Megjelent: 4 éve

Létszámleépítés mellett elégedett dolgozók?

2016 Legjobb HR csapata kategóriában a CIB Bank csapata nyerte a HR Oscart. 2016-os évre vonatkozóan a CIB egyik kiemelt prioritása a dolgozói elégedettségi mutató szinten tartása volt. Ez eddig még nem tűnik nagyon izgalmasnak, de rögtön hozzá kell tegyem, hogy ennek a célnak a megvalósítását erőteljesen nehezítette az, hogy a Bankcsoport csoportos létszámleépítést hajtott végre 2016 első félévében - mondta Kulcsár Zoltán a CIB Bank HR Fejlesztési és Programiroda vezetője.

A HR csapatunk egyik részének a feladata ebben az időszakban a létszámleépítés egyéni és szervezeti szintű lebonyolítása volt, melyhez egy emberi és gondoskodó outplacement program is kapcsolódott. Ezzel párhuzamosan a csapatunk másik része már azon gondolkodott, hogy milyen módon tudjuk megerősíteni a Bankcsoport alkalmazásában maradó munkatársak elköteleződését. Ekkor született meg egy négy hónapos programsorozat terve, melynek a „Shake it up” nevet adtuk - hiszen a célunk volt, hogy a fájdalmas lépések utáni sokkból felrázzuk a szervezetet. Az elsősorban belső erőforrásokra támaszkodó és több, mint 30 rendezvényből és eseményből álló Shake it up programsorozatot az alábbi témák köré szerveztük:




Kulcsár ZoltánKulcsár Zoltán

• C - Community: szeptember a közösségépítés hónapja
• I - Innovation: októberben fókuszban az innováció
• B - Business: novemberben az üzleté a főszerep

Decemberben pedig az év végi díjazással és elismerésekkel lezártuk egyrészt az évet másrészt a Shake it up programot.

Nagyon örültünk annak, hogy a pályázatunk - ahol részletesen bemutattuk a 2016 szeptemberétől decemberig tartó Shake it Up programsorozat elemeit, kezdeményezéseit havi bontásban - elnyerte a szakmai zsűri tetszését.

A Shake it up program esetében hogyan tudták elérni, hogy a munkatársak részt vegyenek a programban? Másként kérdezve: Hogyan sikerült ösztönözni a kollégákat annak érdekében, hogy ne csupán külső szemlélői, hanem tevékeny részvevői legyenek a programnak? Ez ugyanis a legkomolyabb kihívás az ilyen prgramok esetében.

Három kulcsfontosságú tényezőt emelnék ki a “Shake it up” programsorozat sikere kapcsán: szerethetőség, szakértelem és szenvedély. Habár a kezdeményezések egy kifejezetten nehéz belső szervezeti szituációhoz kapcsolódtak, mindig az lebegett a szemünk előtt, hogy miként tudjuk a CIB-et még inkább szerethetőbbé tenni.

Véleményem és a visszajelzések szerint a program segítségével sikerült releváns válaszokat és megoldásokat adni a bank aktuális szervezeti és mentális helyzetére. A programok mennyisége illetve azok időbeli és tartalmi felépítése (közösségépítés, innováció, üzlet) elérték a kollégák ingerküszöbét, de közben nem voltak megterhelők, hiszen a portfóliót tudatosan úgy alakítottuk ki, hogy mindenki találjon / találhasson benne olyat, ami számára izgalmas, inspiráló vagy éppen újszerű. Fontos volt számunkra az, hogy színes programokat kínáljunk a különböző célcsoportjainknak: vezetőknek, mentoroknak, tehetségeknek, fiókban dolgozóknak, de részt lehetett venni “all staff” rendezvényen is. Röviden tehát egy nehéz szervezeti helyzetben kellett egy komplex, több hónapon át tartó programsorozatot megtervezni, felépíteni és végrehajtani, amihez nélkülözhetetlen a szakértelem. A fentieken túl pedig annak köszönhetjük a programokon való munkatársi aktív részvétel magas szintjét, hogy a dedikált szervezői csapat óriási elkötelezettséggel és szenvedéllyel kereste a legjobb megoldásokat és implementálta az akciótervet.

Milyen kommunikációs eszközökkel támogatták a program sikerét, mely kommunikációs csatornák bizonyultak a leghasznosabbnak, leghatékonyabbnak?

A Shake it up programsorozat kommunikációs terve és aktivitásai egyaránt tartalmazták a hagyományos és újszerű elemeket. Az adott hónapok alatt megtalálhatóak voltak a tematikus plakátok, Intranet-es hírek, elektronikus DM levelek és video üzenetek valamint a webchat is. Mindemellett erős kommunikációs kampánnyal, rendszeres információ áramlással népszerűsítettük az egyes programokat, melyben nagy segítséget jelentett, hogy a Bank felsővezetése is a kezdeményezések mellé állt - nem csak az eseményeken való részvétellel, hanem azzal is, hogy az Igazgatóság tagjai minden hírre vagy meghívóra személyesen is ráerősítettek a saját területeiken dolgozó munkatársaknál. Kommunikációs csatornaként használtuk magukat a rendezvényeket is, de nehéz lenne kiemelni ezek közül a leghasznosabbat; inkább abban bízunk, hogy a fentiek megfelelő mixelése hozta meg a várt eredményt.


Milyen külső támogatókat vettek igénybe a program sikere érdekében?



Amellett, hogy kaptunk segítséget ügynökségektől, nagyon büszkék vagyunk arra, hogy elsősorban belső erőforrásból sikerült ezt a programsorozatot megvalósítanunk. Biztos vagyok abban, hogy ez is erősítette a Shake It up szervezeti elfogadását, és azt, hogy ilyen sok kollégánkat - és több esetben ügyfeleinket - sikerült bevonnunk a kezdeményezésekbe.


Van-e folytatása a programnak és ha igen, annak mi a célja?



A programsorozat 2017 év végén lezárult, az elégedettségi mutatónk 2016 novemberében 71% lett, azaz még ilyen kihívásokkal teli szervezeti helyzetben is sikerült növelni a 2014. évi magas szintet! Egyrészt nagyon büszkék vagyunk erre az eredményre és természetesen arra is, hogy a szakmai zsűri minket választott a 2016-os év legjobb HR csapatának! Ami a folytatást illeti: amellett, hogy a legsikeresebb program elemekkel 2017-ben is találkozhatnak a kollégáink, számtalan új ötlet van a fejünkben, amit szeretnénk megvalósítani azért, hogy a CIB szerethetőbb munkahely legyen! Talán már nem is kérdés, hogy ezekhez az új programokhoz is nagy örömmel adjuk a szakértelmünket és a szenvedélyünket.
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
„A bevonó, felhatalmazó, bizalmon alapuló vezetésé a jövő” - Schmidt Andrea, a Siemens Zrt. HR vezetője

Hosszú távon is marad a heti 2-3 nap home office, amire nagyon várják a részletes jogi szabályozást. A COVID helyzet mélyvíz volt a frissen kinevezett... Teljes cikk

Hogyan lesz a HR támogatóból stratéga? - business as usual (2.)

Sok középvezető szerint a HR csak „back office” és „support” számukra - írja Rátkai Balázs, a Delta Csoport HR vezetője a HR szakma... Teljes cikk

Évente egyszer nem elég - a béremelés margójára

Heteken át várta a közvélemény és a szaksajtó, mi lesz a minimálbér-tárgyalásokon. Hétfőn megszületett az egyezség: 167 400 forint, majd... Teljes cikk