Megjelent: 2 éve

3x5 tipp az érzelmileg intelligens vállalati kultúráért

Íme 3x5 tipp Kósa Erikától, a Kósa Erika Akadémia alapítójáról, hogy a vállalati kultúra jobban működjön.

Mutogathatunk az Y-generációra, de a mai cégvezetők jobban teszik, ha elfogadják: meg kell változtatni a vállalatvezetési stratégiákat! - vallja Kósa Erika, a Kósa Erika Akadémia és az EQ Sexy mozgalom alapítója. Az üzletasszony szerint időszerűvé vált, hogy cégünk sikere érdekében újra átgondoljuk vállalati kultúránkat, és a berögződött modelleken változtassunk. Mindennek kulcsa pedig tetteink tudatosítása és az érzelmi intelligencia. A vállalati kultúrát alapvetően a gazdasági és társadalmi környezet befolyásolja.

A vállalati kultúra működését azonban a vállalat vezetése és a vállalatban dolgozó munkatársak hozzáállása, magatartása és gondolkodásmódja határozza meg. A XXI. században azok a vállalatok tudnak tartós versenyelőnyt szerezni és megtartani, akik a szaktudáson túl figyelmet fordítanak a munkatársaik érzelmi intelligenciájának fejlesztésére. A munkaerőhiány és a magas fluktuáció elkerülése érdekében az alapok újragondolása hasznos segítséget nyújthat a problémák megoldására. Íme 3x5 tipp Kósa Erikától, hogy a vállalati kultúra jobban működjön!

Fektessük le az alapokat!

Mindegy, milyen területen dolgozunk, szükségünk van kollégáink 100 %-os támogatására, ezért segítsük őket, hogy önmaguk maradhassanak a cégen kívül és a vállalaton belül is.
1. Tudjuk, hogy mi a vállalat jövőképe, rövid és hosszútávú célja!
2. Gondoljuk át, hogy a vállalat és az alkalmazottak értékei illeszkednek-e egymáshoz!
3. Tudjuk meg, hogy mi motiválja és inspirálja kollégáinkat az eredményességre!
4. Igyekezzünk segíteni, hogy munkatársaink megteremthessék a munka és a család
egyensúlyát!
5. Motiváljunk mindenkit, hogy az „én” helyett a „mi” legyen a fókuszban”

Határozzuk meg a legfőbb csapaton belüli értékeket! Annak, aki csapatban dolgozik, muszáj figyelnie rá, hogy milyen a csoportdinamika. Tartsuk
szem előtt a legfontosabb értékeket, amelyek hajtóelemként működnek.
1. Bizalom,
2. Tisztelet,
3. Empátia
4. Nyitottság és érdeklődés,
5. Elismerés

Figyeljünk a tudatos kommunikációra!
A kommunikáció mindennek az alapja. A jó alapokon fekvő asszertív kommunikáció megoldást nyújthat számos problémára, ezáltal hatékonyabb munkavégzést és tartós sikereket érhetünk el.

1. Legyen stratégiánk a különböző konfliktusok kommunikációs kezelésére!
2. Ne szakítsuk meg a brainstormingot, adjunk teret a jó és rossz ötleteknek egyaránt!
3. Mutassunk példát kollégáinknak azzal, hogy megosztjuk velük tudásunkat és véleményünket!
4. A visszajelezések, feedback-ek alkalmával használjuk az építő kritikát!
5. Alakítsuk ki a csapaton belüli kommunikáció hierarchiáját!
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.09.23HR Basic Sajátítsd el évek helyett 12 napban az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! HR gondolkodás e-learning videókkal, esettanulmányokkal, testre szabva gyakorlatorientáltan. Részletek Jegyek
  • 2021.09.28Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie. Részletek Jegyek
  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter