kapubanner for mobile
Szerző: HR Portal
Megjelent: 3 hete

Fagyigép, masszázs, borhűtő a munkahelyen: hódíthatnak az irodahotelek

Egyre több munkavállaló térne vissza home office-ból az irodába, de nem a hagyományosba. Olyanba, ahol a munka hatékonyságát kényelmi szolgáltatások segítik javítani, ahová élmény betérni. Erre lehetnek válaszok az irodahotelek. Hogyan is néznek ki, mit kínálnak, milyen koncepció áll mögöttük? Egy ilyenben jártunk.

Irodahotel koncepció iroda-

Trendi irodaszinten várnak bennünket a budapesti Bem téren egy butikhotel mögötti irodaházban. A House of Business azonban nem a klasszikus irodai környezetet kínálja a bérlőinek. Recepció fogad a liftből kilépve, ahol nem csak információkat, hanem szolgáltatásokat is igényelhetünk, akár egy hotelben. Az igényesen, a bérlők elképzelései szerint kialakított és személyre szabott terek mellett pedig olyan szolgáltatásokat is kaphatnak a cégek, mint szerver-szolgáltatás, közösségi helyiségek, jogi segítség, illetve számos más támogatás. A komplexumot és az irodahotel rendszert bemutató háttérbeszélgetés is egy multifunkcionális konferenciateremben zajlik, ezt követően pedig a cég vezetője mutatta be az irodákat.

Vissza az irodába

„A covid járvány óta az iroda szerepe megváltozott a cégek életében. A munkavállalók top 3 elhelyezkedési szempontja közt szerepelaz iroda lokációja, a környék szolgáltatásai, az iroda nyújtotta élmények, amelyek az utóbbi években egyre inkább felértékelődtek a dolgozók körében” – összegezte tapasztalatait Mazsaroff Kata, Colliers Magyarország ügyvezetője - ingatlanpiaci szakértő. Hozzátette: a pandémia alatt az irodák kiürültek, a járvány után pedig a cégek egyre nagyobb figyelmet fordítottaka zöldítésre, a fenntarthatóságra az élményalapúságra. Az elmúlt 5 évben a társaságok kialakították az optimális munkaszervezésüket: mindenhol a saját igényeikhez igazították az irodai jelenlét-home office arányokat. „Közben nyilvánvalóvá vált az is, hogy kultúrát nem lehet építeni képernyőn keresztül, Teams-hívásban.Megtapasztaltuk, hogy mennyire drága a fluktuáció, mennyire drága, ha nem kapcsolódnak a dolgozók a cégekhez, ugyanis az employer branding, de sokszor a produktivitás szempontjából is fontos, hogy ott legyenek az irodában – jelentette ki az ingatlanpiaci szakértő. A House of Business irodabérléssel foglalkozó cég egy belső kutatást készített az irodahasználattal kapcsolatban, amelyben 104 személy vett részt. 85%-uk a hibrid munkavégzést preferálja, 55% pedig már inkább irodából dolgozna, mint otthonról. 

„Nem lepett meg ez az arány. A covid idején mindannyian átéltük a munka-magánélet egyensúlyának felborulását, mikor otthon dolgoztunk. Sokan nem hagytuk abba 5-kor a munkát, hanem este újra nekiálltunk és ez nem jó. Szükségünk van arra, hogy szépen felöltözzünk a munkahelyünkre és ne tréningruhában dolgozzunk. Mikor elindulunk, majd hazaérkezünk, akkor >zsilipelünk< és az segít nekünk” – jelentette ki Surányi Kinga, munka és szervezet szakpszichológus, HR szakértő. „A pandémia elején nagyon ijesztő helyzetbe jutott az irodapiac, a bérlők azonban 2-3 hónap után vissza akartak térni az irodába, biztonságos tereket kerestek. Azóta pedig egyre inkább az élmény központú irodát keresik. A dolgozók körében ismét megerősödött a „valahová szeretnének tartozni” érzése a képernyő előtt ülés helyett, fontos nekik, hogy kapcsolódhassanak a kollegákhoz, eseményeket szerettek volna” – mondta el tapasztalatait Fehér Attila, a House of Business managing partnere. 

A covid alatt sokan megtanultak otthonról dolgozni, de kiderült: a magány, az elszigeteltség és a határok átláthatatlansága hosszútávon nem fenntartható. „A HR-esek is folyamatosan egyeztettek, keresték az ideális pillanatot, hogy mikor jöjjön vissza a csapat. A közös munka, az elkötelezettség ugyanis sérült a lezárás folyamán, ezt helyre kellett állítani” – tette hozzá Surányi Kinga. 

