kapubanner for mobile
Szerző: Filius Ágnes
Megjelent: 8 éve

A vezetői oldalon a nőinek nevezett energiák állnak most nyerésre




Németh Zoltán, prezentációs tréner is úgy látja, hogy női és férfi energiákról kell beszélni, és ezt is abban a kontextusban, hogy mikor-melyiket érdemes használni. A férfias típusú gondolkodás dobozol, míg a női típusú agyműködés szerteágazóan huzalozott. Minden működtet mindent. A férfias típusú gondolkodással jól szegmentált, katonai típusú szervezeteket lehet hatékonyan irányítani. De, a mostani, gyors változásokat a második fajta gondolkodásmóddal tudja a vezető sikerrel meglépni. A saját tapasztalata alapján, prezentáláskor a nőknek általában jobban megy a „megfogás”, az érzelmi bevonás, a férfiaknak pedig az adatok bemutatása. És, bizony az első az, amivel a gond szokott lenni, hiszen ha az hiányzik, attól rossz, nem átütő, unalmas a prezentáció.

A férfias és a nőies energiák használata élethosszon keresztül is változó. Németh Zoltán - szintén a saját helyzetéből kiindulva - azt látja, hogy a férfiak, életük első 30-40 évében nem nagyon használják a női energiáikat. Utána azonban nem tudják megspórolni a befelé utazást.


A női vállalkozók kényszerpályán mozognak



A kerekasztal beszélgetés végére értünk el egy fontos, kimutatható jelenséghez, ami az egész, vállalkozói szféra működését meghatározza. Ez pedig a vállalkozó nőknek a vállalkozó férfiakkal szembeni, jövedelmi hátránya. Sok esetben a nők nem engedik meg maguknak azt a luxust, hogy az álmaikat váltsák valóra akkor, amikor egy-egy vállalkozást indítanak. Bárczi Kriszta szerint a társadalmunk arra szocializálja a nőt, hogy neki a család kell legyen az első és a legfontosabb, míg a férfinak megengedi a bővebb érték-választást is. Ezért látható, hogy míg a férfiak gyorsabban, nagyobb lépésekkel, és méretben építik fel a vállalkozásaikat, addig egy nő éppen csak arra gondol, hogy az a vállalkozás képes legyen a saját maga eltartására. Nincsenek nagy álmok, világmegváltó ötletek és vállalkozások. A kerekasztal egy másik szereplője erre értetlenül emelte fel a szemöldökét, és kérdezett vissza, hogy miért gond az, ha valaki nem a világot váltja meg a vállalkozásával? „Azért mert jóval több pénzt lehet egy nagy vállalkozás indításával keresni, mint egy kicsivel” - hangzott a vállalkozásfejlesztő szakember válasza. Hogy ne így legyen, ehhez a nőknek meg kel tanulniuk olyan új szavak használatát, mint a „nem”, vagy az „én” - mondta végül a mentor.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Lehet-e egy nőnek világmegváltó vállalkozása? -előítéleteink rabságában
2. oldal - A vezetői oldalon a nőinek nevezett energiák állnak most nyerésre
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem mindenki vezető, aki annak látszik...(és bizony fejétől bűzlik a hal)

Csak úgy nyüzsögnek körülöttünk – de döntő többségükben inkább messze felettünk – a főnökök: cégvezetők, elnök-vezérigazgatók,... Teljes cikk

Az irodában töltött időtől függ a munkahelyi identitás és lojalitás?

HR Szubjektív rovatunkban Trencséni Zita, a Trans-Sped Kft. szervezetfejlesztési vezetője kérdez, miután válaszolt Pospischek Berta, a Deloitte Senior... Teljes cikk

Z generáció a tanácsadó cégeknél: Hogyan tanulhatnak és milyen kihívásokkal küzdhetnek?

HR Szubjektív rovatunkban Pospischek Berta, a Deloitte Senior HR Business Partnere kérdez, miután válaszolt Varga Botond, a VOIS Regional Reward, Policy &... Teljes cikk