kapubanner for mobile

139 cikk a(z) e-learning címkével - 5. oldal

A brit egyetemek is beszállnak az internetes távoktatásba

11 éve Nagy-Britannia is elindította saját internetes távoktatási projektjét, amelynek keretében a szigetország több mint húsz egyeteme kínál ingyenes online tömegkurzusokat a tanulni vágyóknak. Teljes cikk...


E-learning tippek: mit rejt a "Tovább" gomb?

11 éve A tovább gomb az elektronikus tananyagok elengedhetetlen része. Sokszor hallani, hogy egy tananyag monotonitása akkor törhető meg legjobban, ha nem ugyanoda kell mindig kattintani ahhoz, hogy a következő oldalra jussunk. Hogyan küszöbölhető ez ki, és szükség van-e egyáltalán a tovább gombra? - erről írt bejegyzést a HR Blogon az e-learning tananyag készítéséhez tippeket adó ARTudasmenedzsment. Teljes cikk...


E-learning sablonok, ingyen?

11 éve Gyakori probléma, mikor valaki tananyagfejlesztésbe kezd, hogy nem tudja milyen színvilágba, megjelenésbe ágyazza tananyagát. Nagyobb szervezetek esetében a színvilág általában a cég logójához, arculatához igazodik, más esetekben viszont nehéz mire támaszkodni. A E-learning HR Blog hasznos tanácsokat ad, hogyan érdemes hozzáfogni a megfelelő dizájn, sablon kiválasztásához. Teljes cikk...


Az e-learning oktatásé a jövő!

11 éve 2013-ban tizenkilencedik alkalommal került megrendezésre a „Multimédia az oktatásban elnevezésű nemzetközi konferencia. Az idei konferencia témája az internet-alapú távoktatás népszerűsítése és általánosabb keretek között elfogadottá tétele volt. Teljes cikk...


Tanuljunk a felhőben!

11 éve Mint minden adatokat kezelő alkalmazás esetén, így az e-learning kapcsán is felmerül a kérdés: saját rendszert üzemeltessünk a saját szervereinken, vagy felhőben futó alkalmazást használjunk szolgáltatásként? Bármelyiket választjuk is, az e-learning számos előnyét élvezhetjük: növekvő hatékonyságú oktatásmenedzsment adminisztráció, csökkenő költségek, mérhető tudás, bármikor szabadon megismételhető és megismételtethető oktatási modulok. Teljes cikk...


E-learning - igénytől a megvalósításig

11 éve Aki eldöntötte, hogy e-learning alapú megoldást szeretne készíteni (e-learning, rapid e-learning, blended learning), az alábbi lehetőségek közül választhat. Teljes cikk...


Coaching szemléletű vezetés egy HR vezető szemével

11 éve A coaching szakma hazai megítélése a vállalatok részéről igen eltérő képet fest. Míg egyesek még mindig idegenkednek a módszertől, és megkérdőjelezik annak eredményességét, addig mások számára olyan új perspektívát jelent, amely közelebb viheti őket önmaguk és környezetük jobb megértéséhez, ezáltal a minőségibb munkahelyi kapcsolatokhoz. Az idegenkedők szkepticizmusa mögött többnyire két dolog húzódik meg, az egyik hogy nem szereztek még személyes tapasztalatokat a coaching folyamatról, a másik pedig, hogy olyan vállalati kultúrában dolgoznak, amelytől idegen a coaching szemléletű vezetés és szemlélet. Teljes cikk...


A tudás alkalmazhatóságának mérése e-learninggel

11 éve A tanulási folyamat hatékonyságát alapvetően a mai napig tesztekkel, vizsgákkal lehet mérni. Ez lehet egy személyes vizsga, lehet egy online teszt egy oktatásmenedzsment eszközben, lehet egy papíron kitöltött kérdéssor, és lehet ezek kombinációja. Nagyon kevés azonban az olyan megmérettetés, ahol az elsajátított ismeretek valódi használhatóságát mérnék, vagy valami módon azt, hogy milyen irányban változik a munka mennyisége vagy minősége egy-egy képzés után. Pedig elektronikus oktatási eszközökkel és egy kis fantáziával olyan ellenőrzési környezetet lehet teremteni, amely nem csak pontosabban méri a tudás elsajátítás szintjét, de a vizsgázók számára is kisebb megrázkódtatást okoz. Teljes cikk...


Határon átnyúló szakképzési program Salgótarjánban

11 éve "No limits" címmel határon átnyúló "tudástranszferprogram" kezdődött Salgótarjánban. A programsorozat 2014 nyaráig tart majd, a csütörtöki nyitórendezvényen a felszólalók kiemelték: a program segítheti a munkanélküliség megoldását, és a kapcsolattartást a határon túli területeken élőkkel. Teljes cikk...


E-learning: le kell számolni a tévhitekkel

11 éve Unalmasabb-e az e-learning, mint a tantermi képzés? Miként mérhető általa a tudás, és komolyan veszik-e a munkáltatók az e-learninggel szerzett okleveleket? Az ARTanácsadó új cikksorozatot indított a HR Portal blog oldalán, melynek keretében e-learninget érintő tévhiteket mutatnak be, megcáfolva a köztudatban tévesen élő "„mítoszokat", és rávilágítva a tanulási módszer előnyeire. Teljes cikk...


Technikai korlátok az e-learning bővülésével

11 éve Az e-learning alkalmazások használata jelentősen elterjedt megoldás napjainkban, melynek során egyre jobban felszínre kerülnek az évekkel ezelőtt elterjedt szabványok korlátai. A folyamatos bővülés során ugyanis újabb igények merültek fel, melyekre a jelenleg legelterjedtebb SCORM szabvány nem nyújt megoldást. Teljes cikk...


Negatív tendenciák a tréningpiacon

11 éve A válság és a HR területre mért kormányzati csapások jelentősen átrendezték a hazai tréningpiaci szegmenst és a vállalati képzési stratégiákat. Míg 2009-2010-ig, a recesszió elmélyüléséig a belső és külső tréneri rendszer jól kiegészítette egymást, mára eltolódtak az arányok. A jelen állapot tréneri és megbízói sajátosságait foglalja össze az alábbi elemzés. Teljes cikk...


E-learning itthon: a minőségre kell fókuszálni

11 éve Szükség van-e az e-learning minőségbiztosítására? Mi a minőség szerepe a távoktatásban? Miként lehet tökéletesíteni a rendszert? Mennyire fontos szerep jut a felhasználóknak? Mi az oktatói szakma szerepe az elvek lefektetésében és egyáltalán létezik-e e-learning szakma? Egyebek között ezekre a kérdésekre keresték a választ a szakemberek a XIII. eLearning Fórumon. Teljes cikk...


Kötelező képzések - élvezhetően?

11 éve Az ARTanácsadó új cikksorozatot indított blogjában, melynek keretében egy-egy konkrét, általuk készített tananyagon keresztül mutatják be, hogy milyen megoldásokat miért alkalmaztak a tananyag elkészítése során. Teljes cikk...


Pontosan mi az az e-learning?

12 éve Az e-learning olyan fogalom Magyarországon, amit (szinte) mindenki ismer, de csak kevesen tudják pontosan, hogy mit jelent, és még kevesebb olyan szervezetet találunk, amelyik teljes mértékben kihasználja az e-learning eszközrendszerét. Ez nem is csoda, mert az elmúlt években az e-learning is gyorsan fejlődött, ma már például a prezentációk megosztását nem nevezhetjük e-learningnek. Számos fogalom, rövidítés került be a köztudatba (LMS, LCMS, ID, socal learning, CMS, TMS), új technológiák, szabványok és módszertanok jelentek meg. Az interneten számos forrás ad segítséget az e-learning megismerésére, elemzések és esettanulmányok olvasására, de ezek megtalálása időigényes. Mi a megoldás? Teljes cikk...


"Coursera" - avagy hogyan válhat mindenki számára ingyenessé a felsőoktatás?

12 éve A Coursera egy 2012-ben indított online platformot rejt, ahol jelenleg 33 egyetem 197 kurzusa közül válogathat a világ bármely pontjáról bárki. Ha az internet-hozzáférhetőség és a nyelvtudás adott, máris be lehet iratkozni. A képzés még nem akkreditált, de, ha sikerrel elvégzi a hallgató a kurzust, kaphat online elismervényt - írja az atv.hu. Teljes cikk...


Egy módszer, ami növeli a dolgozók tudását

12 éve Előző cikkünkben bemutattuk, hogy bizonyos feltételek megfogalmazása után milyen informatikai eszközök használatával kezdhetünk bele a szervezeti tudás felmérésébe. Cikksorozatunk második részében bemutatjuk, hogyan fordíthatjuk a tudásfelmérést a tudásszint emelésére szervezetünkön belül. Teljes cikk...


E-továbbképzés könyvelőknek - ezt tervezi az NGM

12 éve A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint is időszerű a könyvelők továbbképzési rendszerének átalakítása, a tárca az elektronikus képzési forma bevezetését támogatja. Teljes cikk...


A határokon átívelő vezetés titka

12 éve A kifinomult kommunikációs készségek egyre inkább elengedhetetlenné válnak a globális üzleti vezetők számára, ha valóban hatékonyan szeretnék határokon átívelő menedzseri feladataikat ellátni. Megfelelő kommunikációs felkészültség nélkül nemzetközi viszonylatban ma már nem létezhet hatékony vezetés. Teljes cikk...


Tudásmérés e-learning eszközökkel

12 éve A HR számára az egyik legnehezebb feladat egy szervezetben az egyedi, illetve szervezeti szintű tudás mérése. Az nyilvánvaló, hogy mérésre szükség van. A kérdés az, hogyan, milyen eszközökkel tesszük ezt meg. Megfelelő eszközök nélkül egy bizonyos méret és komplexitás fölött lehetetlen feladatnak tűnik rendszeresen felmérni, hogy a dolgozók mit tudnak a szervezetről, a termékekről és szolgáltatásokról illetve a folyamatokról. Teljes cikk...


/cimkek/e-learning.html