E-learning tapasztalatok a Richternél
A Richter Gedeon Gyógyszergyár Belkereskedelmi Főosztály, Belföldi Tréner Csoportját kérdeztük az e-learninggel kapcsolatos tapasztalataikról, véleményükről. Az alábbiakban dr. Márkus Anikó csoportvezető és Vecsei Zalán belső tréner, kulcsfelhasználó válaszol kérdéseinkre.
- 5 évvel ezelőtt merült fel az igény az e-learning bevezetésével kapcsolatban. Fontos szerepet játszott a döntésben az oktatási csoportunk erőforrásainak optimalizálása egy korszerű rendszer bevezetésének segítségével.
- Volt ellenállás a szervezetben a bevezetés után? Ha igen, hogyan kezelték?
- Természetesen minden új rendszer bevezetésével kapcsolatban merülhetnek fel fenntartások, ez nálunk is így volt. Az igények és célok pontos egyeztetésével megoldást találtunk ezekre.
- Milyen keretrendszer fut jelenleg?
- Egy szabad forráskódú rendszer, a Moodle.
- Milyen oktatási feladatok ellátását szolgálja az e-learning rendszer?
- Olyan tréningek, alap- illetve továbbképzések tartása történik az e-learning rendszeren keresztül, amely nem igényli az oktató/tréner személyes/aktív/folyamatos jelenlétét. Jelenleg rövidebb, természettudományos/gyógyszerészeti/orvostudományi újdonságokhoz kapcsolódó szakmai kurzusok a jellemzőek, a későbbiekben tervezzük a készségfejlesztések támogatását is a rendszeren keresztül.
- Hány felhasználót szolgál ki a rendszer?
- Jelenleg 200 fő körüli felhasználót.
- Milyen oktatási megoldásokat tart a leghatékonyabbnak az e-learningen belül?
- Jelenleg arról tudok nyilatkozni, ami a Moodle keretein belül valósítható meg. A szakmai továbbképzések, a korábban megtartott és felvett prezentációk audio/videonarrációval történő ellátása lehetővé teszik az új ismeretek elsajátítását azok számára is, akik nem tudtak az eredeti képzésen részt venni. Az ismeretek átadása igényes, interaktív módon a SCORM-alapú tananyagainkkal valósult meg. Emellett számos lehetőséget rejt még a workshop modul, melyet chat- és fórum funkciókkal kiegészítve kommunikációs, illetve diszkusszió-platformot lehet létrehozni.
A kurzusokon megszerzett tudás mérése gyors, egyszerű, elektronikusan archiválható, ugyanakkor számos visszajelzésre ad lehetőséget, amelyek segítségével tovább fejleszthető az adott tananyag, kurzus, vagy módszer. A Moodle keretrendszerén kívül, vagy azzal kombinálva a webes konzultációk is megemlíthetők.
- Milyen megtérüléssel számol a hagyományos képzésekhez képest?
- Ennek megítélése azért nehéz, mert az e-learning nem válthatja ki az összes hagyományos oktatási formát, nem helyettesítője, hanem kiegészítője a korábbi tevékenységeinknek. Ugyanakkor számos olyan villámkurzus indítható általa, melyekre eddig nem volt erőforrásunk. Leginkább az utazási és szállásköltségek, valamint a papír alapú oktatás és archiválás költségei szolgálhatnak megtakarítási támpontnak, ugyanakkor a szolgáltatásbővítés és az oktatási paletta minőségi sokszínűsége nem csupán anyagi jellegű megtérülést jelent.
- Milyen előnyeit élvezik a rendszer használatának?
- Igyekszünk kiaknázni a rendszer nyújtotta összes előnyt, jelenleg a helyszín- és időbeosztás vonatkozásában jelentkező egyéni igények kielégítése, valamint a gyors visszajelzés lehetősége az, ami már most jelentkezik.
- Milyen belső és külső erőforrások működtetik a rendszert?
- Saját informatikusaink foglalkoznak az üzemeltetéssel, oktatóink a tananyagok megírásával és a kurzusok utánkövetésével. A bevezető képzéssel, support tevékenységgel egy külső céget bíztunk meg, ők voltak a rendszer beszállítói is.
