kapubanner for mobile

74 cikk a(z) vállalati kultúra címkével - 2. oldal

A „Spotify-módszer”: emberléptékűnek és egyedinek maradni gyors növekedés mellett

6 éve Tévedni emberi dolog. Sőt úgy tűnik, ez a siker záloga. A kereskedelmi zene-streamelő szolgáltatást biztosító Spotify egyedi munkakultúrájára az alázat, a kísérletező kedv, a hibákból való tanulás és az értékek ápolása jellemző. Munkamódszereiket sosem tartják befejezettnek, hiszen a fejlődésbe vetett hitük nem engedi meg nekik a rugalmatlanságot és kényelmet. De hogyan tudnak ennyire emberléptékűek maradni a gyors ütemű fejlődés ellenére is? Teljes cikk...


A MOL ismét kiáll a sokszínűség mellett

7 éve A MOL az idei évben ismét csatlakozott az Európai Sokszínűségi Karta Magyarországhoz. A vállalat 2030-ig tartó üzleti stratégiájának egyik sarokpontja a vállalati kultúra fejlesztése, amelyhez kapcsolódva prioritás a nyitott, rugalmas és befogadó közösség kialakítása. Teljes cikk...


Szemléletváltó tréning?

7 éve A vállalatok számos esetben külső tanácsadók által tartott tréningektől várják a dolgozók szemléletváltását. Azon túl, hogy bármiféle új gondolkodásmód vagy kultúra elterjesztése a vezetők felelőssége a szervezetben, felmerül egy másik nehézség is, mely nemcsak a változást akadályozza, de egyenesen szkeptikussá teszi az embereket az új iránnyal szemben. Teljes cikk...


Ukázok játékosítása a mindennapokban - Tom Sawyer technika

7 éve Ben Rogers és Tom Sawyer kerítésmeszelős párbeszédét azok is ismerhetik, akik nem olvasták Mark Twain regényét. Gyerekkoromban engem is csodálattal töltött el a főszereplő zsenialitása, ahogyan rábeszélte a barátját arra a feladatra, amit nagynénje, Polly néni büntetésből neki szánt. Hogyan adjuk el a nemszeretem, kötelező feladatokat a beosztottaknak? Teljes cikk...


A dolgozónak tett ígéretet be kell tartani

7 éve Tavaly már szinte minden cégvezetőnek gondot jelentett a munkaerő rendelkezésre állása. A toborzás, kiválasztás, aztán a megtartás napi gyakorlatában azonban a reakciók a változásra lassúak, hiszen ehhez gyakran a vezetői hozzáállásnak és a vállalati kultúrának is változnia kell. A szervezeteken egyre nagyobb a nyomás az átláthatóság, a nyílt kommunikáció irányába, a munka és magánélet egyensúlyba hozására, elsősorban a fiatalabb generációk részéről. Mindezek a témák előkerültek a PPH Media altal kiadott Üzlet es Pszichológia és a Kreatív szervezésében létrejött jobexperience HR és kommunikációs konferencián. Teljes cikk...


Ki lesz 2017 Családbarát Vállalata?

7 éve A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom meghirdette az ÉV Családbarát Vállalata 2017 díjat, melyre a pályázatot a vállalatok 2017. szeptember 18-ig küldhetik be. Teljes cikk...


Amikor a csapatépítő kínosan sül el

7 éve Nem mindenki lelkes, ha a munkaidőn túl is a kollégák körében kell múlatni az időt, különösen ha ehhez különböző kínos, csapatépítőnek szánt tevékenységek is vannak. Persze nem feltétlenül az alapvető szándékkal van a probléma, de ezek az összejövetelek a 444 olvasói körében végzett gyűjtés szerint nem mindig alakulnak szerencsésen. Teljes cikk...


Ha heti 5 napból 4 érdekes, akkor marad a munkavállaló

7 éve A világon másodikként írt könyvet a munkáltatói márkáról még 2006-ban Brett Minchington. Véleménye szerint akkor működik a legjobban az employer branding, ha üzleti funkcióként tekintünk rá. Ha nem működik, akkor elképzelhető, hogy 5 munkanapból csupán 2 napot tölt valaki kedvvel a munkahelyén - így viszont új lehetőségeket fog keresni. Pankotai Balázs beszélgetett Brett Minchingtonnal. Teljes cikk...


Megvannak az idei Családbarát Vállalatok

7 éve Negyedik alkalommal adta át a Három Királyfi, Három Királyfi Mozgalom az Év Családbarát Vállalata díjat. Kisvállalat kategóriában a Webstar Csoport Kft., közepes vállalat kategóriában a Numil Hungary Kft., nagyvállalat kategóriában pedig a BT Roc Kft. vihette haza a fődíjat. Teljes cikk...


Minden a közvetlen vezetőn áll vagy bukik

8 éve A Captain Hungary rendszeresen szervez szakmai reggeliket ügyfelei és partnerei számára: az előző alkalommal egy izgalmas kerekasztal beszélgetést hallgathattunk, jellemzően teljesítményméréssel kapcsolatos témákban, ám most több szerepet kapott a hallgatóság. Teljes cikk...


