kapubanner for mobile

18 cikk a(z) recruiTECH BLUE címkével - 1. oldal

Megmarad-e egyáltalán ez a szakma?

4 hete Lesz elég gyerek a szakképzésben, mi fog történni a hiányszakmákban, ki fogja megfelelő színvonalon oktatni a diákokat? Súlyos dilemmák előtt áll a szakképzés. Ezekről a kérdésekről beszélgettek a szakképzőcentrumok, a kamara és a vállalatok képviselői a közelmúltban. Teljes cikk...


Ne csodabogárként kezeljük őket: így építsük be a Z generiációt a cégbe

1 hónapja Ne sneakereket és farmert vegyenek fel a főnökök, hanem inkább próbálják megérteni és egyenrangú partnerként kezelni a Z generációsokat - tanácsolta a HR-eseknek Szili-Török Adrienn, az UniYou-tól, aki maga is Z generációs. Nyester Ágnes, a Calzedonia regionális HR managere szerint ha megfelelően foglalkoznak velük, nagyon értékes munkavállalók válhatnak a mai huszonévesekből. Teljes cikk...


A "jó öreg szakik" már nyugdíjba mentek, kell az utánpótlás

2 hónapja Ez az utánpótlás pedig kizárólag a magyar munkaerőpiacról nem oldható meg, legalábbis egyes gyártócégek tapasztalata szerint. Jobb digitális kompetenciák, kiemelkedő munkabírás, más kulturális értékek, mindez jellemző a harmadik országbeli munkavállalókra, akikre úgy tűnik, szükség van. Európában vagy Ázsiában érdemes szétnéznie a recruitereknek? Mire kell felkészülni, ha külföldi munkavállalók érkeznek? Megannyi húsbavágó kérdés, amire a recruiTECH BLUE konferencián nagy gyártócégek HR-vezetői adtak választ saját tapasztalataik alapján. Teljes cikk...


Értékes valuta lesz ez a képesség az álláspiacon

2 hónapja A munkaerő-felvételnél egyre nagyobb hangsúly kell, hogy legyen a készségeken és a tanulási képességen. Éppen ezért kell a recruitereknek és a fejlesztéssel foglalkozó szakembereknek egyre inkább összefogni cégen belül - hangzott el a vezető hazai toborzási konferencián, a recruiTECH BLUE-n. Számos munkaerőpiaci és makro folyamat mutat ugyanis abba az irányba, hogy a vállalatoknak egyre nagyobb részt kell vállalniuk a munkavállalóik képzésében. Részben a speciális technológiák, másrészt a rendkívül gyors fejlődés miatt, amivel a munkavégzéssel egyidőben kellene tartani vagy felvenni a lépést. Teljes cikk...


Az 5 legnagyobb kihívás a kékgalléros álláspiacon - így látja három HR igazgató

5 hónapja Van-e elég munkás a gyárakban? Mire kell figyelni leginkább a felvételnél? És a megtartásnál? Három nagyvállalat – Bosch, Egis, Schaeffler – HR igazgatója mond jó gyakorlatokat, bárki számára használható praktikákat. Arról is beszélnek, mit tesznek saját egészségük megőrzéséért. Teljes cikk...


A béremelés hatása 6 hónapig tart: a fizikai munkavállalók megtartásának kulisszatitkai

1 éve A munkavállalók megtartásának legfontosabb eszközei és a fizikai munkavállalói élmény volt az egyik fókusztémája a recruiTECH BLUE kékgalléros toborzási konferenciának. Munkaerőhiány idején a HR-nek és a vállalatvezetésnek még nagyobb hangsúlyt kell fektetnie a bér-, juttatási stratégiára és arra, hogy a munkavállalók jól is érezzék magukat a cégnél.  Teljes cikk...


A vendégmunkások nem jelentenek orvosságot mindenre - de van, amire igen

1 éve A külföldiek stabilabbá teszik a gyártást, kisebb a fluktuáció és gyakran a munkamorál is jobb. Sok cégnél már évek óta gyakorlat, mások frissen kezdenek bele harmadik országbeli munkavállalók foglalkoztatásába. A recruiTECH BLUE toborzási konferencián még arra a gyakran felvetett kérdésre is érkezett válasz, hogy miért nem a magyaroknak adják az erre szánt pénzt? Teljes cikk...


Beruházási hullámban az ország, honnan lesz munkaerő?

1 éve Szeptember 28-án ismét megrendezésre kerül a kékgalléros toborzás csúcsrendezvénye, a recruiTECH BLUE. Harmadik országból toborzás, belső munkaerőpiac, mesterséges intelligencia a tömeges toborzás szolgálatában, kompenzáció, mint toborzási erő, wellbeing - csak néhány címszó a sok közül. “Nem csak inspirációt, hanem praktikus tudást akarunk átadni, amelyet a HR-esek, termelési igazgatók és a toborzók a mindennapjaikban is használhatnak” - fogalmaz Toldi Gábor, a rendezvény főszervezője. Szilágyi Zoltánt az IBIDEN-től pedig vállalati példákról kérdeztük toborzásban és megtartásban. Teljes cikk...


Kiszervezés helyett beszervezés?

2 éve Bár válságos időkben gyakran döntenek a cégek bizonyos folyamatok kiszervezése mellett, mások, inkább hosszú távon gondolkodva saját toborzócsapatot építenek, illetve az addig bérgyártásban zajló termelést házon belülre hozzák, és saját gyárat építenek. Két ilyen példa is elhangzott a RecruiTECH BLUE konferencián, ahol a kékgalléros munkavállalók motivációjára és megtartásuk eszközeire is jelentős hangsúly került. Teljes cikk...


