A vezetői oldalon a nőinek nevezett energiák állnak most nyerésre
Németh Zoltán, prezentációs tréner is úgy látja, hogy női és férfi energiákról kell beszélni, és ezt is abban a kontextusban, hogy mikor-melyiket érdemes használni. A férfias típusú gondolkodás dobozol, míg a női típusú agyműködés szerteágazóan huzalozott. Minden működtet mindent. A férfias típusú gondolkodással jól szegmentált, katonai típusú szervezeteket lehet hatékonyan irányítani. De, a mostani, gyors változásokat a második fajta gondolkodásmóddal tudja a vezető sikerrel meglépni. A saját tapasztalata alapján, prezentáláskor a nőknek általában jobban megy a „megfogás”, az érzelmi bevonás, a férfiaknak pedig az adatok bemutatása. És, bizony az első az, amivel a gond szokott lenni, hiszen ha az hiányzik, attól rossz, nem átütő, unalmas a prezentáció.
A férfias és a nőies energiák használata élethosszon keresztül is változó. Németh Zoltán - szintén a saját helyzetéből kiindulva - azt látja, hogy a férfiak, életük első 30-40 évében nem nagyon használják a női energiáikat. Utána azonban nem tudják megspórolni a befelé utazást.
A női vállalkozók kényszerpályán mozognak
A kerekasztal beszélgetés végére értünk el egy fontos, kimutatható jelenséghez, ami az egész, vállalkozói szféra működését meghatározza. Ez pedig a vállalkozó nőknek a vállalkozó férfiakkal szembeni, jövedelmi hátránya. Sok esetben a nők nem engedik meg maguknak azt a luxust, hogy az álmaikat váltsák valóra akkor, amikor egy-egy vállalkozást indítanak. Bárczi Kriszta szerint a társadalmunk arra szocializálja a nőt, hogy neki a család kell legyen az első és a legfontosabb, míg a férfinak megengedi a bővebb érték-választást is. Ezért látható, hogy míg a férfiak gyorsabban, nagyobb lépésekkel, és méretben építik fel a vállalkozásaikat, addig egy nő éppen csak arra gondol, hogy az a vállalkozás képes legyen a saját maga eltartására. Nincsenek nagy álmok, világmegváltó ötletek és vállalkozások. A kerekasztal egy másik szereplője erre értetlenül emelte fel a szemöldökét, és kérdezett vissza, hogy miért gond az, ha valaki nem a világot váltja meg a vállalkozásával? „Azért mert jóval több pénzt lehet egy nagy vállalkozás indításával keresni, mint egy kicsivel” - hangzott a vállalkozásfejlesztő szakember válasza. Hogy ne így legyen, ehhez a nőknek meg kel tanulniuk olyan új szavak használatát, mint a „nem”, vagy az „én” - mondta végül a mentor.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Lehet-e egy nőnek világmegváltó vállalkozása? -előítéleteink rabságában
2. oldal - A vezetői oldalon a nőinek nevezett energiák állnak most nyerésre