Megjelent: 4 éve

Hibát követnek el a magyar vállalkozók

A magyar kkv-k vezetőjének kétharmada árbevétel növelésre, több ügyfélre vágyik - derült ki az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének (EVSZ) nyári felméréséből. Azzal azonban, ami közelebb vinné a cégvezetőket a céljuk eléréséhez, mint például az üzleti (marketing) tudás, a fejlesztés és a kapcsolatok bővítése, már kevésbé foglalkoznak.

images

Közel 400 partnerét (akik kifejezetten a kkv szektorból kerültek ki) kérdezte meg arról a Szervezet júliusban és augusztusban, hogy mi foglalkoztatja őket leginkább. A megkérdezettek 46 százaléka az iparhoz kapcsolódó gyártó vagy kereskedő cég volt, 54 százalékuk pedig szolgáltató.

A válaszadók többsége új célpiacra, ismertség növelésére (25 százalék), több ügyfélre (24 százalék) és árbevétel növekedésre (23 százalék) vágyik jelenleg. Ha ezeket a számokat összeadjuk, akkor elmondhatjuk, a vállalkozás vezetők közel háromnegyedének fejében a bevételnövelés, a piac-, és ügyfélszerzés áll.

A felmérés eredményéből arra is lehet következtetni, hogy a kkv-k nagy része nem rendelkezik stabil ügyfélkörrel. Gyakorta nincs megfelelő ügyfélmegtartó és visszatérő ügyfeleket generáló stratégia a cégeknél. Az idő, az energia, a figyelem nagy része az új ügyfelek megszerzésére irányul.

Az egyik óriási hiba, amit a kkv vezetők elkövetnek: elengedik az ügyfelek kezét az első vásárlás után. A második pedig (amit a felmérés is kimutat), hogy termék- és szolgáltatás fejlesztésre a megkérdezettek 19%-a, míg modern, gyakorlati (pl. marketing és értékesítési) tudás megszerzésére, valamint az üzleti kapcsolatok bővítésére csak a vállalkozók 9 százaléka gondol.
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter