Megjelent: 7 éve

Aki kérdez: Szalai Csilla

- A pénzügyi szektor többféle kihívással is találkozik az elmúlt években. Ez HR oldalról milyen lehetőségeket teremt?

- Azt gondolom, hogy ez az az időszak, amikor érdemes újragondolni, hogy mi mint vezetők, hogyan tudunk ezekhez a gyors változásokhoz alkalmazkodni és segíteni a munkatársainkat a változásokban.

A változásokhoz való alkalmazkodást megkönnyíti, ha vállalati szinten is rendelkezünk jól definiált értékekkel, amelyek ebben az érzelmileg turbulens időszakban iránytűként, sarokpontként, támasztékként segítik a vezetőket és a munkatársakat is abban, hogy ne tévesszék szem elől a megfelelő irányt. Én hiszek abban, hogy fontos ezeket meghatározni. Ezekhez szervesen kapcsolódik, hogy a vezetői értékeinket vagy irányelveinket is a vállalati értékekkel összhangba fogalmazzuk meg.
Szalai Csilla


Anyavállalatunk a BNP Paribas is megtette ezt önmaga, és a leányvállalatok számára, de azt hiszem ennél sokkal fontosabb, hogy megteremtsük azt a lehetőséget, hogy a saját szervezeti kultúránkba illesszük és a magunk számára lefordítsuk, hogy a mindennapi vezetői magatartás/cselekedet szintjén mit jelentenek a megfogalmazott értékek egy Magyarországon lévő vállalatnál. Mi úgy gondoltuk, hogy ez a "fordítói munka" nem a felsővezetők feladata kell, hogy legyen, hanem egy közös műhelymunka. A középvezetők bevonásával, őszintén átbeszéltük, hogy melyek azok cselekvések, amelyeket jól csinálunk, és mi az, amiben még fejlődnünk kell.

Az ügyfélközpontúság minden szolgáltató cég számára fontos, de nekünk, mint vezetőknek biztosítanunk kell, hogy valóban felelős döntést és személyre szabott ajánlatot adunk-e, a külső és belső ügyfeleink számára. A kockázattudatos felelősségvállalás, amely egy másik kiemelt értékünk, fontos kívánalom, de az is, hogy elfogadjuk-e a beosztottaink kezdeményezéseit, javaslatait ennek érdekében. Abban is talán mindannyian egyetértünk, hogy a vezetőnek példamutatónak kell lennie.

Azonban amikor azt a kérdést tesszük fel magunknak, hogy jogában áll- e a kollégáinknak hibázni, vagy elismerem-e a sikereiket, akkor már nem annyira egyértelmű a válasz, hogy miként történjen ez megfelelő módon.

Meg kell találnunk tehát a közös tartalmakat és a mindenki által elfogadott és vállalható jelentést, hogy a cselekvés szintjén is elvárható legyen az adott érték. Ez természetesen egy hosszú folyamat, amíg az értékek már az elvárt kompetenciák, a mindennapi cselekvéseink szintjén működnek. Akkor járunk jó úton, ha mindezeket már az ügyfeleink is érzékelik, ha találkoznak a Magyar Cetelem Bank nevével. Ezért törekszünk arra, hogy a társadalmi felelősségvállalás akcióinkban, a munkáltatói brandünk építésében is a szervezeti értékeink mentén cselekedjünk, rendszeresen saját munkánkkal segítjük vidéki települések óvodáit, iskoláit, saját Zöldsulit varázsolunk.

Ha a külvilág számára is beazonosíthatóak a Cetelem értékek, akkor elmondhatjuk magunkról, hogy olyan munkahely vagyunk, akit megtalálnak és keresnek azok a munkavállalók, akik hisznek abban, amiben mi.

KÉRDÉS:

Kérdésem Ladics Viktóriához, a HR Partner Consulting ügyvezetőjéhez és tanácsadójához:

- Sikeres anyabarát céget működtetni ma Magyarországon nagy kihívás. Milyen gyakorlati tapasztalatot tudsz ezzel kapcsolatban megosztani az érdeklődőkkel?
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Aki válaszol: Ladics Viktória

HR Szubjektív rovatunkban Ladics Viktória, a HR Partner Consulting ügyvezető tanácsadója kérdez, miután válaszolt Berzsenyi Márta, a az Avis Budget... Teljes cikk

Tényleg létezik home office? - egy munkajogász kétségei a home office-szal, mint jogintézménnyel kapcsolatban

Vajon tényleg elkülönül egymástól a távmunka és a home office? Az utóbbi egyáltalán létezik, mint jogintézmény? Fodor T. Gábor munkajogász,... Teljes cikk

Hogyan változtak az elvárások a HR-rel szemben? - aki válaszol: Berzsenyi Márta

A koronavírus járvány által generált változások izgalmas dinamikákat hoztak a szervezetek működésében. Hogyan, milyen HR folyamatokat alakított... Teljes cikk