Megjelent: 12 éve

Aki kérdez: Szalai Csilla

HR Szubjektív rovatunkban Szalai Csilla, a Cetelem HR divízió igazgatója kérdez, miután Kurucz Balázs, a Coach Akadémia társtulajdonosa és oktatója kérdésére válaszol.

- A pénzügyi szektor többféle kihívással is találkozik az elmúlt években. Ez HR oldalról milyen lehetőségeket teremt?

- Azt gondolom, hogy ez az az időszak, amikor érdemes újragondolni, hogy mi mint vezetők, hogyan tudunk ezekhez a gyors változásokhoz alkalmazkodni és segíteni a munkatársainkat a változásokban.

A változásokhoz való alkalmazkodást megkönnyíti, ha vállalati szinten is rendelkezünk jól definiált értékekkel, amelyek ebben az érzelmileg turbulens időszakban iránytűként, sarokpontként, támasztékként segítik a vezetőket és a munkatársakat is abban, hogy ne tévesszék szem elől a megfelelő irányt. Én hiszek abban, hogy fontos ezeket meghatározni. Ezekhez szervesen kapcsolódik, hogy a vezetői értékeinket vagy irányelveinket is a vállalati értékekkel összhangba fogalmazzuk meg.
Szalai Csilla


Anyavállalatunk a BNP Paribas is megtette ezt önmaga, és a leányvállalatok számára, de azt hiszem ennél sokkal fontosabb, hogy megteremtsük azt a lehetőséget, hogy a saját szervezeti kultúránkba illesszük és a magunk számára lefordítsuk, hogy a mindennapi vezetői magatartás/cselekedet szintjén mit jelentenek a megfogalmazott értékek egy Magyarországon lévő vállalatnál. Mi úgy gondoltuk, hogy ez a "fordítói munka" nem a felsővezetők feladata kell, hogy legyen, hanem egy közös műhelymunka. A középvezetők bevonásával, őszintén átbeszéltük, hogy melyek azok cselekvések, amelyeket jól csinálunk, és mi az, amiben még fejlődnünk kell.

Az ügyfélközpontúság minden szolgáltató cég számára fontos, de nekünk, mint vezetőknek biztosítanunk kell, hogy valóban felelős döntést és személyre szabott ajánlatot adunk-e, a külső és belső ügyfeleink számára. A kockázattudatos felelősségvállalás, amely egy másik kiemelt értékünk, fontos kívánalom, de az is, hogy elfogadjuk-e a beosztottaink kezdeményezéseit, javaslatait ennek érdekében. Abban is talán mindannyian egyetértünk, hogy a vezetőnek példamutatónak kell lennie.

Azonban amikor azt a kérdést tesszük fel magunknak, hogy jogában áll- e a kollégáinknak hibázni, vagy elismerem-e a sikereiket, akkor már nem annyira egyértelmű a válasz, hogy miként történjen ez megfelelő módon.

Meg kell találnunk tehát a közös tartalmakat és a mindenki által elfogadott és vállalható jelentést, hogy a cselekvés szintjén is elvárható legyen az adott érték. Ez természetesen egy hosszú folyamat, amíg az értékek már az elvárt kompetenciák, a mindennapi cselekvéseink szintjén működnek. Akkor járunk jó úton, ha mindezeket már az ügyfeleink is érzékelik, ha találkoznak a Magyar Cetelem Bank nevével. Ezért törekszünk arra, hogy a társadalmi felelősségvállalás akcióinkban, a munkáltatói brandünk építésében is a szervezeti értékeink mentén cselekedjünk, rendszeresen saját munkánkkal segítjük vidéki települések óvodáit, iskoláit, saját Zöldsulit varázsolunk.

Ha a külvilág számára is beazonosíthatóak a Cetelem értékek, akkor elmondhatjuk magunkról, hogy olyan munkahely vagyunk, akit megtalálnak és keresnek azok a munkavállalók, akik hisznek abban, amiben mi.

KÉRDÉS:

Kérdésem Ladics Viktóriához, a HR Partner Consulting ügyvezetőjéhez és tanácsadójához:

- Sikeres anyabarát céget működtetni ma Magyarországon nagy kihívás. Milyen gyakorlati tapasztalatot tudsz ezzel kapcsolatban megosztani az érdeklődőkkel?
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A vezetés nem jutalom, hanem szakma: a mikromenedzsment nem HIBA, hanem HIÁNY

A vezetés nem valami jól megérdemelt jutalom, hanem szakma. Minek a megnyilvánulása a mikromenedzsment, amikor egy vezető mindent egy kézben akar... Teljes cikk

Próbaidő: munkavállaló hosszabbítaná, munkáltató elengedné?

A munkavállalók rettegték, az érdekképviseletek támadták, a munkáltatók visszaéltek vele –sommásan talán így lehetne leginkább jellemezni a... Teljes cikk

Munkahelyi mentális egészség: mit tesz a cég, és mi a felelőssége?

Milyen törekvések, intézkedések vannak a cégüknél a munkavállalók mentálhigiénéjének támogatására és pszichés jóllétének... Teljes cikk