Az erőforrás-optimalizálástól a céges munkatárs-típusokig
Tetszik vagy sem, az informatika egyre nagyobb teret nyer magának a HR-ben is. Megkönnyítheti a toborzást, lehetővé teszi a költség- és erőforrás-optimalizálást, sőt még az emberi kapcsolatokat is javíthatja. Három konkrét mini-esettanulmány keretében bemutatjuk, milyen problémával fordultak a cégek az informatikai cégekhez, milyen megoldást javasoltak nekik, és milyen eredményt értek el.
A MEGRENDELŐ: Tesco
A FELADAT: A legfontosabb elvárás a speciális online igényeket kielégítő beosztástervezés volt. Ezen felül megoldást kerestek a munkaidő tervezéséhez kapcsolódó, beosztástervezéshez kötött jogszabályok betartásának figyelésére. A papíralapon végzett tervezések és kimutatások lecserélésén túl cél volt a bérköltség-tervezés még pontosabb, gyorsabb, ellenőrizhetőbb és költséghatékonyabb előrejelzése.
A MEGOLDÁS: A Tesco által házon belül kifejlesztett Excel alapú belső beosztástervező megoldást az idén váltotta fel a NEXON által fejlesztett komplex rendszerrel. A Tesco herceghalmi logisztikai bázisán tíz éve használják a nexONTIME beléptető és munkaidő-nyilvántartó rendszert. A hardver elemek biztosítják a beléptetés biztonsági, valamint munkaidő regisztrációs funkcióit, a munkaidő-nyilvántartó rendszerből pedig a Tesco központi bérszámfejtéséhez a nexONBÉR szoftverbe történik az automatikus időadat feladás.
AZ EREDMÉNY: Az új beosztás- és bérköltség-tervező megoldásnak köszönhetően most már 99,9 százalékos pontossággal előre meg tudják becsülni a 700, előre nehezen tervezhető munkarendben dolgozó alkalmazott adott havi bértömegét. Az új megoldás elektronizálta a beosztástervezést és az ahhoz kapcsolódó ellenőrző funkciókat, így a munka törvénykönyve által biztosított lehetőségeknek megfelelően, és gyorsan tudják a dolgozók beosztását ellenőrizni, tervezni és akár módosítani. Az informatikai megoldásoknak köszönhetően a gyors ellenőrző és tervező funkciók segítségével jelentős költség- és erőforrás-optimalizálásra számítanak.
Mire jók a munkatársi stílusok?
A MEGRENDELŐ: Az egyik legnagyobb magyar őrző-védő cég
A FELADAT: Sokan vannak a cégnél, de közülük többen "régi bútordarabok". Amolyan ha már itt vannak, hadd maradjanak alapon ott dolgoztak, de egyre kevesebb munkát tudtak rájuk bízni. Mielőtt a cég megrendelte volna az egyedi igényekre szabott vállalatirányítási rendszert, meg akarta oldani ezt a problémát. Addig bele sem vágnak, mondván, hogy csak még nagyobb káosz lesz az új szoftver bevezetéséből.
A MEGOLDÁS: A probléma gyökere az volt, hogy az idősebbek konok, régi beidegződésű emberek, már nem változnak egykönnyen - meséli Szekrényi Péter, az AMTech Systemhouse tulajdonosa. A fiatalok emiatt nem szívesen dolgoznak velük. Ugyanakkor szinte mellékesen, amolyan kávészünetnyi időket felhasználva, folyosói pletyka-szinten, de megszülettek a céges-munkatárs-típusok! Például fontoskodó, minden lében kanál, versengő, a jófej, stb. Hihetetlenül nagyot lendített az emberi kapcsolatokon, hogy a létező CRM szoftverbe felvettek egyetlen mezőt: "stílusa". Némileg kulturáltabb formába kellett hozni a kitalált típusokat, (pl. a "nyalizó", mint típus helyett a "hízelgő"t használták), majd mindenkinél hagyták, hogy szavazással dőljön el a mások által róla gondolt stílusjegy. Két ilyet is meg lehetett adni, egy hétig ment a szavazás. Jóvá kellett hagynia a célszemélynek is, ami nem volt mindig sima ügy.
AZ EREDMÉNY: A mező mindenkinél ki lett töltve, és valóban működött a dolog. Különböző részlegek munkatársai tudták meg a másikról, hogy milyen ember, és sokkal könnyebb lett a kapcsolatteremtés. Nagyon élvezték az emberek, mérhetően javultak az emberi kapcsolatok és a közös munka hatékonysága. Egy csapatmunkánál az ember megválaszthatta, hogy kikkel dolgozik szívesebben.
