Megjelent: 9 hónapja

A munkavállalók nagy része nem szeret nyitott irodában dolgozni

Sok cég hisz az elsőre gazdaságosnak és kényelmesnek tűnő open office rendszerben, az ott dolgozók a legtöbb esetben egyáltalán nem kedvelik ezt a formát. Van azonban néhány lehetőség, amivel javítható a légkör a nyitott irodákban is - derül ki az Eureka Games bejegyzéséből, mely a HRBlogon jelent meg.

images

images

Miért nem szeretik az open officet a dolgozók?

A nyitott irodák állandó zúgásában vagy épp halálos csöndjében lehetetlen valóban elmélyült munkát végezni, nehéz fókuszálni, figyelni. A közös térben történő munka nagyfokú alkalmazkodást kíván, ami a létszám növekedésével egyre nehezebbé válik. Az ott dolgozókat érő túl sok impulzus és alapzaj pedig rövid időn belül lemeríti az idegrendszert.

Emellett a nyitott terű iroda az ott ülők privát szféráját is jelentősen lecsökkenti vagy akár teljesen megszünteti.

Ezek miatt csökken a kollégák koncentrációja, illetve sokkal feszültebbé, idegesebbé válnak, ez pedig növeli a konfrontáció esélyét.

Ethan Bernstein (Harvard Business School) 2019-es kutatása szerint az elszigetelt irodai rendszerből újonnan open office rendszerbe csöppenő kollégák közt a szemtől szemben kommunikáció 70%-al csökkent, és egyre inkább szinte csak elektronikus kapcsolatfelvételre korlátozódott.

Napjainkban a munkahelyi well-beingre törekedve a legtöbb multinacionális cég hibrid irodákat (hybrid office) hozott létre, melyek elegyítik az open office tereket a kisebb meeting roomokkal, azaz zárható helységekkel, így alakítva ki a különböző tevékenységhez illő és emberibb környezetet.

Azonban a tényleges probléma kulcsa a kollégák egymás közti kommunikációjának, és jó közérzetének megreformálásában rejlik: egy apró, közösségépítő munkahelyi kihívás alkalmas lehet a szociálisan introvertáltabb kollégák megnyitására, ráadásul játékosságot csempész az egymást még alig ismerő dolgozók napjaiba is. Egy közösségi helységben kialakított közös fotófal számos pozitív emléket ébreszthet a csapatépítésekről és bulikról, így növelve a cég iránti elköteleződést.

Fotó: Pixabay
A bejegyzés a HRBlogon, teljes cikk itt olvasható
  • 2020.04.09Online workshopok és E-learning képzések április 9-től Válassza online workshopjainkat fix időben, vagy az e-learning alapú, rugalmas tanulási formát, amelyben bárhol és bármikor, önállóan, a saját időbeosztása szerint sajátíthatja el a tananyagot! Részletek Jegyek
  • 2020.06.127 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz. A júniusi tréningünkre első sorban a B1+/B2 szintű jelentkezőket várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Így reagálnak a cégek a koronavírus-helyzetre - 7 intézkedés

“Törvényes az, hogy a munkavállaló fizetés nélküli szabadságra akarja küldeni azokat, akik az utóbbi egy hónapban Olaszországban... Teljes cikk

Ismét növekszik Magyarországon a táppénzes napok száma

Komoly nemzetgazdasági érdek, hogy az emberek, hogy az emberek hamarabb visszatérhessenek a munkába. Teljes cikk

Betegen senki ne menjen dolgozni! - a Budai Egészségközpont tanácsai munkáltatóknak

A legfontosabb a megelőzés, és az ennek érdekében tett munkáltatói intézkedések. A Budai Egészségközpont szakemberei a koronavírus járvány... Teljes cikk