Létszámleépítés mellett elégedett dolgozók?
2016 Legjobb HR csapata kategóriában a CIB Bank csapata nyerte a HR Oscart. 2016-os évre vonatkozóan a CIB egyik kiemelt prioritása a dolgozói elégedettségi mutató szinten tartása volt. Ez eddig még nem tűnik nagyon izgalmasnak, de rögtön hozzá kell tegyem, hogy ennek a célnak a megvalósítását erőteljesen nehezítette az, hogy a Bankcsoport csoportos létszámleépítést hajtott végre 2016 első félévében - mondta Kulcsár Zoltán a CIB Bank HR Fejlesztési és Programiroda vezetője.

• C - Community: szeptember a közösségépítés hónapja
• I - Innovation: októberben fókuszban az innováció
• B - Business: novemberben az üzleté a főszerep
Decemberben pedig az év végi díjazással és elismerésekkel lezártuk egyrészt az évet másrészt a Shake it up programot.
Nagyon örültünk annak, hogy a pályázatunk - ahol részletesen bemutattuk a 2016 szeptemberétől decemberig tartó Shake it Up programsorozat elemeit, kezdeményezéseit havi bontásban - elnyerte a szakmai zsűri tetszését.
A Shake it up program esetében hogyan tudták elérni, hogy a munkatársak részt vegyenek a programban? Másként kérdezve: Hogyan sikerült ösztönözni a kollégákat annak érdekében, hogy ne csupán külső szemlélői, hanem tevékeny részvevői legyenek a programnak? Ez ugyanis a legkomolyabb kihívás az ilyen prgramok esetében.
Három kulcsfontosságú tényezőt emelnék ki a “Shake it up” programsorozat sikere kapcsán: szerethetőség, szakértelem és szenvedély. Habár a kezdeményezések egy kifejezetten nehéz belső szervezeti szituációhoz kapcsolódtak, mindig az lebegett a szemünk előtt, hogy miként tudjuk a CIB-et még inkább szerethetőbbé tenni.
Véleményem és a visszajelzések szerint a program segítségével sikerült releváns válaszokat és megoldásokat adni a bank aktuális szervezeti és mentális helyzetére. A programok mennyisége illetve azok időbeli és tartalmi felépítése (közösségépítés, innováció, üzlet) elérték a kollégák ingerküszöbét, de közben nem voltak megterhelők, hiszen a portfóliót tudatosan úgy alakítottuk ki, hogy mindenki találjon / találhasson benne olyat, ami számára izgalmas, inspiráló vagy éppen újszerű. Fontos volt számunkra az, hogy színes programokat kínáljunk a különböző célcsoportjainknak: vezetőknek, mentoroknak, tehetségeknek, fiókban dolgozóknak, de részt lehetett venni “all staff” rendezvényen is. Röviden tehát egy nehéz szervezeti helyzetben kellett egy komplex, több hónapon át tartó programsorozatot megtervezni, felépíteni és végrehajtani, amihez nélkülözhetetlen a szakértelem. A fentieken túl pedig annak köszönhetjük a programokon való munkatársi aktív részvétel magas szintjét, hogy a dedikált szervezői csapat óriási elkötelezettséggel és szenvedéllyel kereste a legjobb megoldásokat és implementálta az akciótervet.
Milyen kommunikációs eszközökkel támogatták a program sikerét, mely kommunikációs csatornák bizonyultak a leghasznosabbnak, leghatékonyabbnak?
A Shake it up programsorozat kommunikációs terve és aktivitásai egyaránt tartalmazták a hagyományos és újszerű elemeket. Az adott hónapok alatt megtalálhatóak voltak a tematikus plakátok, Intranet-es hírek, elektronikus DM levelek és video üzenetek valamint a webchat is. Mindemellett erős kommunikációs kampánnyal, rendszeres információ áramlással népszerűsítettük az egyes programokat, melyben nagy segítséget jelentett, hogy a Bank felsővezetése is a kezdeményezések mellé állt - nem csak az eseményeken való részvétellel, hanem azzal is, hogy az Igazgatóság tagjai minden hírre vagy meghívóra személyesen is ráerősítettek a saját területeiken dolgozó munkatársaknál. Kommunikációs csatornaként használtuk magukat a rendezvényeket is, de nehéz lenne kiemelni ezek közül a leghasznosabbat; inkább abban bízunk, hogy a fentiek megfelelő mixelése hozta meg a várt eredményt.
Milyen külső támogatókat vettek igénybe a program sikere érdekében?
Amellett, hogy kaptunk segítséget ügynökségektől, nagyon büszkék vagyunk arra, hogy elsősorban belső erőforrásból sikerült ezt a programsorozatot megvalósítanunk. Biztos vagyok abban, hogy ez is erősítette a Shake It up szervezeti elfogadását, és azt, hogy ilyen sok kollégánkat - és több esetben ügyfeleinket - sikerült bevonnunk a kezdeményezésekbe.
Van-e folytatása a programnak és ha igen, annak mi a célja?
A programsorozat 2017 év végén lezárult, az elégedettségi mutatónk 2016 novemberében 71% lett, azaz még ilyen kihívásokkal teli szervezeti helyzetben is sikerült növelni a 2014. évi magas szintet! Egyrészt nagyon büszkék vagyunk erre az eredményre és természetesen arra is, hogy a szakmai zsűri minket választott a 2016-os év legjobb HR csapatának! Ami a folytatást illeti: amellett, hogy a legsikeresebb program elemekkel 2017-ben is találkozhatnak a kollégáink, számtalan új ötlet van a fejünkben, amit szeretnénk megvalósítani azért, hogy a CIB szerethetőbb munkahely legyen! Talán már nem is kérdés, hogy ezekhez az új programokhoz is nagy örömmel adjuk a szakértelmünket és a szenvedélyünket.
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Közösségépítés, munkavállalói egészség, jó hangulat – ezek a céljai azoknak a kkv-knak, akik az elmúlt években elnyerték a Generali EnterPrize... Teljes cikk
Többek között a mentális egészségügyi problémáktól való félelem és a rugalmasság iránti vágy is hozzájárul ahhoz, hogy a Z generációs... Teljes cikk
Másfél évvel ezelőtt nevezték ki Nyeste Ágit a három országot átfogó JYSK-régió (magyar, osztrák, görög) HR igazgatójának. Összesen 2000... Teljes cikk
- Rekordon a munkával való elégedettség Amerikában, de nem a fiatalok körében 3 hete
- Több százezer forintot bukhatnak a fiatalok – miért nem élnek a lakhatási támogatással? 1 hónapja
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Dobi Kitti, MBH Bank 1 hónapja
- Varga Mihály is megszólalt az MNB-s elbocsátások kapcsán 2 hónapja
- Több mint 250 munkavállalójától válik meg az MNB 2 hónapja
- Mennyit lehet keresni a banki és biztosítási szektorban? Mutatjuk az összegeket. 2 hónapja
- Közel két évtized után távozik az Eisberg ügyvezetője 2 hónapja
- Új vezérigazgató veszi át Csányi Sándor helyét az OTP Bank vezetésében 3 hónapja
- Vezetőváltás az N7 Holding élén 3 hónapja
- Ekkora fizetés kell a munkáshitelhez 3 hónapja
- Kulcsemberek: kik is ők és hogyan tarthatóak meg? 3 hónapja