A vibe managerek a színen
„HR helyzetjelentés egy reklámügynökség életéből” címmel tartott előadást Mátyás Kitti, a Republic Groug képviseletében. Elmondta, hogy a reklámpiaci állások már nem olyan keresettek, mint 10 évvel ezelőtt, ami nehezíti a toborzást. „Egymástól lopjuk el a munkaerőt, és nem lehet megrendelőt veszíteni, úgyhogy szabadrablás van. Vége a reklám aranykorának. A reklám szakma már nem tartozik a szexi munkakörök közé” - mondta Mátyás Kitti.
Ez így néz ki a gyakorlatban: 30-40 helyett 15 jelentkező pályázata fut be a hirdetésre, abból 5-öt hív fel és megvan a kedvence, akit pár nap alatt elvisznek, ezért behívja a 2. kedvencét, és még aznap este visszaszól neki telefonon, hogy ne menjen máshova. „Nekem kell a leglelkesebbnek lenni, nem a jelöltnek. Ha találsz egy jó embert a reklámszakmában, azonnal vedd fel. Munkavállalók = Fogyasztók? Egyre inkább egy célcsoport kutatásához hasonlít a munkavállalókhoz való viszonyunk”- mondta.
Elterjedt vadhajtások:
- A pályázók nem írnak motivációs levelet, mert tudják, hogy úgyis kaparnak értük
- Kinyomja az álláskereső a telefont? Igen, megteszi
„Mi reklámosok veszünk vissza az arcunkból” - összegezte Mátyás Kitti.
„Lojalitás? Kinevetett egy volt kollégám, amikor megtudta, hogy ilyen témát hozok az előadásomba. Szerinte olyan már nincs. Ehelyett, aki megérkezik, kiszívja egy év alatt a munkahelyét, külföld, nyelvtanulás, és utána átmegy ügyfél oldalra, mert ott állítólag jobban lehet keresni és nincs túlóra” - mondta Mátyás Kitti. Arra azonban lát reményt, hogy belső képzéssel elő lehet teremteni az utánpótlást és kellenek hozzá egyetemi kapcsolatok is.
Közben a munkáltató márkáért tenni kell valamit. A reklámügynökségeknél megjelent a vibe manager. A szakértő úgy emlékszik, hogy eleinte mosolyogtak rajta, de aztán belátták, hogy jó ügyet szolgál: megszervezi az ivászatot és a jó hangulatért felel. „Ő a cég udvari bolondja” - fogalmazta meg Mátyás Kitti. A funkcióját tekintve hasonló ügyekben járatos office manager is jelen van egyes ügynökségeknél, az ő feladata, hogy beszerzi, amire szüksége van a dolgozónak, kiküldi a karácsonyi üdvözleteket és így tovább.
Fotó: Pixabay.com
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - „Csapatot nem hagy ott az ember”
2. oldal - A vibe managerek a színen