Miért érdemes visszatérni az irodába?
A munkavállalók 73%-a gyakrabban menne be az irodába, ha tudná, hogy közvetlen munkatársai is ott lesznek - derül ki egy felmérésből. De vajon milyen előnyökkel jár, ha a dolgozók visszatérnek az irodába, és mit tehetnek a vezetők a megfelelő munkahelyi légkör kialakítása érdekében?
A járvány lecsengése után az emberek visszatértek az éttermekbe, szórakozóhelyekre és újra szabadon utazhatnak, az irodába azonban sokan még mindig nem tértek vissza, ami fejtörést okozhat a vezetőknek, ezért újra kell gondolni az iroda szerepét. Az üzleti döntéshozók körében erős a szándék, hogy visszahívják az irodába az alkalmazottakat. A Microsoft Work Trend Index legfrissebb kutatásának adatai szerint a legtöbben azért járnának be újra a munkahelyükre, hogy együtt lehessenek kollégáikkal - írja a Harvard Business Review.
- A Microsoft Work Trend Index kutatása szerint a legtöbb dolgozót az motiválja az irodába való visszatérésre, hogy újra együtt lehet a kollégáival.
- A dolgozók 85%-a munkahelyi közösség újraépítése miatt térne vissza az irodába
- A megkérdezettek 84%-a azért menne vissza, hogy beszélgethessen munkatársaival
- A dolgozók 74%-a gyakrabban menne be az irodába, ha tudná, hogy ott vannak a munkahelyi barátai
- A munkavállalók 73%-a gyakrabban menne be az irodába, ha tudná, hogy közvetlen munkatársai is ott lesznek
- A vezetők közel 70%-a szerint a munkahelyi közösségeken belüli összetartás biztosítása közepes vagy nagy kihívást jelentett a hibrid munkarendre való átállás miatt. Most azonban fel kell ismerniük ennek fontosságát, és lépéseket kell tenniük, különben azt kockáztatják, hogy elveszítik a cégek működését biztosító társadalmi tőkét
Meg kell mutatniuk az alkalmazottaknak, hogy az irodába járás többet jelent annál, hogy reggelente bemennek és leülnek az asztalukhoz. A vezetőknek prioritásként kell kezelniük a dolgozók közötti kapcsolatok kiépítését, újjáépítését a kreativitás, a csapatmunka és az erős támogató közeg kialakításának érdekében. A Harvard Business Review cikke ehhez három lépésre van szükség.
Szocializáció
A kapcsolattartás legyen az első számú prioritás. Senki sem akar csak azért bemenni az irodába, hogy a napot videohívásokkal és e-mailek megválaszolásával töltse. De ez történhet, ha a vezetők nem adják meg a lehetőséget, hogy az alkalmazottak ezt az időt a kapcsolatteremtésre fordítsák. A személyes szocializáció nem csökkenti a cég termelékenységet, sőt, elősegíti az innovációt, a pszichológiai biztonságot, a dolgozók megtartását és még sok mást.
Közös programok
A munkahelyi szocializáció támogatásához a vezetőknek új módszereket kell alkalmazniuk. Érdemes közvetlen kapcsolatteremtési lehetőségeket biztosítani a dolgozóknak például egy hosszabb munkahelyi ebéddel vagy olyan rendszeres programokkal, ahol az irodába bejáró dolgozók találkozhatnak azokkal, akik home office-ban dolgoztak. A fiatalabb alkalmazottak különösen szívesen fordítják arra az irodában töltött időt, hogy a munkahelyi közösség részei lehessenek. A Z generációs munkavállalók nagyobb arányban látnak lehetőséget az irodai munkában a vezetőkkel való kapcsolatépítésben, mint az X és boomer generációs társaik. A Z generációs dolgozók 78%-a azt mondta, hogy különösen motiválja őket a személyes munkavégzésre, ha láthatják a munkahelyi barátaikat.
Bármit is teszel, tedd hitelesen!
A legfrissebb Munka Trend Index szerint a munkavállalók 85%-a a hitelességet jelölte meg az első számú tulajdonságként, amellyel egy vezető támogathatja őket abban, hogy munkájukban a maximumot nyújtsák. Az üzleti döntéshozók 83%-a szerint fontos, hogy a felsővezetők hitelesen jelenjenek meg. A hitelesség fontos feltétele a nyitott, befogadó munkahelyi légkör, és ezt kell közvetítenie a vezetőknek is, hogy segítsék a dolgozókat a társadalmi tőkéjük építésében. Ezen kívül a vezetőség és az alkalmazottak közti folyamatos, kétirányú párbeszéd és segítheti a dolgozók tájékozottságát és elkötelezettségét.
Mint a kutatás rámutat, 2022-ben az irodákban az emberek közti kapcsolat elősegítését kell előtérbe helyezni.
HBR
fotó: unsplash
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk
A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk
Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk
- Hiába nő az igény az irodába való visszatérésre, virágzik a rugalmas munkavégzés piaca 1 napja
- Ragaszkodnak a munkavállalók az otthoni munkavégzéshez 1 hete
- Felmérés: így hat a fizikai dolgozókra a munkahelyi zenehallgatás 1 hete
- Munkahelyi tréfa: benzint öntött a csikkjére és felgyújtotta kollégáját 1 hete
- 75-150 millió forint támogatással képezhetik munkavállalóikat a cégek - Még elérhető az év slágerpályázata 2 hete
- Hogyan hat az ingázás a dolgozók mentális egészségére? 2 hete
- Kihirdették Az Év Irodája verseny győzteseit - mutatjuk a legtrendibb munkatereket 3 hete
- Veszélyes üzem? - Ezeken a területeken több a munkahelyi baleset, mint az építőiparban 1 hónapja
- Jogszerűen nem fizették ki a túlóráimat, ha táppénzen voltam? 1 hónapja
- Lehet távmunkázni, csak előléptetés nem jár érte 1 hónapja
- Ez a legjobban fizető szakma, amiben a leginkább jellemző a távmunka 1 hónapja