Hogyan kezeljük a munkahelyi stresszt?
Ritka az olyan munkahely, ahol nem éri stressz az embert meg kell különböztetni azonban a jó és a rossz stresszt egymástól. A jó stressz az az izgulás, amit egy új feladat, új projekt vagy munkahelyváltás előtt érzünk. A rossz stresszt viszont nem szabad félvállról venni, mert akár meg is betegíthet - írja a Forbes.

Először is azt kell mérlegelni van-e jelentősége annak a dolognak amin éppen stresszelünk, fog-e az számítani pár hónap múlva is. Van-e jelentősége a karrierünkre nézve? Ha nincs, akkor ne túlozzuk el, ne tulajdonítsunk neki nagy jelentőséget.
Ha egy nagy projektre készülünk, bontsuk kisebb elemekre a feladatot. A legapróbbal kezdjük és haladjunk a jelentősebbek felé, mindegyik részfeladathoz tűzzünk ki magunknak határidőt.
A munkahelyi dolgok szinte sosem úgy mennek, ahogyan előre eltervezzük őket, ezen nem érdemes stresszelni. Inkább meg kell találni a kerülőutakat, új lehetőségekre fókuszálni.
Néha szünetet kell tartani, hátrább lépni egyet, vagy új dolgokba fogni például sportolni, vagy új hobbit találni. Ez inspiráló lehet a munkára, hatékonyabbá teheti a munkát. Meg kell teremteni az egyensúlyt a karrier és a magánélet között, erről mi is írtunk korábban. Akár különböző légzőtechnikák elsajátításával, jógázással vagy masszással is enyhíthető a szorongás, a stressz vagy növényekkel.
Fotó: Pixabay
Forbes