kapubanner for mobile
Szerző: Vámos Éva
Megjelent: 12 éve

Az erőforrás-optimalizálástól a céges munkatárs-típusokig

Tetszik vagy sem, az informatika egyre nagyobb teret nyer magának a HR-ben is. Megkönnyítheti a toborzást, lehetővé teszi a költség- és erőforrás-optimalizálást, sőt még az emberi kapcsolatokat is javíthatja. Három konkrét mini-esettanulmány keretében bemutatjuk, milyen problémával fordultak a cégek az informatikai cégekhez, milyen megoldást javasoltak nekik, és milyen eredményt értek el.

images

A bérköltség-tervezés problémái

A MEGRENDELŐ: Tesco

A FELADAT: A legfontosabb elvárás a speciális online igényeket kielégítő beosztástervezés volt. Ezen felül megoldást kerestek a munkaidő tervezéséhez kapcsolódó, beosztástervezéshez kötött jogszabályok betartásának figyelésére. A papíralapon végzett tervezések és kimutatások lecserélésén túl cél volt a bérköltség-tervezés még pontosabb, gyorsabb, ellenőrizhetőbb és költséghatékonyabb előrejelzése.

A MEGOLDÁS: A Tesco által házon belül kifejlesztett Excel alapú belső beosztástervező megoldást az idén váltotta fel a NEXON által fejlesztett komplex rendszerrel. A Tesco herceghalmi logisztikai bázisán tíz éve használják a nexONTIME beléptető és munkaidő-nyilvántartó rendszert. A hardver elemek biztosítják a beléptetés biztonsági, valamint munkaidő regisztrációs funkcióit, a munkaidő-nyilvántartó rendszerből pedig a Tesco központi bérszámfejtéséhez a nexONBÉR szoftverbe történik az automatikus időadat feladás.

AZ EREDMÉNY: Az új beosztás- és bérköltség-tervező megoldásnak köszönhetően most már 99,9 százalékos pontossággal előre meg tudják becsülni a 700, előre nehezen tervezhető munkarendben dolgozó alkalmazott adott havi bértömegét. Az új megoldás elektronizálta a beosztástervezést és az ahhoz kapcsolódó ellenőrző funkciókat, így a munka törvénykönyve által biztosított lehetőségeknek megfelelően, és gyorsan tudják a dolgozók beosztását ellenőrizni, tervezni és akár módosítani. Az informatikai megoldásoknak köszönhetően a gyors ellenőrző és tervező funkciók segítségével jelentős költség- és erőforrás-optimalizálásra számítanak.


Mire jók a munkatársi stílusok?



A MEGRENDELŐ: Az egyik legnagyobb magyar őrző-védő cég

A FELADAT: Sokan vannak a cégnél, de közülük többen "régi bútordarabok". Amolyan ha már itt vannak, hadd maradjanak alapon ott dolgoztak, de egyre kevesebb munkát tudtak rájuk bízni. Mielőtt a cég megrendelte volna az egyedi igényekre szabott vállalatirányítási rendszert, meg akarta oldani ezt a problémát. Addig bele sem vágnak, mondván, hogy csak még nagyobb káosz lesz az új szoftver bevezetéséből.

A MEGOLDÁS: A probléma gyökere az volt, hogy az idősebbek konok, régi beidegződésű emberek, már nem változnak egykönnyen - meséli Szekrényi Péter, az AMTech Systemhouse tulajdonosa. A fiatalok emiatt nem szívesen dolgoznak velük. Ugyanakkor szinte mellékesen, amolyan kávészünetnyi időket felhasználva, folyosói pletyka-szinten, de megszülettek a céges-munkatárs-típusok! Például fontoskodó, minden lében kanál, versengő, a jófej, stb. Hihetetlenül nagyot lendített az emberi kapcsolatokon, hogy a létező CRM szoftverbe felvettek egyetlen mezőt: "stílusa". Némileg kulturáltabb formába kellett hozni a kitalált típusokat, (pl. a "nyalizó", mint típus helyett a "hízelgő"t használták), majd mindenkinél hagyták, hogy szavazással dőljön el a mások által róla gondolt stílusjegy. Két ilyet is meg lehetett adni, egy hétig ment a szavazás. Jóvá kellett hagynia a célszemélynek is, ami nem volt mindig sima ügy.

AZ EREDMÉNY: A mező mindenkinél ki lett töltve, és valóban működött a dolog. Különböző részlegek munkatársai tudták meg a másikról, hogy milyen ember, és sokkal könnyebb lett a kapcsolatteremtés. Nagyon élvezték az emberek, mérhetően javultak az emberi kapcsolatok és a közös munka hatékonysága. Egy csapatmunkánál az ember megválaszthatta, hogy kikkel dolgozik szívesebben.


Toborzás a felhőből



A MEGRENDELŐ: az egyik vezető mobilszolgáltató

A FELADAT: a toborzás megkönnyítése

A MEGOLDÁS: A nexONJOB toborzás nevű kiválasztási rendszer, amit teljes egészében a felhő alapú (Software as a Service, SaaS) szolgáltatásként használnak. Ez annyit jelent, hogy nemcsak a webes állásportáljuk, hanem az adatbázis és a kiválasztást támogató alkalmazás is a NEXON-nál fut, és az ügyfél HR munkatársai távoli eléréssel használják. A felhasználó. az üzemeltetés és költség szempontjából is kedvezőbb megoldást jelent. Az elméletről már sok fórumon lehetett tájékozódni, gyakorlati megvalósításról azonban annál kevesebbet hallani.

AZ EREDMÉNY: A nexONJOB alkalmazás a toborzási és kiválasztási folyamat minden szakaszában segíti a HR szakember munkáját, mert az adminisztráció kezelésétől a vezetői feladatokig minden résztevékenységhez támogatást nyújt. Automatizálja a visszatérő rutinfeladatokat, és támogatja a csoportos pályázatkezelést, ezáltal követhetővé teszi a kiválasztási folyamatot, tárolja a kiválasztási eseményeket, döntéseket és az eredményeket.


Tippek a jó szolgáltató kiválasztásához



A HR-hez kapcsolódó érzékeny adatok biztonságos tárolása és kezelése mellett a szolgáltatás minősége határozza meg a kiszervezés sikerének megítélését - mondta Héray Katalin, a Nexon munkatársa. Olyan szolgáltatót szabad csak választani, amely a szolgáltatási szerződésben (SLA) csupán hibaezrelékben meghatározott szolgáltatási minőséget vállal, de mindenre kiterjedő felelősségbiztosítása van.

Alapvető, hogy az outsourcing szolgáltatást nyújtó cég folyamatai megbízhatóak, ellenőrzöttek legyenek, a beépített kontrolling pontok pedig megfelelően működjenek. Ezzel kapcsolatban egy külső cég tanúsítványai (ISO, SAS70) adhatnak támpontot, amelyek a szolgáltató belső folyamatait minősítik. Elvárás, hogy - jogosultságnak megfelelően - az ügyfelek az adataikba, a munkafolyamatokba könnyedén, online betekinthessenek. Így a vállalat nem csupán ellenőrzése alatt tarthatja a kiszervezett folyamatokat, hanem bármikor lekérdezheti és elemezheti is az adatokat.

Megbízó és szolgáltató közötti együttműködést, a biztonságos és naprakész adatcserét, valamint a szolgáltatás folyamatának nyomon követését egy on-line ügyfélportál tudja támogatni. A portál szolgáltatási naptára tervezőfelületet biztosít a közös munka ütemezéséhez, folyamatosan követhető, hogy a feladatok végrehajtása milyen ütemben zajlik, dokumentálja a kétirányú személyes és adatkommunikációt. Ennek eredményeként minőségi szolgáltatás várható el az SLA szerződésben megfogalmazott igények szerint.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A diákok több mint fele tanulna mesterséges intelligenciával, de csak kevesen férnek hozzá az iskolában

Németországban és Ausztriában tízből négy tanuló fér hozzá az AI-hoz az osztályteremben, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az... Teljes cikk

Vajon megtaláljuk az egyensúlyt az ember és az AI között? - avagy az AI emberi arca

Vajon mit tartogat 2024-ben a mesterséges intelligencia? 2023-ban minden eseményen téma volt az AI és ember kapcsolata, hatása egymásra. HR szempontból... Teljes cikk

Az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára

A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk