kapubanner for mobile
Szerző: Bánosi Eszter
Megjelent: 6 éve

Az élménytervezés komplex, holisztikus folyamat




Az élménytervezés esetében az egész szervezeten belül változást kell előidézni, de hogyan működik ez egy nagyobb multinál? Kalmár Elvíra azt tanácsolja, hogy ha tudjuk, mit szeretnénk elérni, mi a stratégiánk, akkor a szervezetnél érdemes átnézni, hogyan szervezi magát a cég, milyen struktúrában osztjuk el a hatalmat, milyen az elismerési (pl. bérezés, jutalmazás) és a visszajelzési rendszerünk, milyen viselkedést erősítünk ezzel. Ez egy nagyon komplex dolog, amelyhez a szervezetek általában nem szoktak egyszerre hozzányúlni. Szerinte ritka eset, ha a szervezet végiggondolja, hogyan működik most, és hogy ez passzol-e a küldetési stratégiához. Azt is hozzátette, hogy a változás csak legfelülről tud elindulni, de ha a mindset váltás megtörténik, akkor az a vezetőség minden döntését át fogja hatni, így előbb-utóbb az egész szervezetre is hatással lesz. Ha viszont az érték csak vallott érték és nem követett, akkor semmi nem fog változni.

Jurecska AndreaJurecska Andrea: Ha élménytervezésről beszélünk, akkor a legerősebb toborzási csatornák maguk a munkatársak.
Jurecska Andrea szerint is minden az emberekből indul ki, ezért az NN Biztosítónál arra bátorították a dolgozókat, hogy hallassák a hangjukat és mondják el a saját történeteiket, élményüket a vallott értékek, céges tapasztalatok mentén. Szerinte csak így lehet megmutatni a cég valódi arcát és hitelesek maradni.

Az egész szervezeten átívelő változás kapcsán Duca Andrea megjegyezte, hogy a kommunikációs ügynökség ügyvezető partnereként több kultúraváltó szervezetet látott pl. a home office bevezetésével, és azt tapasztalta, hogy tudatos, lassan építkező és nem hirtelen váltásra van szükség.

„#lovemyjob” - A pozitív munkavállalói élménynek erős a bevonzó hatása

Számos kutatás bizonyította, hogy az ügyfélélmény rendkívül nagy korrelációt mutat a dolgozói élménnyel. Sok cég kifejezetten csak az alkalmazotti élményfejlesztésre fókuszál, mert tudják, hogy ha ez az élmény nagyon magasan van, akkor ez az ügyfél-elégedettségre is hatással lesz. De milyen konkrét hatásai lehetnek a pozitív munkavállalói élménynek az üzletre?

Kalmár ElvíraKalmár Elvíra: Ha a munkavállaló látja, hogy nem egy sorszám, hanem figyelnek rá, akkor képes lesz arra, hogy a vele kapcsolatba kerülő ügyfeleket se pusztán ügyfélnek, ügynek lássa.
Kalmár Elvira szerint, ha a munkavállaló látja, hogy nem egy sorszám, hanem figyelnek rá, akkor képes lesz arra, hogy a vele kapcsolatba kerülő ügyfeleket se pusztán ügyfélnek, ügynek lássa. Manapság a cégek az employer brandinggel próbálnak hatást elérni, de az emberek között mindig gyorsabban terjed a hír - ezért is fontos, hogy minden szervezet tudatosan törekedjen arra, mi az, amit szeretnének, hogy meséljenek róluk az emberek.

Az NN biztosító Talent Acquisition Department vezetője szerint az élménytervezés legfontosabb üzleti előnye a toborzás költségcsökkentésében érhető tetten. Látva azt, hogy egy cég mennyit költhet toborzásra, kampányokra, hirdetésekre, a leghatékonyabb eszköz a belső ajánlás, mégis a vállalatok a büdzsé csupán 9%-át költik erre. Ha élménytervezésről beszélünk, akkor a legerősebb toborzási csatornák maguk a munkatársak. Ha ők elégedettek, nagyon szívesen ajánlanak baráti körből is új munkavállalókat. Később ez a mindennapi tervezésben is érezteti a hatását, hiszen nem kell betanulnia új embereknek. Szerinte számszerűsíthető az a konkrét hiány, amit egy tehetséges munkavállaló elvesztése jelent amiatt, hogy nem a kívánt élményt kapja.

Duca Andrea hasonlóan látja a helyeztet, szerinte a vállalatok jó munkaerőért folytatott versenyében kell valami extra, ami az employer branding szakemberek által kontrollálatlan csatornákon jön - a barátokon vagy a közösségi médián keresztül. Ha azt látjuk, hogy a munkavállaló pl. #lovemyjob hashtaggel pozitív munkavállalói élményeket oszt meg a saját oldalán, akkor annak nagyon erős a bevonzó hatása.

Kommunikációs szempontból nagyon fontos, hogy tudják az emberek, mi történik a céggel - emelte ki végül Radó András, hiszen ha a munkavállaló nem találja meg az információt a hivatalos csatornán, akkor keresni fog más csatornát, de nem biztos, hogy a jó és pontos információhoz jut hozzá. A Wizz Air vállalati kommunikációs szakembere szerint nagyon nagy megtartási ereje van annak, ha folyamatosan tájékoztatják a munkavállalókat, különösen a közösségi média korában, ahol az emberek információra való éhsége rendkívül magas.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Élményfókuszú HR: A munkavállalói élménytervezés rögös út, de el kell rajta indulni
2. oldal - Az élménytervezés komplex, holisztikus folyamat
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk

A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk

Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés

Miközben a nők által betöltött felsővezetői pozíciók aránya világszerte 19,4%-ról 33,5%-ra nőtt két évtized alatt, a fejlődés... Teljes cikk