Megjelent: 5 éve

Állásinterjú állásközvetítő cégnél

images

images

A közvetítő

Nagyon röviden és felületesen, a közvetítő az a külsős – remélhetőleg – kiválasztási szakember, akit egy cég megbízott azzal, hogy az általa megadott profil alapján új munkaerőt találjon számára. A közvetítő általában sikerdíjért dolgozik és garanciát vállal kiközvetített jelöltért. A garancia arról szól, hogy ha a jelölt nem válik be (pl. kilép, vagy kirúgják próbaidőben), akkor új embert kell találnia, többnyire teljesen ingyen. Tehát, a közvetítő érdeke, hogy téged úgy helyezzen el, hogy az a megbízójának is, neked is hosszútávú kapcsolat legyen, és hogy a kihelyezés kapcsán mindenki – te is, mint munkavállaló – elégedett legyen. Mert ha nem, az neki veszteség, amit el akar kerülni.
Az álláskeresői hozzáállást tehát ehhez a helyzethez érdemes igazítani, ahogy ők is ehhez igazítják az interjúztatási módszereiket.

Tényleg passzolsz?

Ha állásközvetítő hív állásinterjúra, különösen fontos egyeztetni már az elején a feladatokat, a munkahely földrajzi elhelyezkedését, és persze a fizetési nagyságrendet, hogy biztosan ne raboljátok egymás idejét. (hogy mit kell egyeztetni állásinterjúra híváskor, arról itt írtam) A munkáltatóval ellentétben, ő nem változtathat menet közben a követelményeken, neki pontosan olyan profilú ember kell, amilyet az ügyfele előírt, ha pedig kompromisszumot akar javasolni, annak hosszú átfutási ideje lesz. Tehát, ha kicsit is nem passzolsz, és olyan témában, amiben nem lehet kompromisszumot kötni, akkor inkább ne kezdj bele a tárgyalásba. Ha van lehetőség arra, hogy kompromisszumot kössön a munkáltató, akkor erről beszélj a közvetítővel (pl. nyelvvizsgád nincs, de nyelvtudásod van, ezért a nyelvvizsgát le tudod tenni, ezen ne múljon az állás).

Az ilyen állásinterjúra készülésnél kimarad a cégből való felkészülés, hiszen nem tudjuk még, ki a leendő munkáltató, de készülni kell olyan speciális faktorokra, ami eltér a munkáltatói állásinterjútól, mert egy állásközvetítő számára vannak még fontos tényezők a munkáltatói szempontokon túl.
Egy közvetítő meg akar győződni arról, hogy biztosan a megfelelő embert viszi az ügyfélhez, és ezt a megfelelőséget neki igazolnia is kell az ügyfele felé, ezért néha sokkal mélyebb teszteléssel próbálnak szűrni, mint a munkáltató maga. Szakmai teszteken túl személyiségtesztek, referenciakérés is előkerülhet még alacsonyabb pozíciókra is, gyakrabban, mint a munkáltatónál, aki bízik a saját interjúiban, és különösebben nem kell bizonyítania a jelölt alkalmasságát másnak, ha ő maga meggyőződött róla.

Az állásközvetítő nem feltétlenül van tisztában az iparág lenagyobb projektjeiről, aktuális trendjeiről, így készülj fel konkrét ügyekkel, gyakorlati példákkal a szakmai múltadból, amik a te ismereteidet igazolják majd a munkáltató felé is. Milyen ügyfeleknél, milyen munkákban vettél részt, milyen problémákat oldottál meg? Természetesen titoktartási kötelezettséged betartásával mindezt. Beszélj lehetséges referenciaszemélyekkel, megadhatod-e az ő elérhetőségeiket, ha kérik.

Készen állsz a váltásra?

Az állásközvetítők az ügyfelük (a te leendő munkáltatód) felé vállalt garanciális kötelezettségük miatt arról is meg akarnak győződni, hogy biztosan készen állsz a váltásra, új munkahelyre, nehogy félúton meggondold magad. (Természetesen a folyamat során bármikor nyugodtan mondj nemet, ha valami nem felel meg neked.) Azaz, ha nem vagy elégedett a jelenlegi helyeddel, azt őszintén, de diplomatikusan megmondhatod. Ha más motivál a váltásra, azt is. Munkáltatónál érdemes ezt óvatosan kezelni, mert lehet, hogy a leendő munkáltató másképp látja a téged sértő momentumot, ami az esélyeidet ronthatja.Mivel a fizetési igényedet és az ügyfele új kollégára szánt költségkeretét is ismeri, ezügyben érdemes vele nyíltan beszélni.

Mi fontos Neked egy új munkában?

A preferenciáidat is fel akarja majd mérni: milyen főnökökkel tudsz jól együttműködni, milyen környezetben érzed jól magad? Ezért a közvetítő biztosan meg fogja kérdezni, mi motivál téged, mennyire szereted a munkád, mit szeretsz benne, mit utálsz benne. Ezeket egy munkáltató általában nem kérdezi meg, mert ő nem tud mást kínálni, mint amije van, ellenben a közvetítőnek lehet, hogy több olyan ügyfele is van, akihez jó lehetsz szakmailag, a preferenciáid ismeretében viszont a legmegfelelőbb munkáltatóhoz tud elvinni.

Jobangel Blog
HR Blog
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter