Erre figyelj, ha álláshirdetést írsz
Álláshirdetés írása esetén rengeteg kérdés merülhet fel. Mi a leggyakoribb hiba? Hogyan lehet feldobni és a célcsoportra fókuszálni egy kiírást? Magyar vagy angol nyelvű legyen a leírás? Tippek a Toboroz az ország blogtól.

Szellemi munkaköröknél egy jól megírt álláshirdetés nem hosszabb kinyomtatva egy A4-es oldalnál (komplex vezetői munkakörnél ez lehet terjedelmesebb). Nagyjából ennyi a befogadókészsége egy átlagos, rövid idő alatt sok állást átpörgető olvasónak. A hirdetés formailag a következő részekből tevődik össze: pozíciónév, a cég rövid leírása, feladatok, amit nyújt a munkaadó, elvárások, jelentkezési információk.
Legyen érthető és egyértelmű neve a pozíciónak
Mivel a különböző netes böngészőkben, állásportálok keresőiben a hirdetés leghangsúlyosabb része a pozíciónév, ennek egyértelműnek és figyelemfelkeltőnek kell lennie, hogy minél több ponteciális jelöltet elérjen. Az olyan megfogalmazások, mint account manager, sourcing specialist nem teszik jól beazonosíthatóvá, hogy pontosan milyen szakmai hátterű álláskeresőnek való ez a pozíció. Persze sok esetben multinacionális cég előírásai és belső szabályzatai állnak az egységes angol nyelvű megfogalmazások mögött. Jó azonban tudni, hogy a magyar piacon a magyar állásneveket és a magyar nyelvű leírásokat kattintják jobban a felhasználók.
Folytatás a HR Blogon.