Megjelent: 3 éve

A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető - Simon Csilla, a Magyar Posta Zrt. HR igazgatója

„A jó vezető szerintem olyan, mint egy edző, aki a legtöbbet tudja kihozni az egyénekből és a csapatból egyaránt” – mondja Simon Csilla a létszámra legnagyobb magyar munkaadó, a Magyar Posta Zrt. HR igazgatója. 2019 óta dolgozik a vállalatnál HR vezetői pozícióban, 26 ezer munkavállalóért felel. Az operatív vezetők fejlesztését, szakmai támogatását tartja kulcsfontosságú kérdésnek, mert úgy gondolja, ők azok, akik a legtöbbet tudnak tenni a munkavállalók megtartásáért.

Simon Csilla Magyar Posta-

A HR Portál június 13-án közölte több hónapos kutatási eredménye alapján összeállt, Magyarországon ebben a témában még nem publikált listáját. 20 szempont alapján, számos iparági szakértő és a szakportál 19 éves tapasztalata alapján összeállította a 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető toplistáját. (A névsorról és a módszertanról bővebben a cikkben.)  Eddig Friedl Zsuzsannát (Magyar Telekom Nyrt), Németh Kingát (Audi Hungaria Zrt.) és Fluck Benedeket (MVM Csoport) mutattuk be. A 20 HR vezető egyike Simon Csilla, a Magyar Posta Zrt. HR igazgatója. Most vele folytatjuk az interjúkat.

Simon Csilla közgazdász végzettségű, a Magyar Telekom Nyrt-nél szerzett menedzsment gyakorlatot HR területen. 2002-től a társaság HR Partner igazgatói tisztségét töltötte be. 2010-től a Dimenzió Biztosító és Önsegélyező Egyesület ügyvezető elnöke volt. Majd az MVM Zrt-nél humán erőforrás igazgatóként folytatta karrierjét. 2017-től pedig a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. HR igazgatójaként irányította a vállalat humán tevékenységét. A Magyar Posta Zrt.-nél 2019 óta dolgozik HR vezetői pozícióban.

Mire különösen büszke mostani cégénél HR vezetőként?

Minden vállalatnál érzékeny kérdés a bér-, illetve a béremelések mértéke, és nem mindegy annak szerkezete. Egyik szakmai sikeremnek tekintem, hogy sikerült elérni az érdekképviseletek együttműködését abban, hogy a bérek szerkezete támogassa a teljesítmények elismerését. Sikerként élem meg azt is, hogy még a legélesebb helyzetekben is sikerült a munkabékét fenntartani és a bérfejlesztésre rendelkezésre álló forrásokat a lehető leghatékonyabban elosztani.

Az elmúlt pár évben jelentős előrelépést valósítottunk meg a HR-folyamatok digitalizációjában. Olyan folyamatok váltak elektronikussá, mint a toborzás, a teljesítményösztönzők elszámolása, vagy a képzések.

A legbüszkébb arra vagyok, hogy a Posta élenjáró gyakorlatot alakított ki a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatásában. A „Tegyünk együtt” komplex programunkat az állami vállalatok első HR konferenciáján is bemutattuk, és az OFA az Év felelős foglalkoztatója díjjal (II. helyezett)  ismerte el.

A Magyar Posta az egyik legnagyobb állami vállalatként 26 000 embert foglalkoztat. Mindent elkövetünk azért, hogy dolgozóink elégedettek legyenek, ennek érdekében folyamatosan javítjuk a munkakörülményeket.

Milyen vezetőnek tartja magát? Milyen értékek mentén dolgozik?

A jó vezető szerintem olyan, mint egy edző, aki a legtöbbet tudja kihozni az egyénekből és a csapatból egyaránt. Szerencsés vagyok, mert nagyon jó csapat áll mögöttem. A feladatom, hogy támogassam és ösztönözzem őket, hogy humán oldalról hozzájáruljunk a vállalati szinten meghatározott stratégiai célok megvalósításához. Ehhez szükségesek olyan, a vállalati irányokat támogató HR programok és akciók, amelyek a vállalat egészére hatnak, és a végrehajtásban és az irányításban egyaránt értéket képviselnek.

Magamról annyit, hogy nyitott vagyok a szakmai újdonságokra, és figyelem a HR trendeket. Határozott és következetes vezetőnek tartom magam, aki szívesen ötletel és gondolkodik együtt vezetőtársaival.

Milyen tervei vannak cégénél HR vezetőként a következő hónapokra?

A kezdeti lépések után egy átfogó HR digitalizáció elindítása a célom, mely a HR tevékenységek papírmentesítése mellett a folyamatok racionalizálását is magába foglaló elektronikus támogatás, az automatizáció részbeni elérését jelenti.

HR vezetőként természetesen kiemelt célom, hogy a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben még inkább fókuszáljunk az új és a régi munkaerő megtartására. Jelenleg olyan onboarding és megtartó programon dolgozunk, amelyek kedvezően hatnak majd a munkáltatói márkára, a vállalati kultúrára és az elkötelezettségre.

Mi az, amiben a HR szakmának változnia kellene? Mely területre kellene jobban koncentrálni?

Az operatív vezetők fejlesztését, szakmai támogatását tartom kulcsfontosságú kérdésnek. Ők azok, akik a legtöbbet tudják tenni a munkavállalók megtartásáért. A frontline vezetők több esetben a munkatársi, illetve a szakértői körből kerülnek ki, ezért különösen fontos a vezetői szerepben megerősíteni, támogatni őket, tudatosítani a vállalati értékek képviseletét, az érdekek összehangolásának módját és rutinná tenni a társasági célok feladattá fordítását.

Mi volt a legmeglepőbb/ legnagyobb hatású/ emlékezetes visszajelzés, amit kapott akár munkavállalótól, kollégától vagy vezetőtől?

Kinevezésemet követően egyik első feladatomnak tekintettem, hogy megismerjem a szervezetet, saját tapasztalatokat gyűjtsek. Meglátogattam postákat, és néhány helyen végigkísértem egy-egy kolléga egész napját. Fontosnak tartom a személyes kapcsolatokat a végrehajtásban dolgozókkal, azokkal, akik a lakosság szemében a postát jelentik. A megszerzett tapasztalatokat és visszajelzéseket beépítem a döntéseimbe és azok figyelembevételével irányítom a HR szakterületet.

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
HR Tehetségek 2025: Bakro-Mohácsi Krisztina

„Képzési és fejlesztési szakemberként az motivál a mindennapokban, hogy hozzájárulhatok a kollégák fejlődéséhez, motivációjához és a... Teljes cikk

HR tehetségek 2025: Krigel Tamás

Idén megújították a Richter teljes belső kommunikációs eszközrendszerét. 6000 fő számára, 3 telephelyen, a 4 generációból jelenlévő fizikai... Teljes cikk

HR tehetségek 2025: Varga Vilmos

„Tíz évvel ezelőtt rám bízták egy háromezer fős vállalatcsoport munkaköri és kompenzációs rendszerének a kidolgozását majd a szakmai terület... Teljes cikk