlet eleve ezzel próbálkozni, mert mindenki más is így csinálja. Ne menjünk messzire: a legnagyobb on-line állásoldalon 10.000 db álláshirdetés fut jelenleg, kb. 4.000 munkáltatótól. És ők mind ugyanezt állítják magukról, néhány kivételtől eltekintve.

images

Ezért mára azt hirdetni, hogy mi ezért meg azért vagyunk jobbak, mint a többi munkáltató, hiteltelenné vált.

Márpedig az „eladás” (és ugyebár a toborzás nem más, mint marketing és eladás) onnan indul, hogy kell, hogy legyen bizalom az eladni szándékozó felé, aminek elengedhetetlen feltétele a hitelesség. Magunkról állítani, hogy a legjobbak vagyunk, semmi esetre sem hiteles - ahogy az már a klasszikusnak mondható marketing viccben is elhangzik. (lásd a teljes viccet a Google-ben: „marketing fogalmak vicc”).

Ehhez képest mára nagyban leszűkült azok köre, akiktől hitelesként fogadunk el információt - és ebben a közösségi média szerepe eléggé nagy, teret adva a sokszor ellenőrizetlen forrásból származó, és sokak által megosztott információnak. Emiatt már az ismerőseinktől jövő kommunikáció hitelessége is sokszor kérdéses.

Mindezek után nem nagyon csodálkozhatunk, hogy egy-egy állásajánlat vagy lehetőség kapcsán is hasonlóképp érzünk.

Emiatt a leghitelesebb forrásnak ma egyértelműen az számít, amikor az elégedett felhasználó nyilatkozik a termékről, vagy szolgáltatásról (szaknyelven: „testimonial”).

Nincs ez másképp az állásajánlat esetében sem: hiteles az, amikor az elégedett munkavállaló nyilatkozik arról, hogy miért szeret nálunk dolgozni („employee testimonial”).

Persze lehet ennek komolyabb formát adni és employer branding videókról beszélni, de sokszor még erre sincs szükség, csupán elegendő, ha kérünk néhány írásos referencia-nyilatkozatot kollégánktól, amit azután elhelyezünk (lehetőleg fotóval) a céges weboldalunk karrieroldalán, a LinkedIn vállalati oldalunkon és/vagy Facebook oldalunkon. Erre néhány jó példát lehet találni referenciáink között. Ennél persze sokkal hatásosabb, ha mindezt rövid (1 perces) videón keresztül kommunikáljuk - hiszen sokkal nagyobb arányban jut el a célközönséghez az információ.

Szóval, ha eredményesen akarunk toborozni az elkövetkező években is, akkor hagyjuk a hitelesség építését saját munkatársainkra, de segítsük elő az információ rögzítését és eljuttatását a célközönséghez - és akkor nem magunknak kell dicsekednünk arról, hogy - a viccet idézve - „milyen jók vagyunk az ágyban”...


Tokár Péter
Toborzási és employer branding szakértő
TESK csoport


Follow hrportal_hu on Twitter

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár