Megjelent: 5 éve

Komáromi Ágnes, a Schenker Kft. HR vezetője

images

Komáromi Ágnes az ELTE TFK magyar-történelem szakán szerezte meg első diplomáját, melyet a Debreceni Egyetem Vezetőképző Intézetének Humánerőforrás menedzser szakja követett. A középiskolában közgazdasági tanulmányokat folytatott, és egy újságíró iskolát is elvégzett.

Szakmai pályafutását 2000-ben egy személyzeti tanácsadó cégnél kezdte, ahol elsősorban IT és telekommunikációs területre keresett közép- és felsővezetőket, szakembereket, valamint beosztott munkatársakat hirdetéses és adatbázisos keresés, illetve fejvadászat révén. Ezen kívül klasszikus key account feladatkört látott el a magyar és multinacionális üzleti partnerek felé.

Komáromi Ágnes
Ágnest egy idő után jobban vonzotta a vállalati oldal annak sokrétűsége miatt, így kisfia születése után egyértelműen vállalati HR-rel szeretett volna foglalkozni. Első vállalati munkaadója a Szerencsejáték Zrt. egyik területi igazgatósága volt, itt alkalma nyílt megismerkedni a teljes körű HR adminisztrációval, mely tudásnak nagy hasznát vette a későbbiekben is. 2007-től az ACCOR - Pannonia Hotels Zrt. egyik négycsillagos szállodájának HR vezetői feladatait látta el, ahol a 400 szobás szálloda humán erőforrás tevékenységének ACCOR sztenderdek szerinti irányítása volt a fő feladata a szálloda menedzsmentjének tagjaként; létszám és munkaerő gazdálkodás, teljesítmény-értékelési rendszer működtetése, toborzás-kiválasztás, képzések koordinálása, béren kívüli juttatási rendszer működtetése, illetve a napi operatív teendők ellátása.

2009-ben pályázat útján került a Gazdasági Versenyhivatal HR-vezetői pozíciójába, azonban a hivatal élén történt változások következtében a 2010-es év végével egy uniós fejlesztési forrásokat kezelő intézményhez váltott. Itt – csakúgy, mint a Versenyhivatalban - a fő feladata a humán erőforrás feladatok teljes körű irányítása; a létszám és munkaerő gazdálkodás, a kompenzációs rendszer működtetése, a teljesítmény-értékelési, valamint a cafeteria-rendszer rendszer kidolgozása és működtetése, a toborzás-kiválasztás, a munkaügyi feladatok irányítása, valamint a képzések koordinálása volt. Ezen kívül fontos kihívást jelentett még a Környezetvédelmi Fejlesztési Igazgatóság és az Energiaközpont Nonprofit Kft. egyesülésével kapcsolatos HR feladatok előkészítése és kivitezelése.

A viszonylag rövid államigazgatási kitérő után visszatért a versenyszférába. 2011 decembere óta a Schenker Szállítmányozási és Logisztikai Kft. HR vezetője. Komoly kihívást jelentett számára a 2010-es fúzió (a Schenker felvásárolt néhány kisebb-nagyobb szállítmányozó céget) után egy jól működő humán erőforrás rendszer kiépítése, hisz a munkavállalók összetétele minden szempontból igen heterogén volt. Jogelőd, cégkultúra, életkor, juttatási rendszer szempontjából egyaránt. A cég egyaránt foglalkoztat fizikai munkakörökben dolgozó kollégákat, illetve több diplomás munkatársakat is. Az egyik legjelentősebb lépcsőfok a cafeteria-rendszer bevezetése volt 2012-ben.

A rendszert sikerült arra a szintre fejleszteni, hogy 2014-ben a rangos zsűri a Schenker Kft.-nek ítélte az Év cafeteria-rendszere díj harmadik helyezését.

Az elmúlt három év során sikerült a HR több területét szabályozniuk oly módon, hogy az megkönnyítse mind a HR, mind pedig a kollégák munkáját. Ágnes kiemelte ezek közül a jogviszonnyal kapcsolatos összes dokumentumuk sztenderdizálását, valamint a cég szervezeti és működési szabályzatának elkészítését. Részt vesznek a cégcsoport nemzetközi HR projektjeiben, melyek közül a legjelentősebb talán a munkavállalói elégedettségi felmérés, melyben kétévente több százezer munkavállaló vesz részt világszerte. Ennek teljes belső kommunikációja és koordinálása a HR osztály feladata.

Sok a kihívás, a HR-vezető példaként a toborzás-kiválasztás folyamatának sztenderdizálását, illetve HR kontrolling folyamatok bevezetését említette meg.



Szakmai hitvallásának alapja, hogy a HR feladata a munkáltatói és munkavállalói érdekek összehangolása, illetve még inkább annak megértetése, hogy a felek kölcsönösen egymásra vannak utalva, és valójában nincsenek különálló érdekek. - Munkámban segít a kommunikációs és kapcsolatteremtő képességem, illetve az a multikulturális környezetben szerzett tapasztalat, melyet egyrészt munkámban, de még inkább a külföldön töltött évek során szereztem - mondta Komáromi Ágnes.

A szakember szeret olvasni, illetve színházba, koncertre járni. - A színház kiskamasz korom óta fontos része az életemnek, hetente legalább egyszer igyekszem eljutni kedvenc színházaim valamelyikébe (az utóbbi időben ezek közül több megszűnt vagy teljesen átalakult, sajnos), egészen a székesfehérvári színházig elmegyek egy jó előadás miatt – tette hozzá Ágnes.

Kisfia tízéves, két éve a szigetszentmiklósi zeneiskola fúvószenekarában dobol, jelenleg a gimnáziumi felvételi előtt állnak.
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk