kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Hogyan kezeljük a munkahelyi stresszt?

Ritka az olyan munkahely, ahol nem éri stressz az embert meg kell különböztetni azonban a jó és a rossz stresszt egymástól. A jó stressz az az izgulás, amit egy új feladat, új projekt vagy munkahelyváltás előtt érzünk. A rossz stresszt viszont nem szabad félvállról venni, mert akár meg is betegíthet - írja a Forbes.

A lap néhány tanácsot ad arra, hogyan kezeljük a munkahelyen fellépő stresszhelyzeteket:

Először is azt kell mérlegelni van-e jelentősége annak a dolognak amin éppen stresszelünk, fog-e az számítani pár hónap múlva is. Van-e jelentősége a karrierünkre nézve? Ha nincs, akkor ne túlozzuk el, ne tulajdonítsunk neki nagy jelentőséget.

Ha egy nagy projektre készülünk, bontsuk kisebb elemekre a feladatot. A legapróbbal kezdjük és haladjunk a jelentősebbek felé, mindegyik részfeladathoz tűzzünk ki magunknak határidőt.

A munkahelyi dolgok szinte sosem úgy mennek, ahogyan előre eltervezzük őket, ezen nem érdemes stresszelni. Inkább meg kell találni a kerülőutakat, új lehetőségekre fókuszálni.

Néha szünetet kell tartani, hátrább lépni egyet, vagy új dolgokba fogni például sportolni, vagy új hobbit találni. Ez inspiráló lehet a munkára, hatékonyabbá teheti a munkát. Meg kell teremteni az egyensúlyt a karrier és a magánélet között, erről mi is írtunk korábban. Akár különböző légzőtechnikák elsajátításával, jógázással vagy masszással is enyhíthető a szorongás, a stressz vagy növényekkel.

Fotó: Pixabay
Forbes


  • 2024.06.03Projektmenedzsment képzés A KÉPZÉS CÉLJA: A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk