Miként boldogul ma egy startup ötvös?
Visy Dóri szakképző iskolában tanult ötvös szakon, majd egy évet Firenzében töltött, ahol az ötvösség művészi oldalát sajátíthatta el mestereitől. A 26 éves lány ezzel nem érzi úgy, hogy kitanulta volna a szakma minden fortélyát, hiszen tanulni mindig lehet. A művészet közelebb áll hozzá, mint a vállalkozói lét. Pedig a kettő együtt jár: a pályája elején álló művész széles körben ismertté kívánja tenni különleges ékszereit.
- Nem volt senki a családban, aki bármi ilyesmivel foglalkozott volna, én sem tudtam sokáig, hogy mi is akarok lenni, csupán nagyon szerettem machinálni, alkotni. Szerettem, ha örülnek a barátok, a családtagok az ajándékoknak, amiket én csináltam. Aztán tulajdonképpen véletlenül lettem ötvös. Azt imádom a legjobban, amikor látom valakin, hogy felcsillan a szeme, mikor megkapja a megrendelt darabot.
- Milyen stílusú ékszereket készítesz? Kik a célközönséged?
A hétköznapitól eltérő, inkább alkalmibb, de azért hordható darabokat készítek. Nemcsak a kifutóra, vitrinbe valókat, hanem olyanokat, melyekből egy darab önmagában is elég, hogy kiegészítse a ruhát. Nem szeretem halmozni az ékszereket, ezért ha kollekciót készítek, biztos, hogy kisebb és nagyobb darabokból fog állni, így minden darab megfelelően tud érvényesülni. A célközönségem az érett nők, ha életkor szerint kellene meghatároznom, akkor nagyjából 30 és 90 év közöttiek. Azok az emberek, akiknek már van igénye az egyediségre, olyan darabokat keresnek, melyek nem sétálnak szembe az utcán. Szerencsére a "mindenből egy darab van" ideológiámmal ki tudom ezt elégíteni.
- Szerinted milyen helyzetben van ma egy fiatal művész, hogyan tud elindulni, vállalkozó válni?
- Szerintem nem egyszerű elindulni, pláne, ha nem egy ötvös klánba csöppen az ember. Anyagilag is nagyon nehéz egy műhelyt összerakni. Ha ez megvan, akkor utána pedig muszáj elkezdeni vásárokra járni, azért, hogy az emberek megismerjék a munkánkat. És persze a vállalkozás elindulásához nem árt kikérni egy könyvelő tanácsait sem, aki a jogi vonzatokról tud olyan valakinek beszámolni, akitől mindez igen távol áll.
- Vannak-e pályázatok, támogatások, melyekkel tudsz élni?
- Támogatásokról nem nagyon tudok, legalábbis az én szakmámban még nem találkoztam ilyesmivel. Pályázatok vannak, de azok inkább kiállítási lehetőséget adnak - ami azért szintén nagyon jó, nagy szó egy fiatalnak, ha ki tud állítani valahol. Nekem jelenleg két kiállításom van tervben, az egyik Kóti Réka fotóssal, a másik pedig egy festő lánnyal közösen. Elvileg meg ebben az évben mind a kettő létrejön. Másrészt pedig én lettem a WAMP novemberi Hónap Designere, ami szinten kiemelt megjelenést biztosít.
- Meg tud ma élni a művész a művészetből?
- Én úgy látom, hogy csupán a művészetből nem. Legalábbis én nem. Legszívesebben csak ötvösködéssel foglalkoznék, de sajnos ez nem megy: szükség van kommerciálisabb darabokra is, hogy pénzt is lehessen keresni Ezért olcsóbb darabokat is kell készítenem, melyeket könnyebben vesznek meg az emberek. Például ilyen volt a summer bracelet kollekcióm, ami kis ezüstből kifűrészelt figurákat jelentett, színes madzagra felfűzve. Nagyon nagy sikere volt és van ma is, ezért télre is készülök egy hasonló jellegű dologgal.
- Milyen pr-ra, reklámra van szüksége egy ékszerekkel foglalkozó startup vállalkozásnak?
- Alapvetően megfelelő arculat kell a megjelenéshez. Ebben a grafikusom Berecz András nagyon sokat segített. Az arculatnak meg kell jelennie a weboldalon, a névjegykártyán, a szórólapon. Ezenkívül online marketing felületnek a Facebookot használom - ide töltök fel képeket a munkáimról, híreket, médiás megjelenéseket, vásárokat és persze válaszolok kérdésekre. Egyre több a velem készülő interjú, tévés szereplés, sokszor kérnek ékszerképeket az egyes újságok - ezek mind-mind kellenek a brand építéséhez.
- Kell-e a közösségi médiát használni, hogy sikeres, ismert lehess?
- Határozottan igen, kell használni a közösségi médiát ahhoz, hogy ismert legyen az ember, nekem is van oldalam, gyűjtöm a rajongókat. De például az én célcsoportom nem a Facebook átlag korosztálya, így nekem más eszközökhöz is kell nyúlnom. Ám a marketinghez sajnos nem értek, ezen a téren segítségre lenne szükségem. Ez még csak tervben van egyelőre, egy apró kis egyszemélyes most induló vállalkozás vagyok még csak. Én csinálok mindent az anyagbeszerzéstől minden darab eladásáig.
- Hogyan látod magadat 20 év múlva, mit szeretnél elérni?
- 20 év nagy idő, addigra remélem többgyerekes anya leszek. Munkaügyben pedig abban bízom, hogy lesz egy "showroomom" és külföldön is meg lehet majd találni az ékszereimet.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A tehergépkocsi-vezető olyan szakember, aki áruk szállítását végzi teherautóval belföldön és/vagy nemzetközi viszonylatban. Teljes cikk
A futár olyan munkakör, amelynek lényege küldemények (csomagok, levelek, iratok, ételek stb.) eljuttatása egyik helyről a másikra meghatározott időn belül. Teljes cikk
A biztonsági őr olyan munkakör, amelynek célja emberek, épületek, területek és értékek védelme, valamint a rend és biztonság fenntartása. Teljes cikk
- Átadták az Év Fiatal Vállalkozója 2025 díjat 3 hete
- Felmérés: a magyar fiatalok szeretik a munkájukat, sokan mennének külföldre dolgozni 1 hónapja
- Felmérés: ilyen munkahelyen akarnak dolgozni a magyarok 1 hónapja
- Mire kell odafigyelni, amikor a gyermek diákmunkát vállal? 1 hónapja
- Nem az anyaság tör meg egy karriert – hanem a rendszer, amely nem segít visszatérni 1 hónapja
- A fiatalok kétharmada arra számít, hogy nőni fog a fizetése 2 hónapja
- Ismét keresik az Év Fiatal Vállalkozóját 2 hónapja
- Hagyd meg ékszereid ragyogását 2 hónapja
- "Állás-apokalipszis" - nehéz helyzetben a frissdiplomások 2 hónapja
- A fenntartható karrier mint új HR-trend 2 hónapja
- Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés 2 hónapja


Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja