Filius Ágnes cikkei 12. oldal

11 éve Gerilla lean-től a Leantranetig - a józan ész eszköztára

A szakemberek már a szolgáltatási szektorban is elkezdték terjeszteni a leant. Biztosító, service center, telekommunikációs szolgáltató egyaránt ki szeretne válni a tömegből, meg akarja különböztetni magát a versenytársaitól. Nagy a verseny és nem marad más, mint erősíteni a vevő-központúságot és a racionális működésmódot. Leépíteni senki nem szeretne, de hatékonyan, ügyfél-orientáltan működni annál inkább. Ebben segít a lean. Teljes cikk...


11 éve Család és tudományos karrier? - Interjú Schadt Mária családszociológussal

Hova tűnnek el a tehetséges női tudósok? Mi akadályozza meg őket abban, hogy választott pályájukat befussák? Erre keresett választ dr. Schadt Mária szociológus, a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Szociológiai Tanszékének vezetője. Kutatásainak eredménye a Nemzeti Erőforrás Minisztérium támogatásával idén tavasszal megjelentetett Szerepváltozások 2011. című kötetben olvasható. Teljes cikk...


11 éve HR a verseny- és közszférában - IT-szemmel

Akár az üzleti, akár a közszolgálati HR tevékenységét nézzük, a hatékonyság és a munka komplexitása egyaránt nő. Sok adatra van szükség rövid időn belül, és karban kell tartani az ügymenetet. Bár a versenyszféra a projekt-alapú IT-támogatásokat, a közhivatalok pedig inkább a funkció tökéletesítésére vesznek igénybe XXI. századi eszközöket, egyik terület sem tud ma már online munka és használható web-es felület nélkül működni. Teljes cikk...


11 éve Hova vezet a diplomások számának csökkentése?

A diplomások számának csökkentése a munkaerőpiac jelenlegi helyzetét tekintve jó döntés - vélekedett portálunknak Fehér Tamás, a Grafton ügyvezetője, annak kapcsán, hogy bizonyos szakcsoportokban megszüntetnék az állami finanszírozást. A munkaerő-közvetítő cég tapasztalatai szerint a diplomás túlkínálat miatt a cégek magasabb kritériumokat állítottak fel, így az alacsonyabb végzettségűek évek óta kiszorulnak az álláspiacról. Teljes cikk...


11 éve Hogy lehet sikeres egy céges kismama program?

Egyéni, sikeres megoldásokkal nagyon sok dolgozni szándékozó kismamát sikerül elérni. Ha azonban ezek nem rendszerben működnek, csupán kivételek maradnak. A fejlettebb cégek anyasági policyval és családbarát légkörrel rendelkeznek, amiért cserébe lojális, visszatérni szándékozó dolgozókat kapnak. A kismamák pedig kezdik elfogadni, hogy karrierjük szünetének kezdetét és befejezését is tervezni kell. Teljes cikk...


11 éve Lean-nel hatékonyabbá tehető a kórházak működése

A magyar, forráshiányos egészségügyi rendszer kikényszeríti, hogy egyszerre legyen jelen megtakarítás és fejlesztés, együttműködés és leépítés, decentralizáció és központosítás. Sok, egymással szemben érvényesülő érdekkört próbál átlépni az a vezető, aki ma az egészségügyet a lean filozófiája alapján szervezné újjá. A veszteségek kiküszöbölése és az ember tisztelete azonban néhány egészségügyi intézményben már gyakorlat. Teljes cikk...


11 éve Románokból, szlovákokból pótolja a hiányzó munkaerőt hazánk

Bár vannak hiányszakmák, és az elöregedő társadalom miatt szükség van akár más országból érkező munkavállalókra is, nem kell attól félni, hogy a bevándorlók elfoglalják a magyarok elől a munkahelyeket. A migrációs utánpótlást a határok menti magyar-lakta területekről kapja az ország, Európából egy-két területet leszámítva pedig nem vagyunk vonzó célpont. Ami a munkaerő exportot illeti, Európa sereghajtói közé tartozunk. Teljes cikk...


11 éve Közmunkára juthatnak a diplomások is

Az EU-ban egyedülálló szigorral, 3 hónapban határozta meg a kormány a munkanélküli ellátások idejének maximumát. Ezalatt kell feldolgozni a veszteséget és munkakeresőként új helyet találni. Ebben az esetben egyetlen lehetőség a gyors elhelyezkedésre a kölcsönzési projektekben való részvétel. Tényleges munkaerő-piaci kínálat nélkül azonban csak a nyomor fog nőni - állítja a legnagyobb magyar szakszervezeti szövetség, az MSZOSZ elnöke. Teljes cikk...


11 éve Százezer új munkahelyet ígér a Bölcsőprogram

A Family Business Network magyar tagozatának elnöke, Rudas László az általuk kidolgozott Bölcsőprogram keretében bejelentette, tagjaik képesek új munkavállalókat fölvenni, ha azok után három évig nem kell munkáltatói terhet fizetni. A szervezet és a mögötte álló szakmai társulás akár százezer új munkahely ígéretét jelenti. Úgy tűnik, a programot és a szervezetet a kormány is támogatná. Teljes cikk...


11 éve Közös gondolkodás kell a sikeres kultúraváltáshoz

A kultúramérő eszközök segítenek, hogy konkrét jelenségekről és ne csak homályos fogalmakról lehessen beszélni egy kultúraváltó projekt kapcsán. A pontos mérést persze föl kell tölteni tartalommal, de ehhez is szükség van olyan alapra, ahonnan elindulhat a közös gondolkodás. A fejlesztés akkor épülhet föl, ha a vezetők és a fejlesztők megértik egymás céljait. Ebben segít a Szervezeti Kultúra Leltár 12 dimenziója. Teljes cikk...


12 éve Képtelentől a sikeresig - álláskeresési gyakorlatok

A meglévő tapasztalatokat sokszor félre kell tenni, ha valaki manapság akar állást keresni. A szakértők még mindig a társas kapcsolatok sikerességét hangsúlyozzák, de nem mindenki számára. A munkaközvetítők, a munkaügyi központok is hasznos tudást adnak egy adott szegmens részére. A többieknek saját megoldást kell találniuk. Van olyan munkanélküli, aki óriásplakáton hirdette magát. A kérdés az, ki hogyan lesz sikeres. Teljes cikk...


12 éve Bérfejlesztés: hol mire számíthatnak a dolgozók?

Az szja 16 százalékra emelése azokat érintette leginkább, akik az adójóváírást nem igényelték. Az ő tehernövekedésüket, illetve az alacsonyabb jövedelmi sávokba tartozók terheit a kormány a cégekkel kompenzáltatná. Ráadásul, ha ez a jóvátétel elmarad, a kormány az OÉT decemberi jegyzőkönyvére hivatkozva bátorítja a dolgozókat, hogy emeljék fel szavukat a bérfejlesztésért. Körképünk azt vizsgálja, hogy tudják a leginkább érintett munkáltatók feloldani ezt a feszültnek tűnő helyzetet. Teljes cikk...


12 éve Új táppénz szabályok: mikor melyik ellátás jár?

A magyar egészségbiztosítás megkülönböztet pénzbeli és szolgáltatásbeli ellátásokat, attól függően, hogy ki-milyen biztosítási csomaggal rendelkezik. Ezen csomagoknak a tartalmát szinte évente felülírja a gazdasági helyzet, illetve az erre reagáló, politikai döntés. Összegyűjtöttük a legújabb, 2011-es állapotot is, hogy a HR-esek informálni tudják a hozzájuk forduló, bajba került munkavállalókat. Teljes cikk...


