Hogyan kezeljük a pletykákat?
Pletyka volt, van és lesz, amíg emberek élnek a Földön, és nem robotok dolgoznak a munkahelyeken. Mivel ébren töltött óráink jelentős részét töltjük el a munkahelyükön, hol máshol pletykálnánk többet, mint a munkahelyünkön, és kiről másról szívesebben, mint a "kedves kollegákról".
Milyen eszközökkel lehet csökkenteni a pletykák számát?
Elsősorban azon érdemes elgondolkoznunk, hogyan érhető el, hogy a dolgozók munkaidejük tetemesebb hányadát töltsék a megbizatásaikra, feladaikra koncentrálva, folyamatosan szem előtt tartva a cég érdekeit, mintsem a büfében, a mosdóban vagy cigarettaszünetben az udvaron pusmogva. Hogyan tegyük érdekeltté őket a minél hatékonyabb munkavégzésben, a minél aktívabb és elhivatottabb munkahelyi jelenlétben?
Először is tiszta viszonyokat kell teremtenünk, amivel kivédhetjük a túlzott pletykálkodás megjelenését. A pletyka ugyanis gyakran a bizonytalanságból fakadó feszültség levezetésének egyik kedvelt eszköze. Az ember társas lény, így gyakran már az is megkönnyebbüléssel tölti el, ha másokkal megoszthatja bánatát, aggodalmát. A bizonytalanság csökkentése érdekében érdemes hatékonyan működtetnünk a vezető-dolgozó, dolgozó-dolgozó közti írásos (például intranet) és/vagy szóbeli (például rendszeres "össznépi" céges gyűlések) kommunikációt. Egyértelmű állásfoglalással meg kell előznünk a rémhírterjesztést, legyen szó szervezeti átalakításról, leépítésről vagy meglévő krízishelyzet menedzseléséről. A nem folyamatos, lefelé elakadó vagy zavaros információáramlás, a megközelíthetetlen, hallgatag, "jéghegy típusú" menedzsment csak generálja a fejekben lévő bizonytalanságot, ezzel szolgáltatva táptalajt a találgatásoknak, tévinformációknak.
Szerémi Péter, Lázár Noémi
Emotional Dynamics
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Nemrégiben látott napvilágot egy felmérés a vállalatok belső kommunikációjának hatékonyságáról. Az adatokból kiderül, hogy bár elméletben a... Teljes cikk
Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk
Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk
- Politizálás a munkahelyen? Így állnak hozzá a dolgozók 2 hónapja
- Csökken az újságírószakma vonzereje - avagy mit üzennek a média szakos diákok? 2 hónapja
- Íme 4 lépés, amivel bármilyen munkahelyi vita elsimítható 2 hónapja
- Így csökkenthetők a dolgozók munkahelyi biztonsággal kapcsolatos aggodalmai 2 hónapja
- Agilitás vagy túlélés? Hogyan építs, működtess és fejlessz adaptív szervezeti kultúrát a bizonytalan világban? 3 hónapja
- A legnagyobb stresszforrás a bizonytalanság - így tegyél a cégnél ellene 3 hónapja
- 5 tipp, hogy egészséges legyen a munkahelyi légkör 3 hónapja
- Hogyan beszéljünk a főnökkel? 3 hónapja
- Amikor a munkavállaló is tartalomkészítővé válik 5 hónapja
- Egyre bizonytalanabbak és pesszimistábbak az amerikai dolgozók 6 hónapja
- Networking mesterfokon - mit tegyünk, ha nehezen jegyezzük meg a neveket? 8 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja