Miért hős minden HR-es?
A home office minden pozitívuma mellett komoly feszültséget jelenthet a fizikai és szellemi állomány között. A jövőben ennek az ellentétnek a kezelése, illetve a fizikai és mentális egészségmegőrzés is fontos vállalati feladat lesz, derült ki a Recruitech BLUE konferencián, amely a kékgalléros erőforrás-menedzsmentről szólt.
1. Upskill, reskill - továbbképzés, átképzés
Egyes felmérések szerint a munkavállalók fele nem alkalmas a feladatra, amit végez. Ilyen esetben nem nagyon lehet mást tenni, mint vagy elküldeni a dolgozót vagy képezni. Ha az utóbbira esik a választás, akkor fel kell mérni, hogy milyen készségekre lesz szükség a cégnél a következő 3-5 évben, és erre elkezdeni képezni az alkalmazottkat. Ehhez a kékgallérosok kompetenciamérésére is szükség van.
2. Munkaegészség témaköre
A mentális egészséggel való foglalkozás elkerülhetetlen lesz, hiszen az elmúlt hónapok mindenkire nagy terhet róttak, és sok helyen kiütköznek az elfáradás jelei.
3. Online tér használata
A McKinsey felmérése szerint az elmúlt 6 hónapban 20 millió új internetező jelent meg a közép- és kelet-európai régióban. A kékgalléros munkavállalók is egyre inkább az online térben érhetők el, így aki hatékonyan szeretné őket elérni, toborozni, az nem lehet meg mobilra és kifejezetten a célközönségre optimalizált tartalom nélkül.
4. A kisebbség integrációja
A roma integráció Toldi Gábor szerint minden vállalat felelőssége. Ugyanis, ha az ő felkészítésük és beépítésük nem történik meg az Magyarországnak versenyhátrányt fog jelenteni. Mint mondta, nem történhetne meg olyan, ami ma előfordul Magyarországon, hogy egy HR vezető azt mondja egy kölcsönző cégnek, hogy „keresek 100 munkavállalót, de romát ne hozzál”.
A főszervező szerint azért is hős minden HR-es, mert a jelen állapot, vagyis a járványhelyzet és az ehhez kapcsolódó intézkedések, működés még 6-8 hónapig fennállhat. Ezt pedig menedzselni és kommunikálni kell, a HR-eseknek jelen kell lenniük a termelésben, képviselniük a vállalatot, támogatni a vezetést és a folyamatok működtetését.
Charles Wassen, a DANA autóipari beszállító ügyvezetője előadásában érzékeltette a felsővezetői perspektívát a témában. Hangsúlyozta, hogy a HR business partnerek a CEO jobbkezei, akik segítenek a döntéselőkészítésben, konzultánsi és szakértő szerepük egyaránt van. A HR-nek minden folyamatban részt kell vennie, hiszen a működés az emberekről szól. Segítenek abban, hogy a cég gyorsan tudjon reagálni, versenyképes maradjon és stabil legyen a vállalati kultúra. Ebben a HR szerepe kulcsfontosságú.
Értő gondoskodás a fizikai munkavállalókról
A második pontról vagyis a munkaegészség témájáról beszélt Erdei Kata, a Richter Gedeon Zrt. HR igazgatója, aki mint elmondta, nekik a járványhelyzetben 3500 fizikai dolgozó, 2000 irodai kolléga, plusz orvos- és patikalátogató munkatársak helyzetére figyelemmel kellett meghozniuk döntéseiket. Mostanra kialakult intézkedéssorozatuk van a cég pandémiás terve mentén (kontakcsökkentés, fertőtlenítés, kontaktkutatás, rendszeres kommunikáció stb.). Erdei Kata azt is megemlítette mi volt, ami az intézkedések közül jól működött, és mi volt, ami nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Ilyen volt például a műszakok szétválasztása, ami nagyon lecsökkentette a termelési időt vagy az utazási költségtérítés körzeten belül, ugyanis ennek következtében a kollégák sokszor összeültek egy autóba, ami a távolságtartásnak nem tett jót.
Ugyanakkor hasznosnak bizonyult a telephelyek közötti mozgás megszüntetése, az áruszállítók szeparálása, az üzemlátogatások megszüntetése. Konténeröltözőket üzemeltek be, valamint az étteremből csak elvinni lehetett. A maszkhasználat náluk a termelésben eddig is rutin volt, azonban az ffp2-es és orvosi maszkok veszélyes hulladéknak minősülnek és több is elhasználódik egy munkanap alatt (ezek utánpótlása kezdetben nem volt éppen egyszerű), így kétrétegű textilmaszkot biztosítanak a dolgozóknak, negyedévente ötöt, amelyek moshatók és vasalhatók.

A küldetéstudat szempontjából pedig nagyon fontos volt az üzenet, amit rendszeresen megerősítettek, hogy „a páciensek számítanak ránk”. Erdei Kata szerint összességében el lehet mondani, hogy egy kicsit szigorúbb intézkedéseket hoztak, mint az állami intézkedések, fontos volt a folyamatos kapcsolattartás és a fizikai dolgozókról való értő gondoskodás, ami megtérült.
Németh Kinga, az Audi Hungária személyügyi referenseinek vezetője a munkavállalói érdekképviseletekkel való együttműködés fontosságáról beszélt, amelyet mint mondta nagyon hatékonyan sikerült megvalósítani az autógyártónál. Például a juttatásokat és a bért úgy átforgatni szabadnapokba, hogy a leállás idején a munkavállaló is otthon tudott maradni, és a cégnek sem okozott plusz anyagi terhet. Az Audinál is olyan munkahelyeket alakítottak ki a termelésben, a prevenciót szem előtt tartva, ahol biztonságosan lehet dolgozni. Cél volt a menedzsment erősítése, hogy a munkavállalókkal tudjanak foglalkozni, de mint mondta ezen a területen még van fejlődési potenciál. Illetve, amit lehet ők is kitoltak az online térbe, állásbörzét és kiválasztást egyaránt.

Azt tapasztalták, hogy megfeleződött az idő a jelölttalálásban, és általában egy állásra 55%-ban jelentkezik minőségi jelölt.
Jelentkezés állásra 1 perc alatt
A Burger King bevezette a toborzásba Whoppit, a chatbotot. A gyorsétteremlánc célcsoportja az Y generáció vége és a Z eleje, akiket már nem lehet hagyományos hirdetésekkel elérni, és a Facebook sem feltétlen lételemük. Így más gyors és hatékony toborzási módszert kellett találniuk a fiatal kékgallérosok irányába, mondta el Bernáth Anikó, a Fusion Group HR vezetője. Ehhez át kellett alakítaniuk a karrieroldalukat a fiatalok számára vonzó képi világra, a vizualizáció számukra nagyon fontos, ahogy a gyors használhatóság is. Olyan karrieroldalt alakítottak ki, ami egy webshopra hasonlít, kosárba lehet gyűjteni a pozíciókat, jelentkezni pedig 1.09 percen belül lehetséges. Majd pedig a TalkaBot segítségével kifejlesztették Whoppit a chatbotot a további hatékonyságnövelés érdekében. Ugyanis ez a korosztály szeretne bármikor választ kapni a kérdéseire, így korábban, ha a munkaidő lejárta után érkezett kérdés, akkor csak jóval később tudtak rá választ adni, így csökkent a bizalom a cég felé, és romlott az ügyfélélmény. Így azonban a gyakran felmerülő kérdéseket a robot bármikor megválaszolja. Ráadásul folyamatosan tanítják a mesterséges intelligenciát az újabb felmerülő kérdésekre adott válaszokkal, így már 464 választípusra, 1500 kérdésre tud válaszolni, sőt egy kicsit beszélgetni is tud. Whoppit személyiséggel is ellátták - egy fiatal, pikírt, kicsit pimasz srác, aki nagyon segítőkész. TikTokon is komoly karriert futott be, ami megnövelte a karrieroldal látogatottságát is, vissza-visszatér a potenciális célcsoport. Ez a munkáltatói márkára is jó hatással volt.

- 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.
Részletek
Jegyek
- 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.
Részletek
Jegyek
„Amikor először vezető lettem, akkor nagyon sokat jelentett, hogy valaki azt mondta: „Hajni, most ne bizonyítani akarj, azért vagy ott, mert már... Teljes cikk
A világ vezérigazgatóinak közel 60%-a arra számít a következő 12 hónapban, hogy a globális gazdasági növekedés felgyorsul, 42% pedig a dolgozói... Teljes cikk
Idén is elkészítette az Uniomedia kommunikációs ügynökség a hazai felsővezetők LinkedIn jelenlétének toplistáját, amelyben Magyarország 50... Teljes cikk
- Mi a különbség az osztrák és a magyar cégek HR struktúrái között? 3 hete
- Felértékelődnek a kétkezi szakmák? - mutatjuk mennyit keres egy karbantartó 4 hete
- 2024 tanulságai és 2025 kihívásai a munkaerő-kölcsönzés piacán 4 hete
- Németország: így hat a gyenge gazdaság a munkaerőpiacra 4 hete
- A külföldi állampolgárságú alkalmazásban állók száma a hazai munkáltatóknál 1 hónapja
- A potenciális munkaerő-tartalék alakulása hazánkban - grafikon 1 hónapja
- Feszes munkaerőpiac, változó kihívások – ez vár ránk 2025-ben 1 hónapja
- Van remény a fiatal munkaerő újbóli szabad áramlására Nagy-Britannia és az EU között 1 hónapja
- Kell-e nekünk a DEI? 2 hónapja
- A legnépszerűbb kékgalléros szakmák Magyarországon 2024-ben - grafikon 2 hónapja
- Ez a jó toborzás titkos receptje: a recruitment új trendjei 2 hónapja