Aki kérdez: Németh Helga
HR Szubjektív rovatunkban dr. Németh Helga, a Tetra Pak regionális HR Business Partnere kérdez, miután Fejér Péter, az OD Partner ügyvezető partnere kérdésére válaszol.
- Köszönöm a kérdést, azt hiszem bátran mondhatjuk, hogy az egyik legfontosabb és egyben legnehezebb terület manapság a HR életében a szolgáltató központok működése. Kezdem mindjárt a változtatás okával, ami a mi esetünkben nem csak a költséghatékonyság javítása, hanem maga a HR folyamatok hatákonyságának növelése és egységes működtetése volt. Nagyon sok kis létszámú szervezeti egység működik a világ több országában, így a szolgáltató központok létrehozása segíti a folyamatok egységesítését. Ez részben már válasz is arra, hogy a szolgáltatás minősége emiatt is kell, hogy javuljon (például munkakör besorolási rendszerek egységesítése, elérhető professzionális piaci összehasonlítási adatok, alapadat kezelés egységesítése stb).
A bevezetésnél fontos azt tisztázni mindjárt az elején és egyértelműen kommunikálni az érintett felek irányában, hogy kinél milyen minőségi előnyök várhatóak. Ez persze nem újdonság, de tapasztalatom szerint nagyon könnyen elbeszélnek a felek egymás mellett. A vezetőktől gyakori az a visszajelzés, hogy bár a rendszereket és folyamatokat a vállalati működés legtöbb területén alkalmazzák és elfogadják, a HR oldaláról továbbra is a "személyes törődés" és a rugalmasság a legfontosabb.
Tapasztalatom szerint a változás akkor hozza meg a kívánt eredményt, ha az előkészítés során nagy hangsúlyt kap a különböző célcsoportokra (felső- és középvezetők, dolgozók) lebontott előnyök, várható változások és nehézségek részletes kommunikációja. Nagyon fontos, hogy ezt a vállalat jövőbeni terveihez illesztve kapják a vezetők és a dolgozók, ne csak azt lássák, hogy létrejön egy ilyen változás, hanem azt is tudják pontosan, hogy erre miért van elengedhetetlenül szükség a vállalat stratégiájához. Miért leszünk így jobbak és versenyképesebbek a piacon? Miért kell modernebb módszerekkel kezelnünk a dolgozói rendszereket?
Egy tipp: az internetes bankolás példájával jól lehet szemléltetni a kiemelt ügyfél fogalmát. Pár évvel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy ne kelljen a bankban sorba állni egy egyszerű tranzakció miatt. Manapság az a természetes, hogy bármikor közvetlenül mindenki hozzáférhet a bankszámlájához, tranzakciókat végezhet önállóan. Viszont ezzel párhuzamosan lehet személyi bankára, kiemelt ügyfélkapcsolati kapcsolattartója, akivel a komplexebb, vagy személyre szabott ügyeket intézheti. Tehát nem feltétlenül elszemélytelenedésről, hanem egy másfajta szolgáltatási megközelítésről beszélünk. A következő generáció számára már ez lesz a természetes.
KÉRDÉS:
Molnár Zitától a Tetra Pak kommunikációs vezetőjétől kérdezem: A kommunikáció az, amivel sosem elégedettek a dolgozók. Te hogy látod, egy ilyen változásnál mit lehet sikernek nevezni?
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
HR Szubjektív rovatunkban Oláh Henrietta, a Givaudan HR Global Process Expert-je kérdez, miután válaszolt Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial... Teljes cikk
Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk
HR Szubjektív rovatunkban Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial divíziójának globális HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bondici Flóra, a Chorus... Teljes cikk
- Mit keresnek a vállalatok egy vezetőben 2024-ben? 2 hete
- Felmérés: a vállalatvezetők nem állnak készen a változások menedzselésére 2 hete
- Határfelületi vezetők az iparban és kereskedelemben 3 hete
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 3 hete
- A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart 1 hónapja
- Új vezető a Nestlé Professional hazai üzletágának élén 1 hónapja
- A brit munkavállalók harmada már dolgozott mérgező vezetővel 2 hónapja
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 2 hónapja
- PREXA 2024: elindult a nevezés 2 hónapja
- Nőnapi cikkcsokor a HR Portáltól - így fest a nők helyzete a munka világában 2024-ben 2 hónapja
- Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők 2 hónapja