kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve
A szerzőről ▼

Honnan tudhatod előre, hogy utálni fogod a munkahelyed?

Mint tudjuk az első benyomás döntő. Persze finomodhat a kép, sőt akár meg is téveszthet a külcsín, hiszen az adott helyen dolgozó embereket nem biztos, hogy minősíti az őket körülvevő környezet, akár negatív, akár pozitív irányban. De levonhatunk következtetéseket az álláshirdetésből, az érdeklődő telefonra, e-mailre adott válaszból, természetesen az adott cég honlapjáról vagy éppen közösségi média megjelenéseiből. stb. is. De miből még? Mindenesetre nem árt alaposan utánanézni, hol is szeretnénk az elkövetkezőkben dolgozni.

Ha az ember egy nagy és közismert céghez megy dolgozni, akkor valamivel könnyebb dolga van, hiszen nagyobb eséllyel talál a vállalatról bővebb információt, véleményeket. A kisebbek esetén azonban inkább a szerencsére van utalva, hiszen annak is kevesebb a valószínűsége, hogy az ismeretségi körben lesz valaki, aki már dolgozott ott, vagy ismer valakit... stb. A cégkultúrára utaló jelek felismerésére, a releváns információk kiszűrésére adnak néhány tippet a FastCompany által megkérdezett szakértők.

Nem árt például észrevenni a különbséget céges hozzáállás tekintetében, hogy méltán büszkék a vállalatra, a teljesítményre, de tudják, hogy adott esetben van még mi tanulniuk, és akár tévedhetnek is vagy arrogánsak, túlzottan magabiztosak. Egy egészséges cégkultúrában jelen kell lennie a szerénységnek és a kételkedésnek is.

Egy kis szkepticizmus sem árt, érdemes figyelni a következetlenségekre. Az utóbbi években egyre több szó esik az employer brandingről, amely - ha jól csinálják - valóban tükrözi a cégkultúrát, és a megfelelő embereket vonzza be, ha viszont nem, akkor csak a marketing egy következő szintje. Így azt kell észrevenni, ha a cég által közvetített üzenetek és a valós vélemények nem egyeznek. Az állásinterjún, azon kívül, hogy a jelölt rákérdez a cégkultúrára, konkrét példát is jó kérni az interjúztatótól, hogy a gyakorlatban, a mindennapokban, hogyan működik, érvényesül ez a kultúra. Ebből az is kiderülhet tudják-e valóban, hogy az adott esetben hangzatos kifejezések mögött mi van, és saját élményeik vannak-e róla.

Olyan munkavállalókkal is érdemes szót váltani, akik nem a céges központban dolgoznak, esetleg támogató pozíciót töltenek be. Vagyis például egy mérnöki profilú vállalkozásnál megkérdezni az értékesítőt vagy a pénzügyest, mennyire érzik magukat a cég részének, mennyire értékelik a munkájukat.

Aztán ott van az egyik döntő kritérium, ami alapvetően határozhatja meg, hogy valaki hogy érzi magát egy munkahelyen, illetve elvállalja-e egyáltalán a munkát: a főnök személye. (Erről szakértői véleményt itt is olvashat.) Egy állásinterjún is el lehet menni személyes irányba, vagyis megkérdezni az interjúztatót, hogy mióta dolgozik a cégnél, és ha szereti, miért. A legutóbbi a legfontosabb, mert itt a saját szubjektív véleményét kell kifejtenie. Aztán ezt is össze lehet vetni a cég által magáról kialakítani vágyott képpel.

Ahogy már a korábbi javaslatok közt is elhangzott, érdemes alapvetően nyitott szemmel járni, vagyis figyelni, hogy hogyan bánnak a jelölttel a kiválasztási folyamat során, ugyanakkor hogyan bánnak egymással a cég alkalmazottai. Ha valaki mondjuk az asszisztensével gorombán és elutasítóan bánik, az valószínűleg a többi alkalmazottal sem viselkedik másként.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
24 ezer tanár teljesen kimaradt, a többieknek morzsák jutottak a béremelésből

Összesen 24 192 pedagógus maradt ki az idei őszi béremelésből – derül ki a Klebelsberg Központ adataiból. A teljesítményértékelés alapján a... Teljes cikk

Így változik a teljesítményértékelés a globális IT-szektorban

Az IT-óriás Infosys elindította éves teljesítményértékelési ciklusát, amelyben a hangsúly az önreflexión, a készségfejlesztésen és a... Teljes cikk