Ilyen óradíjakkal dolgoznak a PR ügynökségek
Első alkalommal mérte fel a hazai PR-ügynökségek nettó listaóradíjait a Magyar Public Relations Szövetség. Az anonim, reprezentatívnak tekinthető adatsor 25 magyarországi ügynökség óradíjait összesíti, segítheti a tendereztetés, illetve az éves büdzsétárgyalások során a kiírók és a pályázók elképzeléseinek közelítését, ezáltal hosszabb távon az ügynökségi szektor fenntarthatóságát.
Először készített reprezentatív díjfelmérést a PR-szakmáról a Magyar Public Relations Szövetség. Az anonim megkérdezésben huszonöt PR- illetve integrált ügynökség adta meg nettó listaóradíjait és az egyes tanácsadói kategóriákhoz, beosztásokhoz tartozó jellemző szakmai tapasztalatot. Bár társszakmákban és más európai uniós országokban évek óta készülnek hasonló kutatások, Magyarországon legalább az ezredforduló óta nem készült hasonló. A PR-ügynökségi óradíjak felmérését időszerűvé tette az elmúlt években tapasztalt általános, és különösen az igen jelentős bérinfláció is.
„Több uniós tagországban is láttuk, hogy a nemzeti szövetségek rendszeresen közlik az ügynökségi szektor fő adatait, az óradíjaktól, növekedési rátáktól kezdve, a jellemző bérköltségekig,” mondta Sztaniszláv András (a nyitóképen), a Magyar Public Relations Szövetség elnöke. „Az elmúlt években, a pandémia és a rendszeres krízishelyzetek, a reputációs kockázatok miatt hazánkban is felértékelődött a PR-szakma, azonban a tagság visszajelzései alapján ezt nem mindig követik a megbízási díjak, illetve az ügynökséget kereső megrendelők büdzséelképzelései. Ezért fontosnak tartottuk, hogy objektíven felmérjük a nettó listaóradíjakat, segítve az ügynökségek és megbízók párbeszédét a pénzügyi-gazdasági kérdésekről.”
A felmérésben résztvevő ügynökségeket teljes árbevétel és PR-díjbevétel alapján sorolták kategóriákba:
• teljes nettó árbevétel alapján: évi 200 millió forintig kis (7 db), 200-500 millió forint között közepes (12 db), 500 millió forint fölött nagy (5 db)
• tisztán nettó PR-díjbevétel alapján: évi 100 millió forintig kis (11 db), 100-200 millió forint között közepes (7 db), 200 millió forint felett nagy (7 db)
ügynökségi kategóriákat határoztak meg, a felmérés eredményeit a PR-díjbevétel alapján szegmentálták.
Az MPRSZ első hazai PR-ügynökségi óradíjfelmérésének főbb eredményei:
Az adatok alapján a kis, közepes és nagy ügynökségek nettó listaóradíjai között nincsenek nagyságrendi különbségek, bár látható, hogy a nagyobb ügynökségek magasabb költségszintje (pl. bérek, irodabérlet stb.) jellemzően magasabb óradíjjal is jár. Ezt ellensúlyozhatja, hogy minél nagyobb egy ügynökség díjbevétele, annál jellemzőbb, hogy – az értelemszerűen magasabb létszámon belül – tapasztaltabb munkavállalókkal dolgoznak.
- 2024.12.122024.12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808 Részletek Jegyek
- 2024.12.31Gazdasági teljesítmény mérése - E-learning és konzultáció Ajánljuk mindazoknak, akik gazdasági területen dolgoznak vagy ezzel ismerkednek, és érdeklődnek a számvitel által nyújtott lehetőségek iránt. Továbbá azon controllerek, vezetők számára, akik döntés előkészítésben vesznek részt, és szeretnék átlátni a beszámolók által kínált mutatószámok jelentőségét, szerepét. Részletek Jegyek
A jogszabályok gyakori változása, a szaktudás hiánya, kieső munkaerő pótlása mind elvezethet bizonyos folyamatok kiszervezésének (outsorcing)... Teljes cikk
Napi közel 4 órát tesz ki Magyarországon egy személyre bontva a láthatatlan munka. Olyan jellemzően házi, ház körüli munka, amiért nem fizetünk.... Teljes cikk
Sok vállalat számára még ismeretlen fogalom az RPO, azaz a Recruitment Process Outsourcing. Ez a HR folyamatok kiszervezésének egy olyan speciális... Teljes cikk
- A dolgozók több mint fele szerint az AI új munkahelyeket teremthet 3 hete
- Nyílt pályázati lehetőséggel és új különdíjjal bővül a JVSZ "Companies for the Future Award" 2 hónapja
- Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni 2 hónapja
- A MASZSZ üdvözli a miniszterelnök bérekre vonatkozó elképzelését 2 hónapja
- Hétfőtől péntekig az irodában - mint a "régi szép időkben"? 3 hónapja
- A 600 ezer forintos pályakezdői fizetést meg kell adni: Ábrahám László 3 hónapja
- Kettős magyar siker a 34. EU Fiatal Tudósok Versenyén 3 hónapja
- Állásidőre küldi dolgozóit a Dunaferr 3 hónapja
- Mit gondolnak egymásról és a munkáról a különböző generációk Magyarországon? 3 hónapja
- A lázadók, a rajongók és a földalattiak - A legjellemzőbb AI-felhasználótípusok a munkahelyeken 3 hónapja
- Ezek a Z generáció igényei 2024-ben 5 hónapja