Megjelent: 3 éve

Hogyan kezeljük a munkahelyi stresszt?

Ritka az olyan munkahely, ahol nem éri stressz az embert meg kell különböztetni azonban a jó és a rossz stresszt egymástól. A jó stressz az az izgulás, amit egy új feladat, új projekt vagy munkahelyváltás előtt érzünk. A rossz stresszt viszont nem szabad félvállról venni, mert akár meg is betegíthet - írja a Forbes.

images

A lap néhány tanácsot ad arra, hogyan kezeljük a munkahelyen fellépő stresszhelyzeteket:

Először is azt kell mérlegelni van-e jelentősége annak a dolognak amin éppen stresszelünk, fog-e az számítani pár hónap múlva is. Van-e jelentősége a karrierünkre nézve? Ha nincs, akkor ne túlozzuk el, ne tulajdonítsunk neki nagy jelentőséget.

Ha egy nagy projektre készülünk, bontsuk kisebb elemekre a feladatot. A legapróbbal kezdjük és haladjunk a jelentősebbek felé, mindegyik részfeladathoz tűzzünk ki magunknak határidőt.

A munkahelyi dolgok szinte sosem úgy mennek, ahogyan előre eltervezzük őket, ezen nem érdemes stresszelni. Inkább meg kell találni a kerülőutakat, új lehetőségekre fókuszálni.

Néha szünetet kell tartani, hátrább lépni egyet, vagy új dolgokba fogni például sportolni, vagy új hobbit találni. Ez inspiráló lehet a munkára, hatékonyabbá teheti a munkát. Meg kell teremteni az egyensúlyt a karrier és a magánélet között, erről mi is írtunk korábban. Akár különböző légzőtechnikák elsajátításával, jógázással vagy masszással is enyhíthető a szorongás, a stressz vagy növényekkel.

Fotó: Pixabay
Forbes


  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Minden csúcsot megdöntött a mobilkommunikáció a 2. hullám alatt

A belföldi negyedéves mobilinternet-forgalom 2020 végén túllépte a 126 millió gigabyte-ot (GB), miközben egy évvel korábban még a 100 millió... Teljes cikk

Szerény, de érezhető fejlesztésekre ösztönözte a járvány az ügyfélszolgálatokat

Tízből 3 magyar szerint az ügyintézés még mindig a hétköznapi nyűgök egyik minősített fajtája. Minden második ember viszont úgy véli, a... Teljes cikk

Megszűnik a távirat április végén

A Magyar Posta Zrt. április 30-án, 174 év után kivezeti portfóliójából a belföldi távirat és a Posta-Világfax szolgáltatást. Teljes cikk