Szerző: Vámos Éva
Megjelent: 8 éve

Az erőforrás-optimalizálástól a céges munkatárs-típusokig

images

A bérköltség-tervezés problémái

A MEGRENDELŐ: Tesco

A FELADAT: A legfontosabb elvárás a speciális online igényeket kielégítő beosztástervezés volt. Ezen felül megoldást kerestek a munkaidő tervezéséhez kapcsolódó, beosztástervezéshez kötött jogszabályok betartásának figyelésére. A papíralapon végzett tervezések és kimutatások lecserélésén túl cél volt a bérköltség-tervezés még pontosabb, gyorsabb, ellenőrizhetőbb és költséghatékonyabb előrejelzése.

A MEGOLDÁS: A Tesco által házon belül kifejlesztett Excel alapú belső beosztástervező megoldást az idén váltotta fel a NEXON által fejlesztett komplex rendszerrel. A Tesco herceghalmi logisztikai bázisán tíz éve használják a nexONTIME beléptető és munkaidő-nyilvántartó rendszert. A hardver elemek biztosítják a beléptetés biztonsági, valamint munkaidő regisztrációs funkcióit, a munkaidő-nyilvántartó rendszerből pedig a Tesco központi bérszámfejtéséhez a nexONBÉR szoftverbe történik az automatikus időadat feladás.

AZ EREDMÉNY: Az új beosztás- és bérköltség-tervező megoldásnak köszönhetően most már 99,9 százalékos pontossággal előre meg tudják becsülni a 700, előre nehezen tervezhető munkarendben dolgozó alkalmazott adott havi bértömegét. Az új megoldás elektronizálta a beosztástervezést és az ahhoz kapcsolódó ellenőrző funkciókat, így a munka törvénykönyve által biztosított lehetőségeknek megfelelően, és gyorsan tudják a dolgozók beosztását ellenőrizni, tervezni és akár módosítani. Az informatikai megoldásoknak köszönhetően a gyors ellenőrző és tervező funkciók segítségével jelentős költség- és erőforrás-optimalizálásra számítanak.

Mire jók a munkatársi stílusok?

A MEGRENDELŐ: Az egyik legnagyobb magyar őrző-védő cég

A FELADAT: Sokan vannak a cégnél, de közülük többen "régi bútordarabok". Amolyan ha már itt vannak, hadd maradjanak alapon ott dolgoztak, de egyre kevesebb munkát tudtak rájuk bízni. Mielőtt a cég megrendelte volna az egyedi igényekre szabott vállalatirányítási rendszert, meg akarta oldani ezt a problémát. Addig bele sem vágnak, mondván, hogy csak még nagyobb káosz lesz az új szoftver bevezetéséből.

A MEGOLDÁS: A probléma gyökere az volt, hogy az idősebbek konok, régi beidegződésű emberek, már nem változnak egykönnyen - meséli Szekrényi Péter, az AMTech Systemhouse tulajdonosa. A fiatalok emiatt nem szívesen dolgoznak velük. Ugyanakkor szinte mellékesen, amolyan kávészünetnyi időket felhasználva, folyosói pletyka-szinten, de megszülettek a céges-munkatárs-típusok! Például fontoskodó, minden lében kanál, versengő, a jófej, stb. Hihetetlenül nagyot lendített az emberi kapcsolatokon, hogy a létező CRM szoftverbe felvettek egyetlen mezőt: "stílusa". Némileg kulturáltabb formába kellett hozni a kitalált típusokat, (pl. a "nyalizó", mint típus helyett a "hízelgő"t használták), majd mindenkinél hagyták, hogy szavazással dőljön el a mások által róla gondolt stílusjegy. Két ilyet is meg lehetett adni, egy hétig ment a szavazás. Jóvá kellett hagynia a célszemélynek is, ami nem volt mindig sima ügy.

AZ EREDMÉNY: A mező mindenkinél ki lett töltve, és valóban működött a dolog. Különböző részlegek munkatársai tudták meg a másikról, hogy milyen ember, és sokkal könnyebb lett a kapcsolatteremtés. Nagyon élvezték az emberek, mérhetően javultak az emberi kapcsolatok és a közös munka hatékonysága. Egy csapatmunkánál az ember megválaszthatta, hogy kikkel dolgozik szívesebben.