- Milyen további terveik vannak az e-learninggel kapcsolatban, milyen fejlesztésekben gondolkodnak?
- A jelenleg használt keretrendszerből és a SCORM-készítő alkalmazásból szeretnénk kreatívan kihozni a maximumot. Amikor ezt elértük, akkor lesz érdemes további fejlesztéseken gondolkodni.
- Milyen típusú szervezetnek javasolja az e-learning használatát?
- Minden olyan szervezetnek, ahol belső képzés folyik, és ezen képzések egy része minőségileg átültethető az e-learning rendszerbe, vagy ugyanazon tananyagból ismétlő képzések, számonkérések rendszeres időközönként valósulnak meg. Kiemelten hasznos lehet olyan szervezetek számára, melyek alkalmazottai távmunkában, vagy egymástól nagyobb földrajzi távolságban dolgoznak.
- Mit üzenne azoknak, akik most gondolkoznak az e-learning bevezetésén?
- Amennyiben képzési profiljukba beilleszthető az e-learning, akkor nem azon érdemes gondolkodni, hogy bevezessék-e vagy sem, hanem azon, hogy melyik rendszert, mikor, és kivel tudják a legkorábban bevezetni.
- 2023.06.27IFRS Halasztott adó képzés Élő, interaktív, online képzés a nemzetközi beszámolókészítési elvek szerint az adózás számviteli kezeléséről. Fő cél: - a halasztott adó fogalmának megismertetése: mitől halasztott? - a halasztott adó elszámolásának célja és jelentősége - a számítás esetei és gyakorlati példákon keresztüli bemutatása.
Részletek
Jegyek
- 2023.09.01I Land gamifikált készségfejlesztés Gamifikált készségfejlesztő e-learning programunk játszva tanít: 30 napon keresztül, napi 20-30 percben egy izgalmas virtuális küldetésen vezetjük végig a résztvevőket.
Részletek
Jegyek
- 2023.10.10MŰEGYETEMI ÁLLÁSBÖRZE 150+ KIÁLLÍTÓ, TÖBB SZÁZ ÁLLÁS ÉS SZAKMAI GYAKORLAT VÁR! Kiállítóink hallgatókat, frissdiplomásokat és tapasztalt munkavállalókat is várnak állásajánlataikkal.
Részletek
Jegyek
Magyarország a sereghajtók közé tartozik az EU-ban a felsőfokú végzettséggel rendelkezők arányát tekintve is. Lemaradásunk ráadásul 2013 óta nőttön nő. Teljes cikk
Több mint 20 év után ismét valós repülőtéri és hangár környezetben tett szakmai vizsgát középiskolai képzésben végzős 16... Teljes cikk
A Huawei által életre hívott SEEDS ösztöndíjprogram új felsőoktatási partnere a Nemzeti Közszolgálati Egyetem. Teljes cikk
- Belügyminisztérium: minden idők legnagyobb pedagógusbéremelését tervezzük 3 napja
- Kecskeméten így biztosítják a vállalkozások szakképzett munkaerő-utánpótlását 4 napja
- Íme, az ország 10 legjobb alapítványi és magániskolája! 6 napja
- Diplomások aránya az EU-ban: Magyarország a fasorban sincs 6 napja
- Sokan vagy kevesen jelentkeztek tanárképzésre? 1 hete
- A pedagógusképzésre jelentkezők és felvettek számának alakulása 2 hete
- Az érettségizők számának alakulása Magyarországon 2 hete
- Többlet béremelést kaphatnak a pedagógusok a legleszakadottabb térségekben 2 hete
- Képzőközpontot hozott létre három magyar nagyvállalat, hogy csökkentsék a munkaerőhiányt az építőiparban 2 hete
- Pedagógusok Szakszervezete: nagy a különbség a magyar és a román pedagógusok sztrájklehetőségei között 2 hete
- Felmérés: a kormánypárti szavazók többsége is emelné a pedagógusok bérét 2 hete