kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 6 éve

Ahol a valós tapasztalat és a játék összekapcsolódik



A KingAER egy vállalati szoftver alkalmazás, amely többek között narratív elemekkel, a gamification (játékosítás) módszertét alkalmazva fejleszti a dolgozók motivációját. A felület eszköz arra, hogy viselkedésváltozás következzen be a vállalat üzleti céljai mentén úgy, hogy közben a munkavállalók jól érzik magukat. A cég két alapítójával: Szabó Tímeával és Gáll Tamással beszélgettünk a fejlesztésről.

Az elköteleződés, bevonódás és motiváció problémája nem újkeletű, azonban mára olyan szintet ért el, ami a vállalatoknál pénzügyileg is megmutatkozik. „Elsősorban a technológiai fejlődés következtében létrejövő változások annyira felgyorsultak, hogy nagyon kevés idő marad az alkalmazkodásra. Éppen ezért kell segíteni ezt a folyamatot, aminek eredményeképpen nem csak jobban teljesítenek a kollégák, de élményszerűen élik azt meg. Ez jó a vállalatnak és jó érzés a dolgozónak is” - hangsúlyozza Gáll Tamás.

Az alkalmazásban található kerettörténetek - másnéven narratívák - segítségével, játékos környezetbe belehelyezkedve könnyebben megérthetjük az üzleti célokat. A narratívák segítik a kapcsolódás létrejöttét, ráadásul sok tekintetben hasonlítanak az üzleti helyzetekhez is, hiszen van céljuk, ritmusuk és általuk kihívásokkal, feszült helyzetekkel, megoldási próbálkozásokkal is találkozhatunk. Sőt a narratíva testre is szabható, annak fényében, hogy melyek a vállalat üzleti céljai, illetve a játékosokhoz/a dolgozókhoz mi illeszkedik. Nem mindegy például, hogy egy irodai dolgozói közeg vagy kékgalléros dolgozók a célközönség. Ma már narratíva készletekből dolgoznak, de mindig figyelembe veszik a cégek egyedi sajátosságait. Például van Mars-utazós, kosárlabdázós, városépítős, karakterépítős játék, de virtuális CSR programot is fejlesztettek már.

kingaer 2 190620Az alkalmazásban található kerettörténetek segítségével, játékos környezetbe belehelyezkedve könnyebben megérthetjük az üzleti célokat

A gamification módszerrel kapcsolatban gyakran felmerül az a tévhit, hogy versengést szül a játékosok között, holott ez nem feltétlenül van így. Megkereséseik gyakrabban vonatkoznak olyan vállalati célkitűzésre, amelyben a módszer segítségével együttműködést, tudásmegosztást kell kialakítaniuk. A játékosítással a belső motivációra kívánnak hatni, hogy a felhasználókban jó érzést keltsen a mindennapi munkavégzés és hosszú távon pozitív viselkedésváltozást eredményezzen.

A cég vezetői korábbi megbízásaik alapján már jól látják, hogy ugyanaz a nehézség gyakran ismétlődik különböző ügyfeleknél. A folyamatos visszajelzés gyakori probléma, mert ma már elvárás a munkavállalók részéről. Így az alkalmazás célja lehet például a visszajelzési és teljesítmény-értékelési kultúra fejlesztése is. A játékosított elemek motiválják a visszajelzést azáltal, hogy a narratívában való előrehaladás során folymatosan virtuális jutalmat ad az értékelés megtörténtekor.

A rendszer a narratíván keresztül segít behozni a szervezet mindennapi életébe a cég által elvárt viselkedési elemeket. Vizsgálatok szerint, ha már egy szervezet 25%-ában elindul egy ilyen irányú átalakulás, akkor ehhez a többiek is tudnak kapcsolódni. A KingAER rendszer a való életet összekapcsolja a virtuális világgal, amelyben a felhasználók a munkahelyi környezetben is hasznosítható tudást és készségeket sajátíthatnak el. Ugyanakkor az üzleti fókuszon kívül a humán faktornak is óriási szerepe van. Fontos, hogy a dolgozók önkéntesen vonódjanak bele a „játékba”, hiszen a felület célja éppen a belső motiváció növelése.

A Design Terminal mentorprogramjában a KingAER alapítóinak is a mentorok tapasztalata, tudása volt a legértékesebb, amelyet kis cégként nehezen tudnának elérni. Többek között abban is segítenek nekik, hogy rebrandingeljék a céget, mielőtt kilépnek a nemzetközi piacra, valamint a workshopok és a koncentrált tudás segítenek felgyorsítani fejlődésük ütemét.

A nyitóképen: Gáll Tamás (KingAER) és Daniel Johansson (Happy at work).

A HR Blog szubjektív, elemző, trendfigyelő. A HR szakma véleményformálóinak oldala. Egy hely a jó gyakorlatok és a friss gondolatok megosztására, amit olvasni és írni egyaránt érdemes!


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Boldog munkavállaló és játékosított munkahelyi fejlesztés
2. oldal - Ahol a valós tapasztalat és a játék összekapcsolódik
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
AI és a jövő munkaerőpiaca: kinek lesz robotkollégája és kinek lesz munkahelye?

Az AI el fogja venni a munkánkat? Aki programozással, adminisztrációval vagy írással foglalkozik, annak számolnia kell ezzel. Más szakmákban a... Teljes cikk

Meeting szoftverek: hogyan válasszunk?

A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A... Teljes cikk

"Ember a gépben" botrány: olcsó munkaerővel pótolták a mesterséges intelligenciát egy cégnél

A Nate nevű amerikai technológiai startup egy AI-alapú vásárlási asszisztensként reklámozta magát. Azt ígérte, hogy a felhasználók nevében... Teljes cikk