kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Aki kérdez: Szalai Csilla

HR Szubjektív rovatunkban Szalai Csilla, a Cetelem HR divízió igazgatója kérdez, miután Kurucz Balázs, a Coach Akadémia társtulajdonosa és oktatója kérdésére válaszol.

- A pénzügyi szektor többféle kihívással is találkozik az elmúlt években. Ez HR oldalról milyen lehetőségeket teremt?

- Azt gondolom, hogy ez az az időszak, amikor érdemes újragondolni, hogy mi mint vezetők, hogyan tudunk ezekhez a gyors változásokhoz alkalmazkodni és segíteni a munkatársainkat a változásokban.

A változásokhoz való alkalmazkodást megkönnyíti, ha vállalati szinten is rendelkezünk jól definiált értékekkel, amelyek ebben az érzelmileg turbulens időszakban iránytűként, sarokpontként, támasztékként segítik a vezetőket és a munkatársakat is abban, hogy ne tévesszék szem elől a megfelelő irányt. Én hiszek abban, hogy fontos ezeket meghatározni. Ezekhez szervesen kapcsolódik, hogy a vezetői értékeinket vagy irányelveinket is a vállalati értékekkel összhangba fogalmazzuk meg.
Szalai Csilla


Anyavállalatunk a BNP Paribas is megtette ezt önmaga, és a leányvállalatok számára, de azt hiszem ennél sokkal fontosabb, hogy megteremtsük azt a lehetőséget, hogy a saját szervezeti kultúránkba illesszük és a magunk számára lefordítsuk, hogy a mindennapi vezetői magatartás/cselekedet szintjén mit jelentenek a megfogalmazott értékek egy Magyarországon lévő vállalatnál. Mi úgy gondoltuk, hogy ez a "fordítói munka" nem a felsővezetők feladata kell, hogy legyen, hanem egy közös műhelymunka. A középvezetők bevonásával, őszintén átbeszéltük, hogy melyek azok cselekvések, amelyeket jól csinálunk, és mi az, amiben még fejlődnünk kell.

Az ügyfélközpontúság minden szolgáltató cég számára fontos, de nekünk, mint vezetőknek biztosítanunk kell, hogy valóban felelős döntést és személyre szabott ajánlatot adunk-e, a külső és belső ügyfeleink számára. A kockázattudatos felelősségvállalás, amely egy másik kiemelt értékünk, fontos kívánalom, de az is, hogy elfogadjuk-e a beosztottaink kezdeményezéseit, javaslatait ennek érdekében. Abban is talán mindannyian egyetértünk, hogy a vezetőnek példamutatónak kell lennie.

Azonban amikor azt a kérdést tesszük fel magunknak, hogy jogában áll- e a kollégáinknak hibázni, vagy elismerem-e a sikereiket, akkor már nem annyira egyértelmű a válasz, hogy miként történjen ez megfelelő módon.

Meg kell találnunk tehát a közös tartalmakat és a mindenki által elfogadott és vállalható jelentést, hogy a cselekvés szintjén is elvárható legyen az adott érték. Ez természetesen egy hosszú folyamat, amíg az értékek már az elvárt kompetenciák, a mindennapi cselekvéseink szintjén működnek. Akkor járunk jó úton, ha mindezeket már az ügyfeleink is érzékelik, ha találkoznak a Magyar Cetelem Bank nevével. Ezért törekszünk arra, hogy a társadalmi felelősségvállalás akcióinkban, a munkáltatói brandünk építésében is a szervezeti értékeink mentén cselekedjünk, rendszeresen saját munkánkkal segítjük vidéki települések óvodáit, iskoláit, saját Zöldsulit varázsolunk.

Ha a külvilág számára is beazonosíthatóak a Cetelem értékek, akkor elmondhatjuk magunkról, hogy olyan munkahely vagyunk, akit megtalálnak és keresnek azok a munkavállalók, akik hisznek abban, amiben mi.

KÉRDÉS:

Kérdésem Ladics Viktóriához, a HR Partner Consulting ügyvezetőjéhez és tanácsadójához:

- Sikeres anyabarát céget működtetni ma Magyarországon nagy kihívás. Milyen gyakorlati tapasztalatot tudsz ezzel kapcsolatban megosztani az érdeklődőkkel?
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem mindenki vezető, aki annak látszik...(és bizony fejétől bűzlik a hal)

Csak úgy nyüzsögnek körülöttünk – de döntő többségükben inkább messze felettünk – a főnökök: cégvezetők, elnök-vezérigazgatók,... Teljes cikk

Az irodában töltött időtől függ a munkahelyi identitás és lojalitás?

HR Szubjektív rovatunkban Trencséni Zita, a Trans-Sped Kft. szervezetfejlesztési vezetője kérdez, miután válaszolt Pospischek Berta, a Deloitte Senior... Teljes cikk

Z generáció a tanácsadó cégeknél: Hogyan tanulhatnak és milyen kihívásokkal küzdhetnek?

HR Szubjektív rovatunkban Pospischek Berta, a Deloitte Senior HR Business Partnere kérdez, miután válaszolt Varga Botond, a VOIS Regional Reward, Policy &... Teljes cikk