Toborzás a felhőből

A MEGRENDELŐ: az egyik vezető mobilszolgáltató

A FELADAT: a toborzás megkönnyítése

A MEGOLDÁS: A nexONJOB toborzás nevű kiválasztási rendszer, amit teljes egészében a felhő alapú (Software as a Service, SaaS) szolgáltatásként használnak. Ez annyit jelent, hogy nemcsak a webes állásportáljuk, hanem az adatbázis és a kiválasztást támogató alkalmazás is a NEXON-nál fut, és az ügyfél HR munkatársai távoli eléréssel használják. A felhasználó. az üzemeltetés és költség szempontjából is kedvezőbb megoldást jelent. Az elméletről már sok fórumon lehetett tájékozódni, gyakorlati megvalósításról azonban annál kevesebbet hallani.

AZ EREDMÉNY: A nexONJOB alkalmazás a toborzási és kiválasztási folyamat minden szakaszában segíti a HR szakember munkáját, mert az adminisztráció kezelésétől a vezetői feladatokig minden résztevékenységhez támogatást nyújt. Automatizálja a visszatérő rutinfeladatokat, és támogatja a csoportos pályázatkezelést, ezáltal követhetővé teszi a kiválasztási folyamatot, tárolja a kiválasztási eseményeket, döntéseket és az eredményeket.

Tippek a jó szolgáltató kiválasztásához

A HR-hez kapcsolódó érzékeny adatok biztonságos tárolása és kezelése mellett a szolgáltatás minősége határozza meg a kiszervezés sikerének megítélését - mondta Héray Katalin, a Nexon munkatársa. Olyan szolgáltatót szabad csak választani, amely a szolgáltatási szerződésben (SLA) csupán hibaezrelékben meghatározott szolgáltatási minőséget vállal, de mindenre kiterjedő felelősségbiztosítása van.

Alapvető, hogy az outsourcing szolgáltatást nyújtó cég folyamatai megbízhatóak, ellenőrzöttek legyenek, a beépített kontrolling pontok pedig megfelelően működjenek. Ezzel kapcsolatban egy külső cég tanúsítványai (ISO, SAS70) adhatnak támpontot, amelyek a szolgáltató belső folyamatait minősítik. Elvárás, hogy - jogosultságnak megfelelően - az ügyfelek az adataikba, a munkafolyamatokba könnyedén, online betekinthessenek. Így a vállalat nem csupán ellenőrzése alatt tarthatja a kiszervezett folyamatokat, hanem bármikor lekérdezheti és elemezheti is az adatokat.

Megbízó és szolgáltató közötti együttműködést, a biztonságos és naprakész adatcserét, valamint a szolgáltatás folyamatának nyomon követését egy on-line ügyfélportál tudja támogatni. A portál szolgáltatási naptára tervezőfelületet biztosít a közös munka ütemezéséhez, folyamatosan követhető, hogy a feladatok végrehajtása milyen ütemben zajlik, dokumentálja a kétirányú személyes és adatkommunikációt. Ennek eredményeként minőségi szolgáltatás várható el az SLA szerződésben megfogalmazott igények szerint.
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Chatbotot vetett be a Nébih az ügyfélszolgálatán

Július 1-től Nébo a chatbot napi 24 órában várja a hívásokat a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) ügyfélszolgálatán. Bár Nébo... Teljes cikk

Indul a kötelező online számlázás, de szeptember végéig nem bírságol a NAV

Új korszak kezdődik 2020. július 1-jén az adóegyszerűsítésben és a gazdaságfehérítésben. Az online számlázás nemcsak az áfabevallások... Teljes cikk

Munkavállalói helyett humán élmény

Úgy tűnik újabb fogalom jelenik meg a HR egén, a munkavállalói élmény helyett a humán élmény menedzsment, ami a korábbinál is nagyobbat... Teljes cikk