Fagyigép, borhűtő, masszázs

A HR-szakember kifejtette: „mikor bejön egy új munkavállaló, nem is a cégvezetővel, vagy a HR-essel találkozik először, hanem az irodával. Nagyon fontos az a 6 másodpercnyi első benyomás, ami éri őket, mikor belépnek először az irodába: milyen a világítás, van-e zaj, mennyire kényelmesek a bútorok. Ezek mind hozzátesznek ahhoz, hogy az a munkavállaló mennyire lesz elégedett, produktív, hogy érzi magát, milyen a testi-lelki egészsége a munkahelyen. A klasszikus irodának leáldozott: a jövő az élhető, rugalmas és kollaboratív tereké. A cégvezetők mást keresnek ma egy irodában, mint öt évvel ezelőtt, és a munkavállalóknak sem mindegy, hol és milyen környezetben dolgoznak – derül ki a budapesti irodaszolgáltató belső kutatásából. „A munkaadók a munkavállalókért harcolnak, hogy kvalifikált, motivált munkaerő dolgozzon náluk és ebben fontosak az irodai adottságok is – nem véletlenül rendezik meg évek óta az Év Irodája versenyt. Aki igényes a munkájára, az a környezetére is igényes” – indokolta a kutatás következtetéseit Surányi Kinga.

Trend irodahotel Budapest
Mintha otthon lennénk egy igényes környezetben

Eszerint a jövő irodája nem versenyez a nappalival, hanem kiváltja azt. Az irodában a hatékonyságnövelést, az együttműködést, és a kultúra kialakítását növelheti a közös munka. A felmérés szerint a dolgozók 87%-a szeretne rendszeres közösségi eseményeken is részt venni – ez is mutatja, mennyire megváltoztak az elvárások az irodaterekkel szemben. „Mi emberek társas lények vagyunk, a pandémiás bezártsággal ez sérült. Sérültek a kapcsolataink, nem tudtunk szünetben beszélgetni, töltődni” – „fordította le” az adatokból kiolvasható motivációkat Surányi Kinga. 

A Z generáció vágyik a trendi irodára

A Z generációnak emellett olyan dolgok fontosak, hogy jól nézzen ki az iroda, trendi legyen, legyenek olyan terek, ahol tudnak találkozni, le tudnak ülni és beszélgethetnek, közösségi terek.A babzsák, a csocsóasztal és a színes fal már nem elég, olyan élményelemek jelentek meg, mint a fagyigép, a (szigorúan munkaidő után használható) borhűtő, masszázs, közös meccsnézés stb. Fontos ma már, hogy a munkahely olyan tér legyen, ahol nem csak dolgoznak, hanem munka mellett, munka után fel is tudnak töltődni és kapcsolódni egymáshoz. A House of Business tapasztalatai szerint előfordult olyan kérés is, hogy sörcsap legyen az irodában (IT-cégnél) de szinte bármilyen ötlet teljesíthető. Elvárás lehet az is, hogy olyan konferenciaterem legyen az irodaházban, amely be van kamerázva és ahová online kapcsolattal akár több százan becsatlakozhatnak egy hibrid konferenciára. „Egyre szélesebb cégskála nyitott az ilyen típusú "élményirodákra". 20 évvel ezelőtt még csak a startupokat, kis cégeket érdekelték ezek a megoldások, de manapság egyre több külföldi új belépő cég is keresi az ilyen helyeket – sokan mostanában Ázsiából” – osztotta meg tapasztalatait Mazsaroff Kata. 

A House of Business belső kutatásában a válaszokból kiderül: nem az ár a legfontosabb szempont a bérlésnél, hanem a lokáció, hogyhol helyezkedik el az iroda. Ezt követik olyan szempontok, mint a rugalmasság, közösségi élmény és csak a végén volt ott az ár-érték arány. „Ezen megdöbbentem, mert azt hittem, hogy a legfontosabb, hogy legyen olcsó, de a bérlők tisztában vannak azzal, hogyha egy irodahotelbe mennek, és itt szeretnének ilyen szolgáltatásokat bérelni, akkor az nyilván pénzbe fog kerülni” – összegezte a felmérés tapasztalatait Fehér Attila. 

A jövő irodája

Nemzetközi adatok szerint egyébként az irodahotelek piaci részesedése 5%-ról 30%-ra nőhet pár éven belül – szögezték le a kutatás kapcsán. „Maga a House of Busines által üzemeltetett iroda terület is 1000 négyzetméterről 10 ezer négyzetméterre nőtt, ez leképezi azt a trendet, ami az irodahotelek irányába látszik” – a cég ügyvezetője. Mazsaroff Kata szerint a hibrid munkavégzés tekintetében a cégek már nagyjából beálltak a saját ritmusukra a pandémia óta. „Egyre több Z generációs fog dolgozni, akik már az online térben nőttek fel, abban szocializálódtak, az is élmény alapú – tette hozzá a HR szakértő. Ez ugyanis a tapasztalatok szerint a produktivitást és a hatékonyságot is növeli. 

Fotók: Draskovics Ádám

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mesterséges intelligencia a nyelvoktatásban: "Az AI már megírja helyettem", de ki beszél majd helyetted?

Az elmúlt hónapokban, amikor beültünk egy-egy céges nyelvórára, egyre gyakrabban hallottuk ezt a mondatot a résztvevőktől: "Most már a ChatGPT... Teljes cikk

Erre van szüksége a cégeknek az SNI tanulók foglalkoztatásához

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) 2024-ben folyamatosan hangsúlyt fektetett a szakképzésben résztvevő SNI-tanulók duális képzésben való... Teljes cikk

Nagy siker: a világ legjobb egyetemére került be egy magyar középiskolás lány

A budapesti Szent István Gimnázium 12. osztályos diákja, Keresztély Zsófia sikeresen felvételizett a világ egyik legjobb - egyes listák szerint a... Teljes cikk