Megjelent: 5 éve

Az Ericsson az Év Coaching Szemléletű Szervezete

Az Ericsson Magyarország K+F szervezete nyerte el az idén a Nemzetközi Coach Szövetség (ICF) Magyar Tagozata által első alkalommal odaítélt „Az Év Coaching Szemléletű Szervezete” díjat.

A coach szemlélet már a szoftverfejlesztés módszertanában, az agilis működésben is kiemelt szerepet kap; a coaching kultúra tudatos megteremtése stratégiai cél, mely cél elérését szisztematikus felülről jövő kezdeményezések szolgálják, kiegészítve a nagyon jelentős alulról jövő kezdeményezésekkel.

Ebben a módszertanban a hangsúly az egyéneken és az interakciókon, a működő szoftveren, a megrendelővel való együttműködésen és a változásra való gyors reakción van. A legfontosabb egység a fejlesztői csapat, és minden csapatnak tagja egy agilis team coach, akinek feladatai között szerepel a csapat és az egyén támogatása a célok elérése és a teljesítménynövekedés érdekében, a hatékony működés, a tanulás biztosítása, az agilis módszertan szerinti működés elősegítése és tanítása.

Kiemelkedő szerepet kapnak a szervezetben az alulról jövő kezdeményezések, amelyek a coaching szemlélet elterjedését célozzák: a Coach Club, amely mögött egy önszerveződő szakmai közösség áll és a célja, hogy a résztvevők megosszák egymással coaching témájú tudásukat, és hogy lehetőséget biztosítson a tanulásra és gyakorlásra; emellett az akciótanulócsoportok, amelyekben különböző szinteken dolgozó kollégák csoportos coaching keretén belül dolgoznak fel témákat, közben gyakorolva, és finomítva coach készségeiket; valamint az együttműködést fejlesztő team coaching folyamatok, amelyeken számos csapat vett részt az utóbbi időben – saját kezdeményezésből; vagy akár az innovációs coachok által végzett munka – lévén K+F szervezetről van szó, az innováció lételemünk, és az innovációval foglalkozó szakembereink a coaching segítségével támogatják az alulról jövő ötletek megvalósulását.

A coaching kultúra tudatos megteremtése stratégiai cél, mely cél elérését szisztematikus felülről jövő kezdeményezések szolgálják, coach szemléletben építve a szervezetben már jelenlévő igényekre. Az erre irányuló stratégiai program több lépcsős folyamat, a beavatkozások üteme követi a szervezet érési folyamatát, az igények megteremtése és kialakulása adja a vezérfonalat. 2013-ban létrejött egy külsős coachokból álló pool és a vezetői réteg számára elérhető lett a coaching. 2015-ben indult a belső coach pool, mellyel megvalósul az a cél, hogy a szervezeten belül bárki számára elérhetővé váljon a coaching. A belső coachingnak kulcsszerepet szánnak a szervezetben a vezetőfejlesztési programok, a tehetséggondozás, a változások, a sokszínűségre irányuló programok támogatásában. A belső coach csapat tagjai folyamatos képzéseken, szupervízión és esetmegbeszélésen vesznek részt . Mind a külső, mind a belső coachok által lebonyolított folyamatokra is gondos minőségbiztosítási elvek vonatkoznak. A coaching stratégia másik fontos pillére a szeptemberben elkezdődött, különböző vezetői rétegeket célzó „coachszemléletű vezető” képzés. A szervezet célja, hogy 2016 végéig a célcsoport minden tagja – vezetők, agilis team coachok, csapatvezetők – részt vegyenek a képzésen.

„Egy kutatás és fejlesztés központban, ahol olyan előremutató technológiákkal dolgozunk, mint az 5G, a virtualizáció vagy az analitika, elengedhetetlen, hogy figyelmet fordítsunk a tehetségek gondozására. A cég szempontjából legnagyobb értékeink a fejlesztőink és a kutatóink. A coaching szemlélet egy rendkívül erős eszköz arra, hogy fejlesszük a tehetségeket, és teret biztosítsunk kollégáinknak arra, hogy a lehető legtöbbet hozhassák ki magukból. Egy olyan szervezetet építünk, ahol az egyéni potenciál, a csapatpotenciál, a szervezetben rejlő erő ki tud bontakozni. Azon dolgozunk, hogy a kollégák – legyen szó kutatóról, fejlesztőről, vezetőről vagy team coachról – közötti együttműködésben jelen legyen a coach szemlélet, ami éppúgy megnyilvánulhat a visszajelzésekben, a határaink feszegetésében, vagy akár az eddigieknél eltérő gondolkodási módok kialakításában. ” - nyilatkozta Beskid Vilmos, a budapesti Kutatás és Fejlesztés központ igazgatója.
  • 2020.11.17Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE A Toborzás a LinkedIn-en és a Facebookon 1 napos workshopon délelőtt kérdést kaphat LinkenInnel kapcsolatos kérdéseire, szó lesz továbbá a vállalati oldal fontos elemeiről, karrieroldalról és oldal-analitikákról. Délután példákkal színesítve ismerkedhet meg a kampánykezeléssel, kapcsolati háló felépítésének kérdéseivel és egyéb, Facebookkal kapcsolatos funkcióval. Részletek Jegyek
  • 2020.11.23Művezető képzés A művezetők szakmai továbbképzése a vezetői feladataik eredményes és hatékony ellátására. A résztvevők vezetői, problémamegoldási és termelékenységfejlesztési készségeinek fejlesztése konkrét feladatokon, szituációs játékokon, esettanulmányokon keresztül. Részletek Jegyek
  • 2020.12.05 Teljesítménymenedzsment és motiváció A résztvevők megtanulják, beosztottjaik teljesítményére ható területek helyes menedzselését. Képessé válnak akár munkavégzés közben hatásos, rövid coaching beszélgetések levezetésére. Megismerik a teljesítmény menedzsment eszközrendszerét. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
10 jó tanács az új korszak sikeres vezetőinek

Nem csak akkor vagy vezető, ha egy hatalmas szervezetet irányítasz, vezető vagy akkor is, ha csak néhány fős csapatot vagy egy kisebb szakmai területet... Teljes cikk

Egyetemi coach képzések: egyre több vezetőnek van szüksége ezekre a kompetenciákra

Coachnak ma már nem csak az tanul, aki ezt a szakmát szeretné végezni fő tevékenységként, hanem a szervezetekben is egyre nagyobb igény van olyan... Teljes cikk

Flipperek, önismeret, lépcsők és fejlődés

Önmagunk fejlődésére, fejlesztésére odafigyelni ma már nem ördögtől való dolog. Ugyanakkor nem biztos, hogy mindig oda koncentrálunk, ahol valódi... Teljes cikk