12 éve A vállalati önkéntesség a kölcsönös tanulás terepe

A vállalati önkéntesség során nemcsak adnak valamit a cégek, hanem tapasztalatot, tudást és új piaci lehetőségeket is nyernek. Fontos, hogy a felmerülő igények és a vállalat segítőszándéka találkozzék. A hazai gyakorlat azonban még nem tart itt, hanem kampányszerű, egyszeri, szaktudást nem igénylő fizikai munkanapokban merül ki. Idén, az Önkéntesség Európai évében, illetve a hazai Európai Uniós soros elnökség ideje alatt a téma különleges hangsúlyt kapott. Teljes cikk...


12 éve A fix bérköltségből mozgó bérelem válhat

Sértett egymásra mutogatások, elbagatellizált kérdőívek, rövid, sietős, értékelő fórumnak csúfolt beszélgetések. Számos cégnél ebben merül ki az éves értékelés, holott a vezetés oldaláról hatékonyságot, a munkavállaló részéről pedig megbecsülést tud adni a testreszabott teljesítmény-értékelő rendszer. Az ebben megjelenő mérőszámok korrigáló tényezőként is felfoghatóak, de összekapcsolva a bónusz rendszerrel, markáns hatással bírhatnak a teljesítményre. Teljes cikk...


12 éve Átalakul a támogatás: idén lesz utoljára Start Plusz

Ez év decemberével lehet utoljára Start Plusz kártyát igényelni. Ezután csak részmunkaidős foglalkoztatásra, a két év helyett viszont 36 hónapos időtartamra lehet igényelni a munkáltatói költségek csökkentését. Ezzel a részmunkaidős állások növelése a cél. Kérdés azonban, mennyire tud egy ilyen rendelkezés a visszájára fordulni. Teljes cikk...


12 éve Visszájára fordul a jó projektmenedzsment

Újítási szándékkal indul, és tökéletes regresszióhoz vezet az a projekt, amit rosszul készítenek elő. Ha ugyanis nem világosak az elvárások, feladatok, az a projekt elhalásához vezethet. Nem lehet kizárólag kívülről várni a megoldást, de a dobozos terméket változtatások nélkül elfogadtatni is kényelmes hozzáállás. Akár kívülről, akár belülről oldjuk meg a projektmenedzsmentet, a körültekintő, alapos munkát nem lehet megspórolni. Teljes cikk...


12 éve A referencia pontossága is megkérdőjelezhető

Pontos, lényegre törő kép az adott személyiségről és munkavégzéséről. Ez a referencia célja. Sokszor azonban torzítja ezt a kitűnő találati aránnyal működő eszközt az emberi faktor. Van úgy, hogy a referencia-alany próbálja befolyásolni a kérőt, és van, amikor a referencia személy manipulál. Mindezek mellett, a referencia jó indikátora annak, mennyire tud a jelölt kapcsolatokat ápolni és a székből felállni. Teljes cikk...


12 éve Több százezer dolgozót szív fel a call center piac

Kialakult képzési struktúra, dübörgő piac, az előző éveknél alacsonyabb fluktuáció jellemzi ma a call centeres piacot. A szakma keretei letisztultabbak, látni az iparági és az egyéni fejlődési lehetőségeket. Ügyfélszolgálatokon jelenleg mintegy 150 ezer ember dolgozik, szakértők szerint 2-3 év múlva ez a szám 200 ezer lesz, így nem mindegy, milyen körülmények és feltételek között dolgozik a teljes munkavállalói népesség 5-6 százaléka. Teljes cikk...


12 éve A karrier előszobája: gyakornoki gyakorlatok

A megfelelő pályaválasztás leginkább a gyakorlati helyeken dől el. A cégek a minőségi utánpótlás biztosítását kapják a rendszertől. A két félnek azonban úgy kell egymásra találnia, hogy saját érdekeik ne sérüljenek, és a haszon maximális legyen. Van egy meglehetősen rugalmatlan szereplője is a programoknak, a képző intézmények, amelyek még arról sem világosítják fel a fiatalokat, hogy az elvégzett munkáért mekkora díjazás jár. Teljes cikk...