Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 2 hónapja

Mutatjuk a három legsikeresebb álláskeresési csatornát

Facebook szakmai csoportokon, LinkedIn Jobson és személyes ismerősein keresztül kapott a legtöbb visszajelzést az álláskereső toborzási szakértő. Az egyik legmeglepőbb tapasztalata, hogy a toborzók mekkora arányban hagyják elveszni azokat az érdeklődőket, akiket ők maguk kerestek meg - írja Tóth Tamara, a "Toboroz az Ország" toborzási szakértője saját tapasztalatai alapján a HR Blogon.

images

Az összes pozíciót figyelembe véve - akár én jelentkeztem, akár engem keresett meg egy recruiter, akár volt személyes interakció, akár nem, a pozíciók 40%-ról kaptam visszajelzést. Ezt mindenki döntse el maga, hogy sok vagy kevés. Szakmai értelemben én ezt csalódásnak élem meg.

Visszajelzési arány aszerint, hogy milyen fázisba jutott el a jelentkezésem:



A várakozásoknak és a józan észnek megfelelően legnagyobb arányban azokkal a pozíciókkal kapcsolatban kaptam visszajelzést, ahol személyes interjúra került sor - itt a pozíciók 60%-val kapcsolatban értesítettek. Logikusan, ahol semmilyen kapcsolatfelvétel nem történt, ott az esetek kb. 2/3-ban semmilyen információt nem kaptam.

Az egyik legmeglepőbb tapasztalatom az álláskeresés kapcsán, hogy a toborzók mekkora arányban hagyják elveszni azokat az érdeklődőket, akiket egy idő- és humánintenzív módszerekkel ők maguk kerestek meg.

Álláskeresői csatornák összevetése

Ahogy a toborzás során is mérem a hirdetési csatornák megtérülését, így az álláskeresés során is kíváncsi voltam, vajon melyik platform esetében mekkora valószínűséggel kapok jelentkezőként visszajelzést. A hirdetési csatornák definíciójáról itt tájékozódhatsz. Ezen a ponton ért néhány meglepetés.

Visszajelzési gyakoriság a jelentkezés leadott platformja alapján:



Pozitív értelemben volt meglepetés a LinkedIn Jobs funkciójának a használata. Előzetesen én ezt vártam az utolsó helyre, viszont bőven átlag felett teljesített.

A Facebook esetén kizárólag a szakmai csoportokat figyeltem. A kirakott posztokra minden esetben a leírásban megadott e-mail címen jelentkeztem, nem a bejegyzést kirakó csoporttagnak írtam közvetlen üzenetet. Ez a csatorna teljesített összességében a legjobban.

Számítottam rá, hogy az ismerősök ajánlása, átlag fölött fog teljesíteni - bár ezt a csatornát én két okból is közel 100%osra vártam: egyrészt, mert ismerősön keresztül „előszűrt” jelentkezőket kapunk, másrészt kellemetlen az ajánlónak, ha valakit beajánl, és az ajánlottjának kellemetlen tapasztalata lesz az általa ajánlott céggel. Ezt mindenképp várakozásaimon aluli eredményként konstatáltam.

Az, hogy az állásportál (Profession.hu) átlag alatt teljesített azért nem lepett meg, mert a többi csatornához mérten ez a „legszemélytelenebb”.

Szeretném hangsúlyozni, hogy a fenti adatok az én saját álláskeresési tapasztalataimat mutatják be, más élethelyzetben, más szakterületeken dolgozók lényegesen eltérő tapasztalatokról számolhatnak be.

Szeretném hangsúlyozni, hogy a fenti adatok az én saját álláskeresési tapasztalataimat mutatják be, más élethelyzetben, más szakterületeken dolgozók lényegesen eltérő tapasztalatokról számolhatnak be.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható el.

A grafikonok a "Toboroz az Ország" szerzőjének saját statisztikája alapján készültek.

Fotó: Pixabay
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A fiatalok nem maradnak pár évnél tovább egy munkahelyen

Nem meglepő, hogy a hosszú távú karrierlehetőség biztosítása előkelő helyen szerepel a pályakezdő munkavállalók listáján. Ennek ellenére az Y... Teljes cikk

Több ezren az Állami Vállalatok Állásbörzéjén

Második alkalommal szervezett állásbörzét a Stratégiai és Közszolgáltató Társaságok Országos Szövetsége, Budapest Főváros Kormányhivatala és... Teljes cikk

Állásbörzét tartanak állami vállalatok szerdán

Másodszor szervez közösen állásbörzét a Stratégiai és Közszolgáltató Társaságok Országos Szövetsége (STRATOSZ), Budapest Főváros... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár