kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Aki kérdez: Németh Helga

HR Szubjektív rovatunkban dr. Németh Helga, a Tetra Pak regionális HR Business Partnere kérdez, miután Fejér Péter, az OD Partner ügyvezető partnere kérdésére válaszol.

- Tavaly hoztátok létre a regionális HR szolgáltató központot. Nyilván költséghaténysági szempontok generálják e változást. Mégis, hogyan emelhető a HR szolgáltatások minőségének színvonala az új keretek között? Mik a tapasztalaid, mitől lesz jó az ügyfeleknek, üzleti vezetőknek e szervezeti változás?

- Köszönöm a kérdést, azt hiszem bátran mondhatjuk, hogy az egyik legfontosabb és egyben legnehezebb terület manapság a HR életében a szolgáltató központok működése. Kezdem mindjárt a változtatás okával, ami a mi esetünkben nem csak a költséghatékonyság javítása, hanem maga a HR folyamatok hatákonyságának növelése és egységes működtetése volt. Nagyon sok kis létszámú szervezeti egység működik a világ több országában, így a szolgáltató központok létrehozása segíti a folyamatok egységesítését. Ez részben már válasz is arra, hogy a szolgáltatás minősége emiatt is kell, hogy javuljon (például munkakör besorolási rendszerek egységesítése, elérhető professzionális piaci összehasonlítási adatok, alapadat kezelés egységesítése stb).

A bevezetésnél fontos azt tisztázni mindjárt az elején és egyértelműen kommunikálni az érintett felek irányában, hogy kinél milyen minőségi előnyök várhatóak. Ez persze nem újdonság, de tapasztalatom szerint nagyon könnyen elbeszélnek a felek egymás mellett. A vezetőktől gyakori az a visszajelzés, hogy bár a rendszereket és folyamatokat a vállalati működés legtöbb területén alkalmazzák és elfogadják, a HR oldaláról továbbra is a "személyes törődés" és a rugalmasság a legfontosabb.

Tapasztalatom szerint a változás akkor hozza meg a kívánt eredményt, ha az előkészítés során nagy hangsúlyt kap a különböző célcsoportokra (felső- és középvezetők, dolgozók) lebontott előnyök, várható változások és nehézségek részletes kommunikációja. Nagyon fontos, hogy ezt a vállalat jövőbeni terveihez illesztve kapják a vezetők és a dolgozók, ne csak azt lássák, hogy létrejön egy ilyen változás, hanem azt is tudják pontosan, hogy erre miért van elengedhetetlenül szükség a vállalat stratégiájához. Miért leszünk így jobbak és versenyképesebbek a piacon? Miért kell modernebb módszerekkel kezelnünk a dolgozói rendszereket?

Egy tipp: az internetes bankolás példájával jól lehet szemléltetni a kiemelt ügyfél fogalmát. Pár évvel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy ne kelljen a bankban sorba állni egy egyszerű tranzakció miatt. Manapság az a természetes, hogy bármikor közvetlenül mindenki hozzáférhet a bankszámlájához, tranzakciókat végezhet önállóan. Viszont ezzel párhuzamosan lehet személyi bankára, kiemelt ügyfélkapcsolati kapcsolattartója, akivel a komplexebb, vagy személyre szabott ügyeket intézheti. Tehát nem feltétlenül elszemélytelenedésről, hanem egy másfajta szolgáltatási megközelítésről beszélünk. A következő generáció számára már ez lesz a természetes.

KÉRDÉS:

Molnár Zitától a Tetra Pak kommunikációs vezetőjétől kérdezem: A kommunikáció az, amivel sosem elégedettek a dolgozók. Te hogy látod, egy ilyen változásnál mit lehet sikernek nevezni?
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem mindenki vezető, aki annak látszik...(és bizony fejétől bűzlik a hal)

Csak úgy nyüzsögnek körülöttünk – de döntő többségükben inkább messze felettünk – a főnökök: cégvezetők, elnök-vezérigazgatók,... Teljes cikk

Az irodában töltött időtől függ a munkahelyi identitás és lojalitás?

HR Szubjektív rovatunkban Trencséni Zita, a Trans-Sped Kft. szervezetfejlesztési vezetője kérdez, miután válaszolt Pospischek Berta, a Deloitte Senior... Teljes cikk

Z generáció a tanácsadó cégeknél: Hogyan tanulhatnak és milyen kihívásokkal küzdhetnek?

HR Szubjektív rovatunkban Pospischek Berta, a Deloitte Senior HR Business Partnere kérdez, miután válaszolt Varga Botond, a VOIS Regional Reward, Policy &... Teljes cikk