Megjelent: 11 hónapja

A munkavállalók nagy része nem szeret nyitott irodában dolgozni

Sok cég hisz az elsőre gazdaságosnak és kényelmesnek tűnő open office rendszerben, az ott dolgozók a legtöbb esetben egyáltalán nem kedvelik ezt a formát. Van azonban néhány lehetőség, amivel javítható a légkör a nyitott irodákban is - derül ki az Eureka Games bejegyzéséből, mely a HRBlogon jelent meg.

images

images

Miért nem szeretik az open officet a dolgozók?

A nyitott irodák állandó zúgásában vagy épp halálos csöndjében lehetetlen valóban elmélyült munkát végezni, nehéz fókuszálni, figyelni. A közös térben történő munka nagyfokú alkalmazkodást kíván, ami a létszám növekedésével egyre nehezebbé válik. Az ott dolgozókat érő túl sok impulzus és alapzaj pedig rövid időn belül lemeríti az idegrendszert.

Emellett a nyitott terű iroda az ott ülők privát szféráját is jelentősen lecsökkenti vagy akár teljesen megszünteti.

Ezek miatt csökken a kollégák koncentrációja, illetve sokkal feszültebbé, idegesebbé válnak, ez pedig növeli a konfrontáció esélyét.

Ethan Bernstein (Harvard Business School) 2019-es kutatása szerint az elszigetelt irodai rendszerből újonnan open office rendszerbe csöppenő kollégák közt a szemtől szemben kommunikáció 70%-al csökkent, és egyre inkább szinte csak elektronikus kapcsolatfelvételre korlátozódott.

Napjainkban a munkahelyi well-beingre törekedve a legtöbb multinacionális cég hibrid irodákat (hybrid office) hozott létre, melyek elegyítik az open office tereket a kisebb meeting roomokkal, azaz zárható helységekkel, így alakítva ki a különböző tevékenységhez illő és emberibb környezetet.

Azonban a tényleges probléma kulcsa a kollégák egymás közti kommunikációjának, és jó közérzetének megreformálásában rejlik: egy apró, közösségépítő munkahelyi kihívás alkalmas lehet a szociálisan introvertáltabb kollégák megnyitására, ráadásul játékosságot csempész az egymást még alig ismerő dolgozók napjaiba is. Egy közösségi helységben kialakított közös fotófal számos pozitív emléket ébreszthet a csapatépítésekről és bulikról, így növelve a cég iránti elköteleződést.

Fotó: Pixabay
A bejegyzés a HRBlogon, teljes cikk itt olvasható
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A stresszkezelés nem abból áll, hogy megszoksz vagy megszöksz!

A stressz és az arra adott ösztönös reakcióink nem újkeletűek. Az állatvilágban megfigyelt „stresszreakció” az emberekre is jellemző, de az... Teljes cikk

Hogyan kerüljük el a függőségeket a karantén idején?

A rengeteg bizonytalanság és változás, amelyet a koronavírus hozott az életünkbe teljesen új kihívások elé állít bennünket. Számos megküzdési... Teljes cikk

Karanténban: vajon jól ismerjük egymást?

Több hét telt el azóta, hogy „berendezkedtünk” az el- és összezártságra. Meghosszabbították a kijárási korlátozást, így egyelőre marad ez... Teljes cikk