Toborzás a felhőből
A MEGRENDELŐ: az egyik vezető mobilszolgáltató
A FELADAT: a toborzás megkönnyítése
A MEGOLDÁS: A nexONJOB toborzás nevű kiválasztási rendszer, amit teljes egészében a felhő alapú (Software as a Service, SaaS) szolgáltatásként használnak. Ez annyit jelent, hogy nemcsak a webes állásportáljuk, hanem az adatbázis és a kiválasztást támogató alkalmazás is a NEXON-nál fut, és az ügyfél HR munkatársai távoli eléréssel használják. A felhasználó. az üzemeltetés és költség szempontjából is kedvezőbb megoldást jelent. Az elméletről már sok fórumon lehetett tájékozódni, gyakorlati megvalósításról azonban annál kevesebbet hallani.
AZ EREDMÉNY: A nexONJOB alkalmazás a toborzási és kiválasztási folyamat minden szakaszában segíti a HR szakember munkáját, mert az adminisztráció kezelésétől a vezetői feladatokig minden résztevékenységhez támogatást nyújt. Automatizálja a visszatérő rutinfeladatokat, és támogatja a csoportos pályázatkezelést, ezáltal követhetővé teszi a kiválasztási folyamatot, tárolja a kiválasztási eseményeket, döntéseket és az eredményeket.
Tippek a jó szolgáltató kiválasztásához
A HR-hez kapcsolódó érzékeny adatok biztonságos tárolása és kezelése mellett a szolgáltatás minősége határozza meg a kiszervezés sikerének megítélését - mondta Héray Katalin, a Nexon munkatársa. Olyan szolgáltatót szabad csak választani, amely a szolgáltatási szerződésben (SLA) csupán hibaezrelékben meghatározott szolgáltatási minőséget vállal, de mindenre kiterjedő felelősségbiztosítása van.
Alapvető, hogy az outsourcing szolgáltatást nyújtó cég folyamatai megbízhatóak, ellenőrzöttek legyenek, a beépített kontrolling pontok pedig megfelelően működjenek. Ezzel kapcsolatban egy külső cég tanúsítványai (ISO, SAS70) adhatnak támpontot, amelyek a szolgáltató belső folyamatait minősítik. Elvárás, hogy - jogosultságnak megfelelően - az ügyfelek az adataikba, a munkafolyamatokba könnyedén, online betekinthessenek. Így a vállalat nem csupán ellenőrzése alatt tarthatja a kiszervezett folyamatokat, hanem bármikor lekérdezheti és elemezheti is az adatokat.
Megbízó és szolgáltató közötti együttműködést, a biztonságos és naprakész adatcserét, valamint a szolgáltatás folyamatának nyomon követését egy on-line ügyfélportál tudja támogatni. A portál szolgáltatási naptára tervezőfelületet biztosít a közös munka ütemezéséhez, folyamatosan követhető, hogy a feladatok végrehajtása milyen ütemben zajlik, dokumentálja a kétirányú személyes és adatkommunikációt. Ennek eredményeként minőségi szolgáltatás várható el az SLA szerződésben megfogalmazott igények szerint.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Microsoft új Teams-funkciója automatikusan felismeri, ha egy dolgozó a vállalat WiFi-hálózatára csatlakozik, és ennek alapján frissíti a... Teljes cikk
Kötelező lesz embernek maradni. Ahogy a mesterséges intelligencia egyre több munkafolyamatot vesz át, a világ legnagyobb gazdaságai új szabályozást... Teljes cikk
Toborzás, onboarding, belső kommunikáció - chatbot, tréningek és a munkaerőt kezelő teljes adminisztrációs rendszerek. Mindezeken a területeken az... Teljes cikk
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 3 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 4 hete
- Már tízből hat webáruházban dolgozik AI munkatárs 1 hónapja
- Bértranszparencia másképp 1 hónapja
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 1 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 1 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- Felmondani az öregek szoktak, a Z generáció csak simán nem megy be többet 2 hónapja
- Az AI sírva fakad? Szkennelő munkatársat keres Újbuda jegyzője 2 hónapja
- Több mint 40 új munkatársat keres a Revolut Magyarországon 2 hónapja
- A HR a láthatatlan ragasztó - így látják a szakmát az ügyvezetők 2 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?