A jó munkaerő itthon tartásához értelmes, jól fizetett munkát kell tudni adni

8 éve A világban zajló digitális forradalom a Telenor vállalati kultúrájára is kihat, az eddigieknél is sokszínűbbé téve azt. Németh Zoltán, a cég HR vezérigazgató-helyettese a HR Portálnak arról számolt be, hogy a virtuális mobilitástól kezdve egy vadonatúj szervezeti kultúra meghonosításáig milyen sokféle módszerrel tudják felvenni a versenyt a tehetséges munkavállalók felkutatásáért és megtartásért. Náluk ugyan nincs munkaerőhiány, de ennek érdekében munkaadónak és munkavállalónak egyaránt alkalmazkodni kellett a változó elvárásokhoz. Teljes cikk...


Egyetlen kérdés: ajánlanád a cégedet a barátodnak?

8 éve A nemzetközi trend egyértelmű: a dolgozók jól szeretnék érezni magukat munka közben. Ezért került ma Magyarországon is előtérbe a vállalati kultúra. Ráadásul időközben ennek mérése is drasztikus átalakuláson ment keresztül, egyre fontosabbá válik a gyorsaság és az anonimitás. Az új trendjekről Balatoni Zsófiával, a Uniomedia Communications ügyvezető igazgatójával és Veszprémi Gábor, Creative Engagement üzletágának vezetőjével beszélgettünk. Teljes cikk...


Céges kultúraváltás? Nehezebb, mint aminek hangzik

8 éve Mindenütt ott van, mégis megfoghatatlan. Szokásrendszer és hagyomány, viselkedés és kommunikáció, tempó és stílus egyben, és még annyi minden más is beletartozik – a vállalati kultúra, csakúgy, mint bármilyen emberi kultúra, nehezen definiálható. Ha belekerül az ember, akkor – ahogy mondani szokás – vagy megszokik, vagy megszökik, vagy – a szervezetfejlesztés egyik első számú leckéjét alkalmazva – megváltoztatja mindazt, ami elfogadhatatlan a számára. Teljes cikk...


Ha öt generáció dolgozik együtt a munkahelyen

8 éve Sok területen egyre nagyobb gondot okoz a munkaerőhiány, így különösen azokban a szakmákban, ahol nincs utánpótlás, a különböző generációknak meg kell tanulnia együttműködni, akkor is ha mást gondolnak a világról, a technológiáról, a munkáról, a karrierről, írja a hvg. Teljes cikk...


Szabadság, amennyit és amikor akarom?

8 éve A szabadság felfogása Magyarországon még mindig az évtizedes berögzöttségeken alapul, amelyeket az idő azonban sok tekintetben meghaladt. Azon túl, hogy a szabadság jog és lehetőség a munkavállaló számára, a munkáltatónak általában megoldandó szükségszerűség, amely azonban az értékteremtő munkaerő "újratöltéseként" kellene felfogni. Erről beszélt Kristóf Györgyi, a Hochreiter Interim Management Partnership ügyvezetője a hvg.hu kérdésére. Teljes cikk...


Milyen szerepekben lehet a HR?

9 éve Fontos, hogy a szerepek felvállalása a HR szervezet és a HR-vezető tudatos döntése legyen, összhangban az üzleti és humán stratégiával. A HR sok szerepben lehet sikeres, az azonban minden esetben kritikus, hogy a HR értse az üzletet, össze tudja kapcsolni saját szerepével és tudjon alternatívákat nyújtani, konstruktívan vitatkozni és adott esetben akár nemet mondani – nyilatkozta Magyar Miklós, a XEROX régiós HR vezetője. Teljes cikk...


Milyen árnyalatai vannak a HR-nek?

9 éve A világ nem fekete-fehér, ezért meg kell tanulni kezelni benne az árnyalatokat. Az eseti helyzetek szürke palettájának kezelése valódi művészet, hiszen úgy kell egyedi döntéseket hoznunk, hogy összességében mégis konzisztenciát mutassunk - nyilatkozta Pach Gabriella, aki közel 20 éves karrierje során olyan multinacionális vállalatoknál dolgozott HR vezetőként, mint a Tesco, British American Tobacco, Xerox és GE. Teljes cikk...


Magyar elismerés a világ legnagyobb coach-szervezetében

9 éve A világ legnagyobb coach szervezete, az International Coach Federation (ICF) Ábri Juditot, egy magyar szakembert választott ki arra, hogy képviselje a közösséget világjáró körútján. Ábri Judit mások mellett „coacholta” már Freddie Mercuryt is, előadásában a vállalati kultúraváltoztatás eszközeiről fog beszélni. Teljes cikk...


Biztos, hogy semmi sem biztos? - 5 lépés a változás alapú kultúráért

9 éve Ismerős társaságban ülök, kellemes a hangulat, finom a bor, sok nevetés… Aztán a munka kerül szóba. „Képzeljétek, megint új főnököm van és már megint pont az ellenkező irányba megyünk, mint eddig. Már a harmadik ebben az évben. Össze fog dőlni az egész…”- mondja az egyik harmincas fiú. „Az semmi” – jön a gyors válasz egy ifjú menedzsertől – „nekem már két éve fogalmam sincs, hogy ezeknek odafent mi is a céljuk. Szerintem ők se tudják.”„Amúgy még egy kis idő, aztán úgyis rájönnek, hogy úgy volt jó, ahogy régen volt.”- fűzi tovább a gondolatot egy negyvenes hölgy. Én pedig a lámpagyújtogatókra gondolok. Teljes cikk...


/cimkek/vallalati-kultura.html