Megjelent: 8 éve

Aki kérdez: Németh Helga

- Tavaly hoztátok létre a regionális HR szolgáltató központot. Nyilván költséghaténysági szempontok generálják e változást. Mégis, hogyan emelhető a HR szolgáltatások minőségének színvonala az új keretek között? Mik a tapasztalaid, mitől lesz jó az ügyfeleknek, üzleti vezetőknek e szervezeti változás?

- Köszönöm a kérdést, azt hiszem bátran mondhatjuk, hogy az egyik legfontosabb és egyben legnehezebb terület manapság a HR életében a szolgáltató központok működése. Kezdem mindjárt a változtatás okával, ami a mi esetünkben nem csak a költséghatékonyság javítása, hanem maga a HR folyamatok hatákonyságának növelése és egységes működtetése volt. Nagyon sok kis létszámú szervezeti egység működik a világ több országában, így a szolgáltató központok létrehozása segíti a folyamatok egységesítését. Ez részben már válasz is arra, hogy a szolgáltatás minősége emiatt is kell, hogy javuljon (például munkakör besorolási rendszerek egységesítése, elérhető professzionális piaci összehasonlítási adatok, alapadat kezelés egységesítése stb).

A bevezetésnél fontos azt tisztázni mindjárt az elején és egyértelműen kommunikálni az érintett felek irányában, hogy kinél milyen minőségi előnyök várhatóak. Ez persze nem újdonság, de tapasztalatom szerint nagyon könnyen elbeszélnek a felek egymás mellett. A vezetőktől gyakori az a visszajelzés, hogy bár a rendszereket és folyamatokat a vállalati működés legtöbb területén alkalmazzák és elfogadják, a HR oldaláról továbbra is a "személyes törődés" és a rugalmasság a legfontosabb.

Tapasztalatom szerint a változás akkor hozza meg a kívánt eredményt, ha az előkészítés során nagy hangsúlyt kap a különböző célcsoportokra (felső- és középvezetők, dolgozók) lebontott előnyök, várható változások és nehézségek részletes kommunikációja. Nagyon fontos, hogy ezt a vállalat jövőbeni terveihez illesztve kapják a vezetők és a dolgozók, ne csak azt lássák, hogy létrejön egy ilyen változás, hanem azt is tudják pontosan, hogy erre miért van elengedhetetlenül szükség a vállalat stratégiájához. Miért leszünk így jobbak és versenyképesebbek a piacon? Miért kell modernebb módszerekkel kezelnünk a dolgozói rendszereket?

Egy tipp: az internetes bankolás példájával jól lehet szemléltetni a kiemelt ügyfél fogalmát. Pár évvel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy ne kelljen a bankban sorba állni egy egyszerű tranzakció miatt. Manapság az a természetes, hogy bármikor közvetlenül mindenki hozzáférhet a bankszámlájához, tranzakciókat végezhet önállóan. Viszont ezzel párhuzamosan lehet személyi bankára, kiemelt ügyfélkapcsolati kapcsolattartója, akivel a komplexebb, vagy személyre szabott ügyeket intézheti. Tehát nem feltétlenül elszemélytelenedésről, hanem egy másfajta szolgáltatási megközelítésről beszélünk. A következő generáció számára már ez lesz a természetes.

KÉRDÉS:

Molnár Zitától a Tetra Pak kommunikációs vezetőjétől kérdezem: A kommunikáció az, amivel sosem elégedettek a dolgozók. Te hogy látod, egy ilyen változásnál mit lehet sikernek nevezni?
  • 2021.08.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.09.23HR Basic Sajátítsd el évek helyett 12 napban az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! HR gondolkodás e-learning videókkal, esettanulmányokkal, testre szabva gyakorlatorientáltan. Részletek Jegyek
  • 2021.09.28Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Aki válaszol: Friedl Zsuzsa

HR Szubjektív rovatunkban Friedl Zsuzsa, a Magyar Telekom Chief People Officere kérdez, miután válaszolt Medvey Leila, a Raiffeisen Bank Zrt. Emberi... Teljes cikk

Aki válaszol: Medvey Leila

HR Szubjektív rovatunkban Medvey Leila, a Raiffeisen Bank Zrt. Emberi Erőforrás Vezetője kérdez, miután válaszolt Toldi Gábor, toborzási szakértő... Teljes cikk

Aki válaszol: Toldi Gábor, toborzási szakértő

HR Szubjektív rovatunkban Toldi Gábor, toborzási szakértő kérdez, miután válaszolt Somogyi András, a magyarországi Bosch csoport és az Adria régió... Teljes cikk