Megjelent: 2 éve

A vezetők tévesen hiszik, hogy a munkavállalók elégedettek

Miközben a vezetők 92 százaléka azt gondolja, hogy munkatársai jól érzik magukat, valójában az emberek harmada olyannyira nincs ezzel így, hogy egy éven belül elhagyni készül a munkahelyét.

munkavállaló vezető munkahelyváltás-

Óriási a szakadék aközött, amit a vezetők gondolnak a munkavállalói élményről, és amit a számok mutatnak – derül ki a Capgemini Kutatóintézet felméréséből. A nem vezető beosztásban dolgozók 28 százaléka állítja, hogy jól érzi magát a munkahelyén, míg a vezetők 92 százalék szerint a munkavállalók jól érzik magukat a munkahelyükön - írja a Napi.hu.

A nemzetközi kutatásban 750 vállalat 2250 dolgozóját kérdezték a munkahelyi élményeiről, köztük 750 vezetőt és 1500 beosztottat. Az eredményekből az látszik, hogy a vezetők túl optimisták a dolgozók munkahelyi elégedettségét illetően.

A munkavállalók 65 százaléka, a menedzsereknek pedig 61 százaléka a munka-magánélet egyensúlyt jelölte meg a munkahelyi élmény leginkább meghatározó elemeként. A dolgozók 29 százaléka érzi úgy, hogy időt tud szakítani a szabadidejére, míg 28 százalék szerint a munkaidejük elég rugalmas ahhoz, hogy egyensúlyt tudjanak teremteni munka és magánélet között.

Az egyik legérdekesebb adat, hogy a munkavállalók 34 százaléka tervezi egy éven belül elhagyni jelenlegi munkahelyét. Kétharmaduk 3-9 hónapon belül váltana, 52 százalékuk pedig akkor is távozna jelenlegi állásából, ha egy másik vállalatnál ugyanazt a munkát ajánlanák fel neki  a jelenlegivel megegyező fizetés mellett.

A távmunkával elégedettek közel fele, 48 százaléka érzi jól magát a munkahelyén, a menedzserek között ez az arány 87 százalék, tehát a home office lehetősége erős megtartó tényezőnek bizonyult.
Hogy milyen jelek árulkodnak arról, ha egy kolléga távozni készül, arról ebben a cikkünkben írtunk, arról pedig, hogy mi az 5 legfontosabb tényező ahhoz, hogy valaki maradjon a cégnél, itt.

Fotó: unsplash.com

 

  • 2025.01.20Lean Quality képzés Minőségügyi munkatársak Lean szemléletű továbbképzése, a Lean filozófia és rendszer alapjainak megismerése és a 0 hiba koncepció és rendszer eszközeinek és módszereinek készség szintű elsajátítása.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Vezető az, aki akár egy emberért felelősséget vállal - interjú Kamarás Zsuzsannával az Uniqa HR vezetőjével

Az Uniqa People&Brand területét vezeti, és a szervezetben 520-540 munkavállalóért felel Kamarás Zsuzsanna. A biztosítótársaságnál jelenleg... Teljes cikk

Hogyan segíthet a keleti filozófia a sikeres vállalatvezetésben?

A mai bizonytalan és kiszámíthatatlan időkben a cselekedeteink céljának ismerete nemcsak erőt, hanem fókuszt és irányt is adhat számunkra – legyen... Teljes cikk

Temetőgondnok, bonsai, hintaszék: avagy miért van szüksége a vezetőnek humorérzékre?

"A menedzsment, mint egy temetői gondnok: egy csomó ember felett áll, de senkivel nincs kapcsolatban." Miért elengedhetetlen a humor a vezetésben, és mik... Teljes cikk