Kellenek-e ázsiai vendégmunkások?

2 éve A Continental Csoport szerint elengedhetetlen gyári környezetben harmadik országbeliek alkalmazása, náluk a létszám 10%-át teszik ki. A McDonald’s nem épít rájuk, hazai forrásból oldják meg. Az idei RecruiTECH Blue toborzási konferencia egyik legérdekesebb beszélgetése a kékgalléros munkaerőhiányról és annak kezeléséről zajlott. Horváth Andrea a McDonald’s HR igazgatója, Keszte Róbert, a Continental Csoport magyarországi ügyvezetője és Juhász Csongor a Prohuman HR szolgáltató ügyvezetője “csapott össze”. Teljes cikk...


Leépítés vagy megtartás? Döntő szerep a HR-nél a kockázatkezelésben

2 éve Bár a munkaerőpiacon egyelőre mintha mi sem történt volna, a gazdasági visszaesés elkerülhetetlen. A folyó fizetési mérleg hiánya akár 10% is lehet év végére, az infláció pedig, ha az elmúlt hónapok ütemében emelkedne, akkor akár a 30%-ot is elérheti – mondta Madár István, a Portfolio vezető elemzője a recruiTECH Blue konferencián. A kérdés, hogy a recesszióhoz és a költségek növekedéséhez hogyan alkalmazkodnak a vállalatok, munkaadók: elbocsátással vagy a gyorsabb visszapattanás lehetőségét figyelembe véve inkább megtartással. A kockázatkezelésben pedig a HR-nek is döntő szerepe lehet. Teljes cikk...


Présben a gyártó cégek: hogyan lesz elég kékgallérosom?

2 éve Szinte teljes a magyarországi foglalkoztatás, ám a termelő cégek megrendelései nőnek, miközben háborút vívnak a szomszédban. Új stratégia kell a megfelelő létszámú és képzettségű munkaerő megszerzéséhez. Milyen új utak kínálkoznak? Hogyan csinálják a nagy gyártó cégek? Erre is választ kaphatnak, akik eljönnek szeptember 28-án a legnagyobb hazai kékgalléros toborzási konferenciára, a recruiTECH BLUE-ra. Toldi Gábor főszervezőt kérdeztük az aktuális álláspiaci folyamatokról. Teljes cikk...


Munkaerőéhes a munkaerőpiac Magyarországon

3 éve A koronavírusválság utáni munkaerőpiac kilátásairól beszélt Recruitech BLUE 2021-en Madár István, a Portfolio vezető elemzője. Aki szerint az elmúlt két év, az elmúlt évtized munkaerő-piaci mozgásaihoz képest minimális változást hozott. A munkaerőhiány újra komoly kihívás a vállalatoknak, így a HR-nek is. Tíz éven belül akár félmillió ember tűnhet el a munkapiacról, a munkaerő-tartalékok pedig elfogynak. Teljes cikk...


Hogyan találjak dolgozókat a gyárba? - kékgalléros toborzási trendek 2021-ben

3 éve A „koronasokk” után újra beindult a gazdaság, nagy a munkaerőhiány a gyártó cégeknél országszerte. A toborzóknak minden műfajban a topon kell lenniük, hogy hozzák az elvárt létszámot. Melyek az új eszközök, miben lehet fejlődni és mire harapnak a kékgalléros álláskeresők? A trendekbe ad betekintést Toldi Gábor, a szeptemberi RecruiTECH Blue toborzási konferencia főszervezője és Juhász Csongor a Prohuman munkaerő-kölcsönző ügyvezetője.  Teljes cikk...


Miért hős minden HR-es?

4 éve A home office minden pozitívuma mellett komoly feszültséget jelenthet a fizikai és szellemi állomány között. A jövőben ennek az ellentétnek a kezelése, illetve a fizikai és mentális egészségmegőrzés is fontos vállalati feladat lesz, derült ki a Recruitech BLUE konferencián, amely a kékgalléros erőforrás-menedzsmentről szólt. Teljes cikk...


Itt az új feszültség az álláspiacon: a vendéglátósok nem mennek gyári munkásnak

4 éve A koronavírus-járvány dacára újra pörög a hazai termelői és kiskereskedelmi szektor. A fő probléma, hogy nincs elegendő kékgalléros munkavállaló. Milyen eszközöket vetnek be a cégek? Hogyan lehet külföldit behozni? Mi kell a profi toborzáshoz? Teljes cikk...


Beleölt milliók helyett, hatékonyságot a toborzásba!

5 éve Az elmúlt években a cégek hatalmas összegeket költöttek toborzásra, egy szakmunkásért akár 200-300 ezer forintos közvetítői költséget is kifizettek. A gazdasági környezet változása - amelynek jelei már érzékelhetők -, általában egyet jelent a költségek optimalizálásával, a hatékonyság javításával. Ez igaz a toborzásra is. Sok cég még ma is megfelelő tudatosság és kompetenciák nélkül vág bele a toborzásba, pedig a minőségi munkaerőre továbbra is nagy szükség van. Ebben pedig a technológia komoly segítséget jelenthet, mondja Toldi Gábor, a recruiTECH BLUE fő szervezője, aki egyben a kékgalléros toborzással foglalkozó konferencia előadója is. Teljes cikk...