kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Aki kérdez: Németh Helga

HR Szubjektív rovatunkban dr. Németh Helga, a Tetra Pak regionális HR Business Partnere kérdez, miután Fejér Péter, az OD Partner ügyvezető partnere kérdésére válaszol.

- Tavaly hoztátok létre a regionális HR szolgáltató központot. Nyilván költséghaténysági szempontok generálják e változást. Mégis, hogyan emelhető a HR szolgáltatások minőségének színvonala az új keretek között? Mik a tapasztalaid, mitől lesz jó az ügyfeleknek, üzleti vezetőknek e szervezeti változás?

- Köszönöm a kérdést, azt hiszem bátran mondhatjuk, hogy az egyik legfontosabb és egyben legnehezebb terület manapság a HR életében a szolgáltató központok működése. Kezdem mindjárt a változtatás okával, ami a mi esetünkben nem csak a költséghatékonyság javítása, hanem maga a HR folyamatok hatákonyságának növelése és egységes működtetése volt. Nagyon sok kis létszámú szervezeti egység működik a világ több országában, így a szolgáltató központok létrehozása segíti a folyamatok egységesítését. Ez részben már válasz is arra, hogy a szolgáltatás minősége emiatt is kell, hogy javuljon (például munkakör besorolási rendszerek egységesítése, elérhető professzionális piaci összehasonlítási adatok, alapadat kezelés egységesítése stb).

A bevezetésnél fontos azt tisztázni mindjárt az elején és egyértelműen kommunikálni az érintett felek irányában, hogy kinél milyen minőségi előnyök várhatóak. Ez persze nem újdonság, de tapasztalatom szerint nagyon könnyen elbeszélnek a felek egymás mellett. A vezetőktől gyakori az a visszajelzés, hogy bár a rendszereket és folyamatokat a vállalati működés legtöbb területén alkalmazzák és elfogadják, a HR oldaláról továbbra is a "személyes törődés" és a rugalmasság a legfontosabb.

Tapasztalatom szerint a változás akkor hozza meg a kívánt eredményt, ha az előkészítés során nagy hangsúlyt kap a különböző célcsoportokra (felső- és középvezetők, dolgozók) lebontott előnyök, várható változások és nehézségek részletes kommunikációja. Nagyon fontos, hogy ezt a vállalat jövőbeni terveihez illesztve kapják a vezetők és a dolgozók, ne csak azt lássák, hogy létrejön egy ilyen változás, hanem azt is tudják pontosan, hogy erre miért van elengedhetetlenül szükség a vállalat stratégiájához. Miért leszünk így jobbak és versenyképesebbek a piacon? Miért kell modernebb módszerekkel kezelnünk a dolgozói rendszereket?

Egy tipp: az internetes bankolás példájával jól lehet szemléltetni a kiemelt ügyfél fogalmát. Pár évvel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy ne kelljen a bankban sorba állni egy egyszerű tranzakció miatt. Manapság az a természetes, hogy bármikor közvetlenül mindenki hozzáférhet a bankszámlájához, tranzakciókat végezhet önállóan. Viszont ezzel párhuzamosan lehet személyi bankára, kiemelt ügyfélkapcsolati kapcsolattartója, akivel a komplexebb, vagy személyre szabott ügyeket intézheti. Tehát nem feltétlenül elszemélytelenedésről, hanem egy másfajta szolgáltatási megközelítésről beszélünk. A következő generáció számára már ez lesz a természetes.

KÉRDÉS:

Molnár Zitától a Tetra Pak kommunikációs vezetőjétől kérdezem: A kommunikáció az, amivel sosem elégedettek a dolgozók. Te hogy látod, egy ilyen változásnál mit lehet sikernek nevezni?
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Próbaidő: munkavállaló hosszabbítaná, munkáltató elengedné?

A munkavállalók rettegték, az érdekképviseletek támadták, a munkáltatók visszaéltek vele –sommásan talán így lehetne leginkább jellemezni a... Teljes cikk

Munkahelyi mentális egészség: mit tesz a cég, és mi a felelőssége?

Milyen törekvések, intézkedések vannak a cégüknél a munkavállalók mentálhigiénéjének támogatására és pszichés jóllétének... Teljes cikk

Csókosok, ejtőernyősök és egyéb protekciósok

Még mindig nem az a fontos, hogy mit tudsz, hanem hogy kit ismersz?! Papp Tamás István HR szakértő állandó szerzőnk kicsit visszamegy a múltba, majd a... Teljes cikk