Megjelent: 3 éve

3x5 tipp az érzelmileg intelligens vállalati kultúráért

Íme 3x5 tipp Kósa Erikától, a Kósa Erika Akadémia alapítójáról, hogy a vállalati kultúra jobban működjön.

Mutogathatunk az Y-generációra, de a mai cégvezetők jobban teszik, ha elfogadják: meg kell változtatni a vállalatvezetési stratégiákat! - vallja Kósa Erika, a Kósa Erika Akadémia és az EQ Sexy mozgalom alapítója. Az üzletasszony szerint időszerűvé vált, hogy cégünk sikere érdekében újra átgondoljuk vállalati kultúránkat, és a berögződött modelleken változtassunk. Mindennek kulcsa pedig tetteink tudatosítása és az érzelmi intelligencia. A vállalati kultúrát alapvetően a gazdasági és társadalmi környezet befolyásolja.

A vállalati kultúra működését azonban a vállalat vezetése és a vállalatban dolgozó munkatársak hozzáállása, magatartása és gondolkodásmódja határozza meg. A XXI. században azok a vállalatok tudnak tartós versenyelőnyt szerezni és megtartani, akik a szaktudáson túl figyelmet fordítanak a munkatársaik érzelmi intelligenciájának fejlesztésére. A munkaerőhiány és a magas fluktuáció elkerülése érdekében az alapok újragondolása hasznos segítséget nyújthat a problémák megoldására. Íme 3x5 tipp Kósa Erikától, hogy a vállalati kultúra jobban működjön!

Fektessük le az alapokat!

Mindegy, milyen területen dolgozunk, szükségünk van kollégáink 100 %-os támogatására, ezért segítsük őket, hogy önmaguk maradhassanak a cégen kívül és a vállalaton belül is.
1. Tudjuk, hogy mi a vállalat jövőképe, rövid és hosszútávú célja!
2. Gondoljuk át, hogy a vállalat és az alkalmazottak értékei illeszkednek-e egymáshoz!
3. Tudjuk meg, hogy mi motiválja és inspirálja kollégáinkat az eredményességre!
4. Igyekezzünk segíteni, hogy munkatársaink megteremthessék a munka és a család
egyensúlyát!
5. Motiváljunk mindenkit, hogy az „én” helyett a „mi” legyen a fókuszban”

Határozzuk meg a legfőbb csapaton belüli értékeket! Annak, aki csapatban dolgozik, muszáj figyelnie rá, hogy milyen a csoportdinamika. Tartsuk
szem előtt a legfontosabb értékeket, amelyek hajtóelemként működnek.
1. Bizalom,
2. Tisztelet,
3. Empátia
4. Nyitottság és érdeklődés,
5. Elismerés

Figyeljünk a tudatos kommunikációra!
A kommunikáció mindennek az alapja. A jó alapokon fekvő asszertív kommunikáció megoldást nyújthat számos problémára, ezáltal hatékonyabb munkavégzést és tartós sikereket érhetünk el.

1. Legyen stratégiánk a különböző konfliktusok kommunikációs kezelésére!
2. Ne szakítsuk meg a brainstormingot, adjunk teret a jó és rossz ötleteknek egyaránt!
3. Mutassunk példát kollégáinknak azzal, hogy megosztjuk velük tudásunkat és véleményünket!
4. A visszajelezések, feedback-ek alkalmával használjuk az építő kritikát!
5. Alakítsuk ki a csapaton belüli kommunikáció hierarchiáját!
  • 2022.10.11HR Fest 22 - Forgatókönyvek sűrűjében Újra jön a HR-világ legmeghatározóbb szakmai eseménye. Ősszel újra vár a HR Fest az Akvárium Klubban, ahol ezúttal a gyors változásokra és a közeledő sötét felhőkre fókuszálunk. Neked van már forgatókönyved? Részletek Jegyek
  • 2022.10.11XIX. Magyar Munkajogi Konferencia Atipikus munkajogviszonyok, munkaszerződés és munkajogviszony tartalma, határozott idejű jogviszony sajátosságai. Milyen kihívásokkal kell a cégeknek jelenleg szembenézniük munkaügyi kérdésekben? Nem érdemes hiányoznia a XIX. Munkajogi Konferenciáról. Részletek Jegyek
  • 2022.10.13TÉR workshop - Legyél a teljesítményértékelés szakértője! Miről lesz szó? TÉR bevezetés lépései, szakmai újdonságok, legjobb gyakorlatok, működtetéssel kapcsolatos szakmai titkok. A rendezvény ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Részletek Jegyek
  • 2022.11.09Új EU-s irányelvek a Munka Törvénykönyvében Jelentős munkaügyi adminisztratív feladat ősz elején - két irányelv átültetésével módosul a munka törvénykönyve. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Egyénre szabott feladatkört kapnak a Magyar Postánál a megváltozott munkaképességűek

A Magyar Posta Tegyünk Együtt! programja elindulása óta mintegy 60%-kal nőtt a megváltozott munkaképességű munkavállalók száma a vállalatnál. Teljes cikk

Valóban a fegyelmi az egyetlen eszköz?

Miért kockázatos eszköz a fegyelmi, és miért érdemes más eszközökhöz nyúlnia a vezetőnek? Erről is beszélnek majd részletesebben a 2022.... Teljes cikk

Sokszínű csapatoké a jövő!

Miért hasznos a sokszínűség és miért érdemes ezzel a mai munkahelyeken is kiemelten foglalkozni? Erről kérdeztük Greff Rékát, a Develor... Teljes cikk