kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Így pontozzák magukban a diákok a munkahelyeket

A tanulók főként a rugalmasságáért kedvelik a diákmunkát, és egyre többen adnak „próbaidőt” a munkahelyüknek: egy-két műszakban tesztelik a körülményeket, és akkor kezdenek heti rendszerességgel dolgozni, ha a hely és a feladat valóban elnyeri a tetszésüket.

images

A fizetés és a helyszín elérhetősége a két meghatározó szempont akkor, amikor egy tanuló arról dönt, vállalkozik-e egy konkrét munkára. Szintén perdöntő az első egy-két műszak, amelyet sok diák egyfajta próbaidőként fog fel: ha az adott munkahely az ezen idő alatt megszerezhető tapasztalatok alapján megfelelő körülményeket biztosít, akkor oda akár rendszeresen is szívesen térnek vissza.

„Ha megkedvelik az adott munkát és munkahelyet, akár az egyetemi órarendjüket is készséggel igazítják ezen elfoglaltsághoz” – mondja Pataki Zoltán, az euDiákok Iskolaszövetkezet elnöke.
 
A fiatalok manapság mindennél többre értékelik, ha a munkaadók figyelembe veszik az érdekeiket, ahogyan azt is, ha pozitív visszajelzést kapnak a munkájukra vonatkozóan.

Az euDiákok friss felmérése szerint a diákmunkát vállalók 80 százaléka két vagy három napot dolgozik hetente, ami valamivel kevesebb a járvány előttinél. „A közvetlen visszajelzésekből is az derül ki, hogy a tanulók kevesebb napon vállalnak munkát, ráadásul a 8 órással szemben a 4-6 órás műszakokat preferálják” – mondta Pataki Zoltán, aki szerint a tervezési horizont is módosult: rugalmasabb beosztást várnak el a munkaadóktól, és jellemzően csak egy hétre előre vállalnak műszakot.
 

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
2000 forint az átlagos diákórabér, nyáron pedig újabb emelkedésre lehet számítani

A diákok foglalkoztatása még az egyszerűsített foglalkoztatásnál (EFO) is kedvezőbb ez a megoldás a cégek számára. Teljes cikk

Íme az UniYou Év Diákmunkahelye pályázatának győztesei

Hiánypótló kezdeményezést indított el tavaly az UniYou digitális iskolaszövetkezet, amely a diákmunkában dolgozó fiatalok számára hirdetett... Teljes cikk

A friss diplomások 78 százaléka már egyetemi tanulmányai alatt is dolgozott, sokan mennének külföldre

A tanulás melletti munkavégzés leginkább a nem nappali munkarendben tanuló hallgatókat jellemzi. Teljes cikk