kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Digitális transzformáció Coachinggal

"Mind az üzleti, mind a személyes kommunikáció jelentős hányada ma már online zajlik. Ezért az a coach, aki ismeri az online kommunikáció eszköztárát és érti a működés keretrendszerét, az képes nemcsak egy egész generáció kihívására megoldást nyújtani, de a saját "digitális Én" márkáját is fel tudja építeni."

Erről beszélgettem Vojnits Bálinttal, miközben beszámolt a Szilícium Völgyben szerzett tapasztalatairól, és a digitális transzformáció jelenségéről.

Hogy lettél executive coach Kaliforniában?



Én, 2009-ben sajátítottam el a business coaching technikákat az akkor még úttörőnek számító Business Coach Kft. egy éves, posztgraduális képzésén. A célom akkor az volt, hogy coaching szemléletű vezetővé váljak, mivel akkoriban a hat országban jelenlévő fejvadász -és szervezetfejlesztő cégemet irányítottam, ahol country managereket, és vezető pszichológusokból álló szervezetfejlesztő csapatokat kellett támogatnom. Szakmai fejlődésem legutóbbi állomása volt, hogy két évet töltöttem a családommal a Szilícium Völgyben azért, hogy közvetlenül a világ legjobbjaitól tanulhassak. Elsősorban technológiai startupokat és online vállalkozókat kezdtem coacholni, amik olyan eredményeket hoztak, amire a San Franciscói központú NASDAQ Entrepreneur Center is felfigyelt, és felkért, hogy alapító executive coachként vegyek részt a programjában. Ebben a programban már négy éve a legkülönbözőbb startup cégeket e-coacholom egy mobil alkalmazáson keresztül Kaliforniától, Budapesten és Anglián át Indiáig. A siker töretlen.

Hogy látod, mi a coaching-ban ma a legerősebb trend?



A coaching egy módszertan, eszköztár és keretrendszer, aminek segítségével a coach irányított kérdésekkel azt éri el, hogy a partnere saját maga találja meg kihívásaira a válaszokat, a megoldást. Ahhoz, hogy ez igazán eredményes legyen, úgy kell kérdezni, hogy irányítani tudd a coachee-t. Ahhoz viszont, hogy releváns kérdéseket tudj feltenni, nem árt, ha tapasztalati szinten ismered azt a kontextust, amiben a coachee-nak elakadása, vagy pont lehetősége van. Az egyik legerősebb trend a coachingban, ami futótűzként terjed, a digitális kommunikációs környezet, az online.

Mire gondolsz? Mondanál egy példát?



Az üzleti világban ma már kivétel nélkül, mindenki kapcsolódik a digitális világhoz, hiszen az szerves része a vevők, a munkatársak, a konkurensek és a beszállítók hétköznapjainak. Ez nem azért alakult így, mert kötelező, hanem azért, mert az online kommunikáció gyorsabb, hatékonyabb, olcsóbb és követhetőbb. Egyszerűen praktikusabb. Ezért az online, egy organikusan fejlődő ökoszisztéma. A résztvevők digitális képességének változása az a jelenség, amit én röviden digitális transzformációnak hívok.
"Digital Transformation is the use of new, fast and frequently changing digital technology to solve problems." /wikipedia/

Hogy jön ide a coaching?



Mióta az online kapcsolatot teremt a gazdaság, a család, a tanulás, és a szórakozás között, a digitális kompetenciának kiemelkedő szerepe van az egyén érvényesülésében. A mostani tizenévesek azok a digitális bennszülöttek, akiknek az online az elsőszámú életterük. A régebb óta fiatalok a saját ritmusukban, de szorosan követik őket. Egyszerűen ma már alig van olyan életszituáció, pláne üzleti kompetencia, aminek ne lenne köze az online kommunikációhoz. A pályakezdő generáció ma sikeres akar lenni. Ez a coaching egy gyümölcsöző niche piaca.

Ha ma, bárki üzleti kompetenciát akar fejleszteni, delegálásban, prezentációban, tárgyalástechnikában, hatékonyság növelésben, vagy akár személyes kapcsolattartásban akar fejlődni, az elsősorban online téren és mobil eszköztárban gondolkodik. Tapasztalatom szerint a leginkább online specifikus a startup coaching, a karrier coaching és a párkapcsolati coaching. Ezért ahhoz, hogy ma akár life coachként, akár business coachként ma és a jövőben versenyelőnyt tudj szerezni, az online világ működését meg kell tudni érteni.

Hogy jössz te képbe?



Úgy 2013-tól kezdve az online világ úgynevezett adatvezérelt irányt vett. Teljesen átrendeződött az internet. Ennek kapcsán egyre népszerűbbé váltak az úgynevezett Big Data, és felhő-alapú (cloud) technológiák. Erre építkezve vált elérhetővé a legegyszerűbb mobilkészüléken keresztül is a mindenkori modern technológia személyre szabható alkalmazások formájában.

Nagyon sok oktató ingyenes és fizetős tartalom érhető el a világhálón arról, hogyan kell online érvényesülni. Ennek ellenére sem nekem, sem másoknak sem sikerült ezekből ezt megtanulni. Ezért inkább elmentem és megcsináltam én. A világ legsikeresebb technológiai cégeitől volt alkalmam olyasmiket tanulni, amik segítségével kidolgoztam a sikeres online piacra lépés, és a hosszútávú online piacbővülés keretrendszerét. Ezt Szélessávú Növekedési Ciklus modellnek neveztem el. Az a vállalkozó, aki ezt a keretredszert használja, töretlen sikereket ér el online. Erre figyeltek fel az olyan giga vállalatok, mint a NASDAQ, vagy a legelszántabb startupok is.

Az online mára külön tudomány lett. Hogyan tudja egy coach mindezt gyors megtérüléssel (ROI) elsajátítani?



Véleményem szerint a tudás azáltal válik igazán értékessé, amikor annak felhasználásával a siker skálázhatóvá és ismételhetővé válik. Ezzel a céllal dolgoztam ki egy olyan online elérhető ökoszisztémát, ami 2019. októberében nyílt meg a nagyközönség számára, addig egyrészt csak ügyfeleim érték el, másrészt csak angol nyelven létezett.
Az e-learning oktató moduljaim videós tartalmakban, lépésről-lépésre adják át coachoknak azt a tudást, eszköztárat és az összes ismeretet, melyek segítségével a kurzus végére készségszinten elsajátítják az adatvezérelt online kommunikáció működését, a coaching-ban azonnal alkalmazható formában.

Ok, és azután? Hogyan jön ebből ma egy coachnak a megtérülés?

A kurzus úgy van összeállítva, hogy a végére nemcsak a saját sikeres Digitális-Én márkáját építi fel egy coach, hanem egyúttal egy olyan terület profi alkalmazójává válik, amire ma már mindenki vágyakozik.

Ez így nekem kerek. No more comment Bálint. Sok sikert.



Szerző: Digitális transzformáció Coachinggal e-learning Vojnits Bálinttal
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk

Így lehet sikeres a karrierváltás 40-en túl

Mely lépések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy aki középkorúként karrierváltásra adja a fejét egy biztosan kifizetődő új irányt válasszon? A... Teljes cikk