Az e-learning-evolúció következő lépése
hr portal video from Arpad Szocs on Vimeo
.
A videóban látható élőalakos előadóval a cél, hogy frappánsan, akár humorral megfogja és fenntartsa az anyagot néző figyelmét. A szöveg közben felugró kérdések a tanulót arra késztetik, hogy azonnal igyekezzen szűrni és rögzíteni a fontos információt, amelyet egyszerre hall az előadótól, és lát a videón mögötte megjelenő prezentációban kiemelve. Ez a módszer a tapasztalatok szerint nagyon gyorsan felébreszti a versenyszellemet: a tanulók az előadót már úgy "fülelik", hogy közben próbálják kitalálni a következő kérdést. Így lesz a tanulás folyamata szórakoztatóbb, és így lehet erőlködés nélkül információkat csempészni a hallgatók fejébe.
Az anyag minden pontja mérhető: mikor nyitja meg a munkavállaló, mennyi ideig nézi, hányszor teker vissza, hogyan válaszol a kérdésekre. Így a munkáltató számára egyértelművé válhat, hogy sikerült-e eljuttatnia az "üzenetet"a dolgozónak.
Az információ könnyebben rögzül, ugyanis a felhasználónak már maga az elsajátítás is élményt ad azáltal, hogy egyszerre több érzékszervét is megcélozza. Alkalmas lehet adott kompetenciák fejlesztésére, a munkához szükséges termékhasználat bemutatására, egy termék ismertetésére vagy akár kommunikációs eszközként is. Hogy néhány konkrét példát is megemlítsünk az alkalmazás lehetséges területeiről: nagy cégek, akár újabb és újabb termékeiket is bemutathatják saját munkatársaiknak, emelte ki Szőcs Árpád. Például a értékesítő csapat tagjai egy maximum 15 perces anyagban képet kaphatnak arról, hogy mi lesz a következő feladatuk, mely területen kell képviselniük a cégüket. Tér- és időbeli korlátok nincsenek, a munkavállaló akkor szánja rá az időt, amikor erre többi tennivalója lehetőséget ad.
A módszer alkalmas lehet arra is, hogy új belépők esetén a HR-es egy kerek, felépített előadásban mutassa be a céget, közölje az orientáció szempontjából legfontosabb információkat, tudnivalókat. Ugyanakkor nem kell mindezt minden új munkatárs esetén külön megtennie, hanem a videó megnézése után akár rögtön a felmerülő kérdésekre lehet koncentrálni. A modul rendszerű felépítés abban nyújt segítséget, hogy a gyorsan változó információkat, ha szükséges, cserélni lehessen, a rövid információblokkok jobban emészthetők. Ugyanakkor az eszköz nem helyettesíti a személyes kapcsolatokat, így nem helyettesíthet például egy komplexebb tréninget vagy egy coach munkáját.
Az egyre inkább főként a vizualitásra épülő világ új kihívások elé állította az online oktatást, mely ma már képes alkalmazkodni a modern befogadói igényekhez, legyen szó akár HR-eszközről vagy online egyetemi kurzusról.